אירועי השבוע האמיתיים 23.6.2007 – 17.6.2007

הקיץ הגיע. אני לא אומר זאת מכיוון שחם, אלא מכיוון שים האירועים בשבועות הקרובים מאפיין רק עונה אחת של השנה.

אז לאיפה השבוע? לערב שירה נגד הכיבוש בראשון (עם שלושים אמנים!), מחווה למלחין סקרלטי בשני, פסטיבל Hutch בשלישי, Oi Va Voi ברביעי, מצעד הגאווה בירושלים וחג המוזיקה (יחד עם כל ההופעות שלא קשורות אליו אך נערכות באותו היום) בחמישי – ואפילו-עוד-ערב-פיתקית בסופ"ש. אה כן, יש גם קומוקלאסי מספר 5 בסופ"ש. עשיר באירועים או לא עשיר?

יום א' (17.6)
1. לא פחות מארבעה הרכבים, פאנקיסטים ופסיפכוטיים אחד אחד, יעלו בנו לימיט (שביל המרץ 6). מהמוכרים קצת יותר ניתן למנות את פוחלץ ו SxFxTxCx (בעלי השם הקליט). מהפחות מוכרים יהיו Marina Pop ו Cadaver Vs Zax (מאיפה הם מביאים את השמות האלה??) ב"במקצבי גריינד המשלבים קטעי נויז וסימפולים עם שירה צרחנית". 22:00. לאיודע מחיר. עדין.
2. מאז תחרות הבירה הביתית, איני סולד ממקומות איניים כמו קלרה (מתחם הדולפינריום) כפי שסלדתי בעבר. היום מארגנת שם חברת פינלנדיה את הגרסה המקומית לחגיגות "שמש חצות" הפיניות. חגיגות שמסמלות את התחלת רצף 73 הימים בלפלנד בהם השמש לא שוקעת. אצלנו יכילו החגיגות ממעדני המטבח הפיני (רק שנגלה קודם מהו. בטח משהו עם המון דגים), מוזיקה פינית ואלכוהול על בסיס פינלנדיה (מה ציפיתם?). 20:00. חינם.

שמש נצחית (בראש צלול)

3. שאריות מאירועי 40 שנה למלחמת ששת הימים: בתמונע (שונצינו 8 ) יתקיים ערב שירה בשם: "07-67: כיבוש", אשר ישתתפו בו 30 יוצרים, שדי ברור על איזה נושא ידברו. בין המשתתפים ניתן למצוא את אגי משעול, נורית זרחי, איימן אגבריה, שמעון אדף, רועי צ'יקי ארד, אוהד נהרין, רננה רז ועוד ועוד. לא כולם יקריאו שירה – חלקם יביעו מחאתם במחול, מוזיקה או סתם הקראות אחרות. 21:00. חינם.
4. אהמ. נשמע לי שזה יותר הצגה מהופעה. תשפטו בעצמכם: אצל הרננדו במרתף, קברט מוזיקלי פרינג'י, היום ב – 20:30 בצוותא (אבן גבירול 30). 65 ש"ח. איך דבר כזה הסתנן לסקשן ההופעות של עכבר העיר?
5. בקפה ביאליק (ביאליק 2) מופיע\ים פוליצ'וק (בטח 'מופיעים' היא הצורה הנכונה). 22:30. 15 ש"ח.
6. בגריפין (דרך בגין 23) נמצאת קרולינה ב – 22:30. חינם.
7. רע מוכיח מארח את עמרי מור בלבונטין 7. 23:00. 30 ש"ח.

יום ב' (18.6)
1. Live Digital Music, שהיו שבוע שעבר בריף ראף (גרוזנברג 22), מגיעים היום לבלום בר (קינג ג'ורג' 48). 22:30. חינם.
2. ליין תרבות יום ב' בתמונע (שונצינו 8 ) מביא לנו השבוע את ההצגות מיי פירסט סוני ורעב ב – 25 ש"ח.
3. לפעמים הבורות משעשעת. למשל, איני יודע מיהו המלחין דומניקו סקרלטי, אולם מחקר קצר מראה שזה זמן מה ישנה שורת אירועים המציינת 250 שנה למותו, ושהוא היה ידוע כאחד מגדולי יוצרי הסונטות לצ'מבלו(!). היום ינגן הצ'מבליסט גידי מאיר, מבחר מ – 555 הסונטות המדוברות, וייתן למעוניינים טעימה מהבחור. שונה? מאד. 20:30. מועדון הבארוק, ספריית הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר 19). 40-50 ש"ח.
4. חצי חודש עבר, ורק עכשיו גיליתי שהחודש הוא חודש בריאות הכלבים בעיר הגדולה. בעברית זה אומר שכלבים (ובעליהם) מוזמנים לבוא לאירועים פעמיים בשבוע (היום בגן מאיר, רביעי בגן הנביאים. 17:00-22:00), ולהינות ממגוון שירותים ופעילויות להולכי הארבע במקום. פרטים מלאים ומפגשים עתידיים יש פה.
5. בצוזאמן (לילנבלום 25) מופיע בני בשן, בחינם. 22:00.

יום ג' (19.6)
1. בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) מופיע אלברט סופר. 22:00. חינם.
2. בהקרנות הסרטים החינמיות באולם לב (אוניברסיטת ת"א) מקרינים ב – 19:00 את הסרט התיעודי Obsession, המתעד את מלחמת האיסלם במערב. כיבוד קל לפני, דיון קל אחרי, סרט כבד באמצע. חינם.
3. מהיום ועד שישי, מתחולל בירושלים פסטיבל ג'אז בינלאומי מקסים. פרטים מלאים ותוכניה פה.
4. בית הספר Muzik (בן שמן 4. אחלה מיקום, מטר לידי) עורך כיתת אמן עם חיים שמש ויוני בלוך (שגם הוציא אלבום חדש השבוע, וממש בקרוב יהיה לי אותו). כניסה חופשית, אך צריך לתאם מראש בטלפון 03-6961011. 20:30.
5. איגי וקסמן מביאה את המופע "מסתובבים" ללבונטין 7. 21:00. 40 ש"ח.
6. אנו שמחים לדווח על כל הופעה בסלואו משה (המחוגה 4). זה מין מקום כזה שעושה כל אירוע מיוחד. היום יהיו שם Fryday ו רמלה. 15 ש"ח. 21:00. [צביק'ה מעדכן בתגובות שבסלואו משה לא שמעו על המופע. אני מאשים את עכבר העיר]
7. השרוט, הפאנקיסט המצוין, מופיע ב – B side Record (ויטל 4). 22:00. חינם. [צביק'ה מעדכן בתגובות שבסלואו משה לא שמעו על המופע. אני מאשים את עכבר העיר]

8. לילך כהן, בומרנג ושוסטק מופיעים בערב הלהקות הלא מוכרות השבועי של הסטאוט (הארבעה 14). 22:00. 5 ש"ח.
9. כן, זה מוזר. בשבועות האחרונים מתרחשות בדירות פרטיות ברחבי ת"א מופעי תנועה באימפרוביזציה. לכל הופעה מוזמנים עד 20 איש, שגם מקבלים הרצאה קצרה בנושא ומוזמנים לדבר עם המופיעים בסוף. מסתבר שכל העסק הוא חלק מפסטיבל Hutch, ששיאו היום ומחר במופעים במרכז הודיה (האחים מסלויטה 7) (למרות שיש הופעות נוספות בגינה ברחוב שלוש בנווה צדק, ובנסיך הקטן). האירועים במרכז הודיה יעלו 20-40 ש"ח (עם\בלי הזמנה), ויחלו ב – 19:30.
10. בקפה ביאליק (ביאליק 2) תהיה היום מוזיקה טורקית שיעשו Iftikal. עשר וחצי. שלושים ש"ח.

יום ד' (20.6)
1. אנרגיה חולנית, להקה ותיקה ומצוינת בסצינה האלטרנטיבית, מגיעה עם הרכב חדש וחומרים חדשים (טוב נו, גם ישנים) לגוזניק (עולי ציון 28, יפו). 22:00. חינם.
2. M.E.S.S והשקרנים מופיעים בליין הרוק האלטרנטיבי של נו לימיט (שביל המרץ 6). 22:00. 30 ש"ח.
3. Oi Va Voi, עוד להקה גלותית (אך הפעם עם זיקה יהודית) מגיעה אלינו השבוע. היום תגיע מוזיקת הכליזמרים המודרנית למועדון הזאפה (ראול ולנברג 24) ב – 21:30. 149 ש"ח.
4. החל מהיום, ובמשך הקיץ, יופיעו זבולון דאב סיסטם אחת לשבועיים יחד עם סרג'יו בחוף מציצים. הרבה רוטס, ראב א' דאב וכדומה. מ – 21:30. חינם.
5. האחים רמירז נמצאים בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 25 ש"ח.

יום ה' (21.6)
1. בזמן שכולנו מחכים בכסיסת ציפורניים לדיסק החדש של דויד פרץ מהיס רקורדס, מגיע היום האמנית הראשונה של הלייבל, שני קדר, להופעה בכורה בגדה השמאלית (אחד העם 70). אז לא, זה לא שהיא לא הופיעה בעבר. היא כן – אבל תמיד היה זה בפסטיבלים, כאורחת או משהו בסגנון. הופעה מלאה, מההתחלה ועד הסוף, ורק שלה? עוד לא היה. יצטרפו ויעזרו: גיא ביבי, חיים רחמני ואבישי אפרת (רק כאורח). מומלץ מאד לחובבי המוזיקה השקטה. 21:30. 30 ש"ח.

שני קדר בהופעת בכורה בערך


2.
פשפש לילה ממשיך במרץ גם השבוע בשוק הפשפשים, וגם השבוע יהיו דוכנים, הופעות, מוזיקה, גולדסטאר ושאר תופעות ההפנינג השמייח. מ – 20:00. יהיה טוב, תהיו שם?
3. האירוע הדמוקרטי החביב על חילונים בשנה האחרונה, מצעד הגאווה בירושלים, חוזר – ובגדול! הפעם לא יסגרו אותנו (כנראה) במתחמים, והמצעד אכן יצעד (במקום סתם לעמוד). לו"ז המצעד (מתכנסים ב – 17:00 בגן העצמאות) נמצא פה. סטודנטים תל אביביים יקבלו הסעות חינם. ודעתי על העניין? מסובכת מאד. קשה ומקומם לראות את כל האנטי-דמקורטיה שמעורר המצעד, בין אם זה מדובר בחוקים שמקומם לא כאן, ובין אם באלימות מתפרצת של החרדים. מצד שני, לא ממש ברור לי אם כוונת המצעד היא להתריס (בגאווה) "אנחנו פה!", או ליצור תחילת דו-שיח עם הצד השני. כי את המטרה השנייה הוא לבטח לא משיג, אלא רק יוצר גשר גדול יותר. בין כה וכה – כולי תקווה שאצליח להגיע לשם (תוך כדי הברזה מהרצאה זו או אחרת).
4. יותר משאימצנו את חג המוזיקה שנה שעברה, אילצו הצרפתים אותנו לאמץ אותו. השנה הם ממשיכים במאמציהם הבלתי נלאים להנחלת תרבות צרפתית בארץ, ובשיתוף פעולה עם עיריית ת"א, יעלו היום הופעות בלא פחות משש במות. יותר מיום העצמאות. כמו כן, תמצאו הופעות גם לאורך שדרות רוטשילד, וסתם ככה בנקודות שונות בעיר. מתי? ב – 20:00. מי יהיה ואיפה? למה שלא תבדקו פה? (וסתם המלצה: במסגרת אירועי חג המוזיקה יפתח גם המכון הצרפתי החדש רשמית שעריו. זה קורה ברוטשילד 7, ונשמע כמו אופציה לחגיגת מוזיקה מסורתית).
5. אוהבים יין חינם? כן! כיין! כ-ן!, אז בין 19:00-23:00 טעימות יין ללא תשלום בסניף החדש של חינאווי (קרליבך 25). סתם, בשביל קצת יחסי ציבור.
6. בבריכת אוניברסיטת ת"א יופיע שלום חנוך, שתמיד תשמר לו פינה טובה בליבי בזכות 7007 יצירות מוצלחות שכתב. 20:30. 50 ש"ח לסטודנטים, הרבה יותר (90) לשאר.
7. פרסקי מופיע בקפה ביאליק (ביאליק 2). כולי תקווה שמדובר ברפי פרסקי :]. 22:30. 30 ש"ח.
8. Digital Me נמצאים בקסקו מעבדה עירונית (פלורנטין 3), המקום עם השם הכי מזניב בעיר. 23:00. חינם.
9. שש מחזות בהצגת בכורה (שנבחרו מתוך ארבעים), שלושה ימים, 25 ש"ח להצגה, זוכה אחד. זה מה שיהיה בפסטיבל צו קריאה 2 בצוותא (אבן גבירול 30) החל מהיום ועד מוצ"ש. פירוט ההצגות נמצא פה. השאר פה.

סופ"ש (22-23.6)
1. חבורת אטומיק, ליצנים מזמרים (או משהו כזה), מופיעים במוצ"ש בסאבליים (סלמה 53). 22:30. חינם.
2. הלייבל האהוב על כולנו (מחוץ למחוז צפון), פיתקית, מעלה אפילו עוד ערב השקה לעוד להקה מצוינת מביתו. הפעם אלו The Pits, שלפחות על שיר אחד שלהם, אודרי הפבורן (הורדה חינם באתרם), אני יכול להעיד אישית שהוא מצוין. הפעם חוגגים The Pits את השקת אלבומם השני. כמו ערב פתקית האחרון, ייערך גם זה על הגג הסוריאליסטי (אין לכם מושג כמה) בסלמה פינת שניצלר. ינצחו על החגיגה: צ'רלי מגירה, פג אדיר, שוורצע קינדר והפיטס (כמובן) בהופעה מלאה. עוד כמה להקות יתנו הופעה קצת פחות מלאה. מומלץ במלוא ההמלצה. 19:00. 30 ש"ח.

סוריאליזם רולז!

3. שישי בערב חגיגה: קומוקלאסי חוזר, בפעם החמישית – וזה הממממממממממון לרצף אירועים בעיר הזאת. כמעט מיתולוגי. העקרון בערבים אלו, הוא לערב כל ז'אנר אפשרי לתוך ערב אחד – למשל, מוזיקה קלאסית וקומיקס, כדי ליצור אירוע תרבותי מוזיקלי\ויז'ואלי יוצא דופן. 21:31. 40 ש"ח בקופה, 30 לנרשמים דרך אתר ברזילי. פרטים נוספים יהיו בהמשך באתר הבית.
4. שישי בצהריים ב – B Side Record שבפלורנטין 3: שלוש הופעות חינם. זק"א, התזמורת הטרופית של איליאן פאנסאנסוי ופחית. ממש בא לי להגיע לזה. 14:00. חינם.

בקטנה

1. מי מפתיע אותי לטובה השבוע? יזהר אשדות, שמראה בוואינט שהוא שוחה בז'אנר המטאל. כבוד.
2. קצת באיחור גיליתי, שהחל משישי שעבר, מבשלת דאנסינג קאמל (התעשייה 12) נפתחת לקהל הרחב בימי שישי בין 12:00-16:00. שליש ב – 16 ש"ח, חצי ב – 20, לבירה המסחרית האהובה על כולנו. נגנים מוזמנים לג'ם סשן (שגם יבטיח להם פיינט חינם). אושששששששר!
3. חדשות טובות נוספות מגיעות מכיוון מוזיאון הילדים בחולון, שם נפתחה לאחרונה גלריית צעצועים מתקופות ומקומות שונים. הילד שבי פשוט נמס.

20 תגובות

  1. יוחאי הגיב:

    בהחלט המון אירועים. כל כך הרבה אופציות ביום חמישי. מזל שאני באירוע משפחתי ולא צריך לבחור.

    לגבי פשפש לילה, חשוב לא לשלם יותר מ 11 שקלים אצל "המוזג הכי טוב" ולא במקומות אחרים.

  2. ניימן הגיב:

    אה! גם לי יש אירוע משפחתי בחמישי. בת מצווה נראה לי (לא בטוח, זה לא הקטע שלי לעקוב אחרי הסיבות לאירוע. אבל זה בטוח חתונה, בת מצווה או ברית מילה).

  3. אליס הגיב:

    ניסיתי למצוא קישור לאתר שמראה או מסביר או מכוון להקרנות סרטים החינמיות באולם לב, או לחלופין סתם לאתר על אותו אולם לב מסתורי, ולא מצאתי.

    תוכל להפנות אותי לאנשהו?

  4. ניימן הגיב:

    כן, סליחה, הייתי צריך לתת את הקישור הזה:
    http://www.student.co.il/?CategoryID=396&ArticleID=951&Page=1

    (בסוף העמוד, בצד שמאל, בין שפע ידיעות הסטודנטים יש גם את זוג על קולנוע לב. מצד שני, אין יותר מדי הסברים איך להגיע לקולנוע לב. בשביל זה את יכולה: 1. או לבדוק באתר האוניברסיטה. 2. או להגיע לאוניברסיטה ולשאול אנשים. יצליחו לכוון אותך :] ).

  5. נטעשה הגיב:

    כן ירבו הופעות של צ'רלי מגירה
    חסר ביותר מאז היעלמות פאקט רקורדס

  6. shira-k הגיב:

    האמת היא ששמעתי שבסוף צ'ארלי מגירה לא מופיע שם ושבמקומו יש את לנסז.

  7. מורן הגיב:

    היי אני חדשה פה. אהלן לכולם וסחטיין על הבלוג.
    מצאתי משהו שנראה לי מעניין.. הופעה של נקמת הטרקטור בחינם!! זה יקרה ביום חמישי הזה 21.6 למיטב הבנתי בשעה 20.00 ואילך וזה יהיה ברחבת סוזן דלל. ובכלל בכל מה שקשור לפעילות המבורכת של יום המוזיקה הבינלאומי של עיריית ( פיייי כוסאמק) ת"א.
    כמובן שאשאיר אתכם עם לינק:
    http://www.tel-aviv.gov.il/Hebrew/_SpecialEvents/2007MusicFestival/

    יאללה ביי

    מורן

  8. ניימן הגיב:

    תודה על הלינק – למרות שהוא עושה לי בעיות עם פיירפוקס (איפה האגודה למען תאימות אתרים האלה??).

  9. כולומה הגיב:

    ביום שלישי 19.6, בשעה 23:00, כולומה בלבונטין 7. אפרו-ביט לפנים.

  10. לרמן הגיב:

    ניימן, תודה לך על עבודת הקודש שאתה עושה פה.

  11. ניימן הגיב:

    כולומה – תודה על המידע.

    לרמן – תודה על המחמאה, אבל זה תחביב, אתה יודע :]

  12. צביק'ה הגיב:

    בן אדם, איזה יופי! כל הכבוד, מידע מעולה.
    חשבת לפתוח גוגל קלנדר ציבורי, זה בכלל יכול להיות שוס: קבלת עדכונים אוטומטית(יותר ממוקד מסתם רסס) ואפשרות יבוא בקליק לתוך הקלנדר הפרטי

  13. ניימן הגיב:

    יונתן הציע זאת בעבר, ושקלתי את העניין. בסופו של דבר החלטתי שזה עוד עבודה בשבילי, וגם ככה איני מספיק לממש כל תוכניותיי לבלוג :]

    מה שכן, אם יש מתנדב שרוצה לעזור בעניין… (רמז, רמז).

  14. דואל הגיב:

    סליחה על האיחור, אבל שוב נשמט לך אירוע קולנועי חשוב ומעניין.
    ביום שני נפתח פסטיבל הקולנוע ההומו-לסבי בסינמטק תל אביב, והוא יימשך עד מוצאי שבת.
    גם למי שהוא לא הומו או לסבי, יש שם כמה סרטים מאוד מאוד מסקרנים.
    אפשר לבדוק באתר הסינמטק, או באתר של הפסטיבל

  15. צביק'ה הגיב:

    טוב, אני חייב להגיד שהתאכזבתי קלות. בניתי על ערב הופעות חינמיות בשכונה, והסתבר שלא בסלואו משה ולא ב-בי סייד שמעו על זה שאמורות להתקיים אצלם הופעות מ-ד-ל-י-ק-ו-ת. ולא, אני לא בא בטענות, אני יודע שהייתי צריך לבדוק, אני רק משתף.
    חוץ, ובלי קשר, ממש בחיף מבחינתי להזין את המידע השבועי לגוגל קלנדר, אם רק אדע שיהיו כאלה שישתמשו(רמז, רמז?).
    שאעשה את זה?

  16. ניימן הגיב:

    דואל – תמיד נשמטים דברים :] הכתיבה על פסטיבלים בסינמטק היא מדיניות מאד לא ברורה מבחינתי. שיקול רגעי כזה..

    צביק'ה – אין בעיה גם אם תבוא בטענות – אני פשוט אעביר אותם הלאה. בדר"כ ההודעות לא נבדות מליבי.

    בקשר לסלואו משה: ההופעה שם מפורסמת בעכבר העיר של השבוע. מעבר לכך, בפורום וואינט רשמו *אתמול* שיש הופעה ב – *20.4* שם. כך שנראה לי שהבלבול בעניין חוגג:
    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1722-285-20997096,00.html

    ההופעה של השרוט בבי.סייד דווחה גם בעכבר העיר. היה להם גליון מלא טעויות השבוע? :]

    אשלח לך מחר מייל בקשר לגוגל קלנדר. תודה.

  17. צביק'ה הגיב:

    סבביגל'ה. אמתין בחיליון.
    לא בשביל להציק, כן? אבל בווינט כתבו שתאריך ההופעה היום, העשרים.

  18. ניימן הגיב:

    כמו שאמרתי בהודעה הקודמת: "שיש הופעה ב – *20.4*". 4 = אפריל. זה ממש לא היום, וזה בטוח לא נכון..

  1. 18 ביוני 2007

    השרוט הוא המלך…

    השרוט, הלוא הוא עירד עתיר, יוצר תל-אביבי מוכשר ומבטיח, הצליח לפרוץ את חומות הבועה ולנחות בפריימטיים של עם ישראל בערוץ 2, בתוכנית שנקראת “….

  2. 28 בדצמבר 2013

    […] כן, על-פי ניימן השרוט יופיע מחר (יום שלישי) בעשר ערב בחנות התקליטים B-Side […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting