קלווין והובס – סרטון האנימציה

המלצה קצרצרה לחובבי הקומיקס-סטריפ מביניכם:

לכל מי שלא יודע, קלווין והובס הוא אחד הקומיקס סטריפים הפופולריים ביותר בארה"ב אי פעם. משהו ברמת הפופולריות של סנופי וגארפילד. הסיבה שאתם לא יודעים, היא שיוצר הקומיקס, ביל ווטרסון, נלחם נחרצות נגד מסחור אמנותו. אין חולצות, אין יומנים, אין כוסות – וממש אין סרטים מצוירים. כמובן שבממלכת הקפיטליזם אי אפשר להילחם לחלוטין במסחור, וכך יצא שהשוק הפיראטי שגשג עם מוצרי קלווין והובס. לעבדכם הנאמן למשל, יש שתי חולצות קלווין בארון.

ילד ונמר

קלווין הוא ילד בן שש. הובס הוא בובת הנמר שלו. בדמיונו, מנפיש קלווין את הובס ונותן לו אופי שלם ומורכב. מזכיר לכם משהו? נכון מאד. פו הדב. פה לא נגמר הדמיון. שתי הדמויות לא קיבלו סתם שמות פילוסופים מהמאה ה – 17, הם גם מייצגים בדמותם, את משנתם של הפילוסופים. שמועברת בקומיקס בצורה דקה-דקה ועדינה נורא לאורך הסטריפים. הקומיקס רץ במשך עשר שנים, והופסק ב – 1995, כשלווטרסון נגמרו הדברים שרצה לאמר.

עד כמה הוא טוב? עד כדי כך שנמכרו 30 מליון ספרים שלו. עד כדי כך שעשרות סטריפים אחרים מלאים ברפרנסים אליו. עד כדי כך, שלאחר שבוטל, נשאלה השאלה האם רמת הקומיקס-סטריפס העולמית ירדה. ועד כדי כך, שבטרם היות האינטרנט, ניימן צעיר אחד, כתב מכתב באנגלית עילגת להוצאת הספרים של הקומיקס, והצליח לקנות מהם את כל ספרי המותג.

כפי שאמרתי, אין סרטים מצוירים של קלווין והובס. או לפחות לא היו – עד שסטודנט מאיטליה הכין אחד. השבוע הגיע הסרטון לרשת עם כתוביות באנגלית. לא ציפיתי לרבות מהיצירה – כי נדמה שכמעט אי אפשר להעביר את רוח הקומיקס לאנימציה, אבל מה אתם יודעים, הבחור עשה עבודה *מצויינת*. כל מי שקרא אי פעם יותר מעשרה סטריפים של קלווין והובס, יהנה עד מוות מהסרטון. לגבי כל השאר, קשה קצת לדעת איך הוא יתקבל בלי הידע המקדים של הקומיקס.

בכל מקרה, מקסים. הנה הסרטון המדובר.

4 תגובות

  1. grebulon הגיב:

    מת על קלוין והובס. באמת עשה עבודה יפה, רק שכל הילדים האלה בכיתה הם המצאה שלו.

  2. נויף הגיב:

    מגניב!!!
    אני מת על הקטעים שההורים מסתכלים בזעזוע על הבית ההרוס, וקלווין מצביע על בובת הנמר התמימה שיושבת בצד.
    זה קומיקס נהדר.

  3. ניימן הגיב:

    גרבולון – סוזי הייתה בקומיקס. לגבי השאר, אני לא זוכר.

    נויף, אכן קטעים מצוינים :]

  1. 9 בפברואר 2013

    […] בהיסטוריה, כבר כיכבו בעבר בבלוג. גם בגיקדום וגם בתור פוסט משלהם. תקראו את הפוסט עליהם אם אתם לא יודעים מה זה אבל […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting