אירועי השבוע האמיתיים 13.10.2007 – 7.10.2007

חלש…

זה מה שיש לי לאמר על השבוע הזה. חלש מאד. חיפשתי חיפשתי, חפרתי חפרתי – ולא מצאתי משהו סופר-מעניין שקורה. עזרו נא, קוראים יקרים, לדוד ניימן לגלות – האם חמק יהלום מבין עיניו? או שמא זהו אפקט אפטר-חגים קשה שמכה אותנו וגורם לשעמום עז?

בינתיים, שימו לב לערב הרוסי שחוזר בראשון, לאבי לייבוביץ' אורקסטרה בשני, הפרלמנט של בירדי בשלישי, עמית ארז את נעה בביוף ברביעי, גבע אלון בחמישי – ושתי מסיבות שוות ביותר בסופ"ש. אולי תנצלו את הזמן כדי להשלים עבודה לאחר החגים? :]

יום א' (7.10)
1. ליין המוזיקה (והאלכוהול?) הרוסי, סטקאנצ'יק, שב ללימה לימה (לילבלום 42) מחופשה בניכר. מה באמתחתם? נו… הקורא הנבון צריך לנחש בעצמו. 22:00. חינם.

וודקה
(וודקה ככל שהעין יכולה לראות)

2. לביא זיטנר מופיע בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30, 20 ש"ח.
3. פלד ואורטגה, צמד היפ הופ שכזה, מגיע לאברקסס (לילבלום 40). 23:00. חינם.
4. ימי ראשון בסאבליים (סלמה 53) מכילים לאחרונה מרתון סטנדאפ חינמי שמתחיל ב – 21:00. אז נכון, סיינפלד לא שם, אך עושה רושם שיש חבר'ה אנרגטים צעירים וחדשים.
5. בירמיהו (בן יהודה 221), פאב חצי פיקאפ, חצי שכונתי (אחלה קומת מרתף) ודי חמוד (אפילו הווליום נורמאלי!) מקרינים מדי ראשון סרט חינמי. השבוע יוקרן 'מציצים'. אחד מהסרטים האלה שחייבים להשלים מתישהו. 22:00.

יום ב' (8.10)
1. ליין הרוק ב – The Rock (אלנבי 29) עורך ערב מחווה ללהקת המטאל הגדולה ביותר אי פעם (או לפחות: להקה די מוצלחת): מטאליקה. 22:30, חינם.
2. לסאבליים (סלמה 53) מגיעים הצימרמנים, אנשים המבצעים "חומר מקורי בעברית, עטוף ברוק בלוז ופולק בניחוח ישן". 22:30, חינם.
3. ביקור התזמורת, הידוע גם בשם "הסרט שגנב את כל פרסי אופיר", מהווה בסיס לדיון סביב השפה והתרבות הערבית. את הפאנל בנושא יזמו בית ברל, והוא מתקיים בסינמטק ת"א (שפרינצ'ק 2). 16:00. חינם.
4. אבי לייבוביץ' אורקסטרה מגיעים ללבונטין 7. 20:30, 40 ש"ח. הם הופיעו פה כבר באוגוסט, אבל היות והייתי בחו"ל, לא יצא לי לשמוע רשמים על המופע המסקרן.
5. עוד בלבונטין 7: אסף שריג, אקס איפה הילד, ואריאל פלג מופיעים עם מוזיקה אקוסטית ב – 22:30. 30 ש"ח.
6. ההיפ-הופיסט Roc Raida מעביר סדנת אמן במיוזיק (בן שמן 4). חינם, אך הרשמה מראש חובה. כל הפרטים על מי הבחור, למה אתם רוצים להכיר אותו – ואיך נרשמים, נמצאים פה.

יום ג' (9.10)
|
1. הפרלמנט של בירדי, מפגש הבירה החודשי של חנות מוצרי הבירה בירדי, נערך היום בסימן בירות O`hanlon`s שהגיעו אלינו זה עתה. לא קיבלתי מידע בעניין, אך סביר להניח שהמפגש יכלול, כמו תמיד, הרצאה על הבירות הנסקרות + טעימות קלות. 19:30, חינם – אך הרשמה מראש חובה באימייל training@beer-d.co.il.
2. לבונטין 7 מארח את השקת ספרה של יסמין אבן, 'אשה באלכסון'. כמו כל אירוע השקה תל אביבי, נקבל גם כאן מוזיקה חיה והקראת שירה מהספר. רשימת המשתתפים הארוכה כוללת, בין השאר, את נורית זרחי, נתן סלור, רן יגיל, דבי סער, גיא ויינגרטן ועוד רבים וטובים אחרים. 20:00, 10 ש"ח.
3. שנתיים לאחר הקמתו, ועוד לא הבנתי אם הלימה לימה (לילנבלום 42) הוא מקום איני מגניב למקובלים, או אלטרנטיבי מחתרתי – לאנשי כמוני. בכל מקרה, יומולדת זה יומולדת, ובזו של הלימה-לימה תהיה בעיקר היפ הופ ומוזיקה שחורה עם די.ג'ייז סאבו (סוליקו), אמיר אגוזי (בוטניקה) ועופרי גופר. 21:00. חינם.
4. שלוש שמיניות מופיעים בקפה ביאליק (ביאליק 2) ב – 22:30. מחיר? איןלימושג.

אין כמו טוקיו בלילות לילה
(טוקיו בלילה. סתם תמונה שבא לי לשים)

5. מיקה שדה (כן, זו מכוכב נולד) מופיעה בפולה (בן גוריון 22). 20:30, חינם.

יום ד' (10.10)
1. שניים במחיר אחד: עמית ארז (השולת!!1) ונועה בביוף (השולתת!!1) מופיעים בלבונטין 7 ב – 20:30. 40 ש"ח.
2. שרון הולצמן, שלעולם אזכור לו חסד נעורים מאבטיפוס, מגיע להופעה חינמית בסאבליים (סלמה 53). התואנה? השקת סינגל חדש, "מחכה לאיש שלי" מאלבומו השלישי העתיד לצאת בחודשים הקרובים. תתחילו לכסוס ציפורניים. 22:30.
3. חוויה תרבותית רב תחומית בנושא ההצגה היידית המיתולוגית, צא דיבוק, מתקיימת היום בקולנוע לב בקניון רמת אביב. אלי אשד ידבר על המקורות בקבלה, דבי סער תקריא שירי אימה, יסמין אבן תנגן שירים מיסטיים – והרקדנית טל רויכמן תבצע קטע בהשראת ההצגה. כמו כן, יוקרנו קטעים מהסרט האידי 'הדיבוק'. 19:45. 50 ש"ח.
4. Mattafix היא להקת היפ הופ אלטרנטיבית בהחלט לא טיפוסית. גם מעורבת פוליטית *באמת* (בעניין דארפור למשל), גם מולטי אתנית *באמת* (נגנים מהודו, סיירה לאונה – ואפילו ישראל!) וגם פופולרית להחריד. לארץ הם מגיעים לצמד הופעות, היום ומחר בגולדסטאר זאפה (ראול וולנברג 24). 21:30, 149 ש"ח. נו מה, חשבתם שזה יהיה חינם? :] [שרון מעדכנת שההופעה בוטלה]
5.השם ג'ק פאבר אומר לכם משהו? לא? ומה לגבי הסיפור על האמן שצילם סרט בעזרת מצלמות האבטחה של מוזיאון ת"א? גם לא? נו, לא נורא (הסיפור המלא פה). המוזיאון הראה שכגוף אמנות, הוא כלל לא מעודד אמנות, והשיג צו מניעה על הקרנת הסרט המדובר. לכן בתערוכה, Who Watches the Watchmen?, שנפתחת היום בגלריה מנשר (דוד חכמי 18), לא תראו את הסרט, אבל כן תראו שלל פריטים השייכים לסיפור (סריקה של עיתון, תצלום שצולם במצלמת אבטחה ועוד). כבוד. 20:00.
6. עוד לא הייתי בקרסון (רזיאל 7), אבל פתאום שמתי לב שכולם מהללים אותו בתור פאב הופעות נהדר. קטן, דחוס ואווירתי. היום מופיעה שם דיה רז והחרדות עם גיטרה אקוסטית ושירים שמנגנים בעזרתה. 20:00, 20 ש"ח.

יום ה' (11.10)
1. גבע אלון נמצא בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. מחיר לאיודע, אז ננחש: 20-40 ש"ח.
2. Dub L.F.O משיקים סינגל חדש בשם Move בלבונטין 7. 23:00, 40-50 ש"ח.
3. ג'נגו וגלעד שמואל נמצאים בלבונטין 7. 21:00, 30 ש"ח.
4. בקולטורה (הרצל 154) מתקיים ערב בשם 'ליל המכשפות' – מחווה נוספת לענבל פרלמוטר ולהקת המכשפות. אם הבנתי נכון, ייחודו של הערב הוא בגילם הצעיר של המארגנים (בני נוער), שהיו בגן כאשר המכשפות היו בשיאן. סחטיין. 20:00, 40 ש"ח.
5. אורי קליאן מופיע בקרסון (רזיאל 7). 22:00, 25 ש"ח.

סופ"ש (12-13.10)
1. נתחיל בשיעור קצר. מוזיקת שמונה ביט (8bit): מוזיקה המנוגנת בשמונה ביט (לא!! באמת?!) – כמו בימי נינטנדו וסגה הטובים. התוצאה? משהו שנשמע כמו שילוב בין האחים מריו לדאנס מודרני. לא מגניב בטירוף? Goto80, אחד מאמני הז'אנר, מגיע במוצ"ש ללבונטין 7, והלשון שלי כבר מעכשיו בחוץ. מומלץ לאוהבי ביזאר, רקדנים מושבעים – וכמובן, גיקים בשנות העשרים לחייהם. 22:00. לאיודע מחיר.
2.
המידנייט פיקוקס הפסיכים (ביקורת טרייה של יוחאי פה) מופיעים בשישי בערב במתנ"ס\אולם ההופעות של הגדה השמאלית (אחד העם 70). 21:00. 30 ש"ח.
3. כיף לפרסם חברים. ראשית, כל מי שלא שם לב למהפיכת אוקטובר של תמונע, הכוללים עשרות הצגות ב – 35 ש"ח, מוזמן לעשות זאת עכשיו. שנית, בהצגה שעולה בשישי, ששון ושמחה בדילמת האסירים, מעורב חבר טוב – כך שחייבים לספר עליה. קשה לי קצת להביע דעה, היות ולא צפיתי בה עדיין, אך רשימת האחראים מבטיחה איכות. 21:00. 35 ש"ח.
4. המקום (ויטל 2) מארח בערבי שישי ליין בשם 'Urbano Partyzano'. ליין קברט ג'יפסי. בחיי, זה מה שכתוב בפלאייר. למעשה, אם נהיה מדויקים, כתוב גם "ג'יפסי אלקטרו פריסטייל' – שלא מבאר בהרבה, אבל נשמע נורא שמח. 22:00, 20 ש"ח – כולל צ'ייסר ראשון.

שמחה גדולה הלילה

5.
במוצ"ש מגיעות נערות ריינס לקרסון (רזיאל 7). הלהקה פלוס המיקום (והמחיר – 20 ש"ח) מבטיחות שילוב מנצח. 22:00.
6. למרבה הפלא, The Bug הוא אינו שמו של גיבור על חדש, אלא כינוייו של די.ג'יי מהולל. בביקורו הקודם בארץ, לפני כחצי שנה, זכה הבחור לתשואות מקיר לקיר – ולכן לא ניתן להתעלם מכך שהגיע לסיבוב חוזר. פירוט נוסף יש פה. שישי בערב, קומפורט 13, 60-80 ש"ח.

בקטנה:

1. איקון הסתיים. הגיע הזמן לאופרת הסבון האהובה עלי בשנה. גבירותי ורבותי – ויכוחי פוסט-איקון התחילו – ובגדול! (מי אמר קימונו ולא קיבל?)
2. גרגרנים? חושבים שניסיתם כבר את כל הג'אנק פוד בעולם? מה עם טורנדט-צ'יפס מדרום קוריאה (אפילו מגיע מכוסה באבקת גבינה)? וקוקה קולה בטיגון עמוק? אוי. הרגע הבנתי איך במקומות מסוימים פלאפל נחשב ל"אוכל בריאות".

שולקים את זה כמו ספגטי? בשלוק אחד שלא נגמר?

3. דני הדר לא מפסיק ליצור. עכשיו יצא לי אי.פי חדש בשם 'שנה שלמה'. האזנתי לו כל השבת בלופ. פשוט מצוין. הורדה חינם, כרגיל. אני אקנה בכסף ברגע שאוכל, כרגיל.

[עכשיו הגיע זמן התודה לליידי קילדר. היא אחראית על האייטמים הבאים]

4. כבעל לינוקס (ורק לינוקס) עבר לי הקווסט אושר בלי גבולות מעל האזניים. אבל זה לא אומר שכולם צריכים לסבול. מדובר בקווסט ציוני ישראלי גאה, הצוחק על *כל* גוף במדינה. הוא פותח ע"י יונתן ילון (מנהל האתר הקווסט העברי) ואורי וכטל (השחקן הראשי). הם גם נותנים אותו להורדה חינם, ומבקשים הכרה ביצירתם בלבד. תורידו, תשחקו – ותשלחו לי איזה ביקורת קצרה אם בא לכם :]
5. חבר ראשון ברשימת הדברים-שהייתי-צריך-לגלות-לפני-הטיול-באירופה: הסיפריות המדהימות בעולם. אני (כמו הליידי) חולה סיפריות. גיק או לא גיק?
6. ברוח איקון. כך משחקים חובבי מסע בין כוכבים באולינג.

20 תגובות

  1. ארז הגיב:

    לצא דיבוק מומלץ להזמין כרטיסים מראש ב: 03-6416710 או 054-5329052
    או באימייל av-eruim@smile.net.il

  2. נטע הגיב:

    ללא קשר לתוכנו של "צא דיבוק" שודאי יהיה מרתק, עוד סיבה ללכת היא הפגנת תמיכה בקולנוע שבקרוב מסולק מהקניון לטובת חנויות בגדים. נוספות.

  3. 2nd beggar הגיב:

    אולי כדי לחזק מעט פוסטים כגון אלה המתגנבים מדי פעם לבלוג, כדאי ואף רצוי *רמז רמז* להוסיף אירועים, בוא נגיד.. למשל.. המתרחשים בחיפה *רמז רמז*.. ובאזורים אשר נמצאים מחוץ למטרופולין המפלצתי AKA ת"א.

  4. ניימן הגיב:

    ארז – תודה על המידע. ונטע – ממש ממש תודה על המידע. קצת מעפן, יש לי הרבה זכרונות טובים מהקולנוע הזה.

    2nd beggar – הייתי כותב על דברים מחוץ לת"א בשמחה – לו רק היה לי מושג בהם :] מה לעשות, שרצה הגורל ונולדתי במטרופולין המפלצתי הזה? בחיפה למשל, יצאתי בטח עשר פעמים בכל חיי. לא מספיק כדי לכתוב עליה משהו…

  5. כדרלעומר הגיב:

    אלוהים אדירים. אין לך מושג כמה שימחת אותי עם אתר הקווסט העברי. תזכה למצוות.

  6. ניימן הגיב:

    תודה לליידי, ולא לי :] כיף לראות שיש בקהל חובבי קווסטים.

  7. Islay הגיב:

    שני דברים מעולים נוספים השבוע:

    אלברט סופר בצוזאמן ברביעי ב-22:00 –
    http://yalla.blogli.co.il/archives/61

    The Bug & Warrior Queen בשישי ב-23:00 –
    http://yalla.blogli.co.il/archives/53

  8. Islay הגיב:

    אה, אוף, לא שמתי לב שהזכרת את The Bug. אם היה לך ספק, זה *ה*אירוע של השבוע שחיפשת. ההופעה/מסיבה הקודמת היתה מהטובות והמטורפות שהייתי בהן.

    וגם המידנייט פיקוקס זה בהחלט קטע לא נורמלי. כל מה שיוחאי אומר 10X. (:

  9. ניימן הגיב:

    יש בעיה עם מסיבות כמו של The Bug. למרות שהייתה מהם הרבה התלהבות, עדיין לא הצלחתי להבין *ממה* בדיוק היא באה. מה הוא עושה שאחרים לא? פשוט שולט בקצב המסיבה כמו שצריך?

    (וסליחה מראש על הבורות 🙂 ).

  10. שרון הגיב:

    אין כבר מטאפיקס 🙁
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3457677,00.html

    למה אין שום דבר שווה ביומולדת שלי?

  11. Shira-K הגיב:

    וואו.
    עשית לי את היום עם הידיעה השלישית למטה (על דני הדר).
    לא הייתי מודעת לזה בכלל.
    (באמת שזה עשה לי את היום, הוא היה לא משהו בכלל).

  12. ניימן הגיב:

    שמח שיכולתי לעזור :]

  13. Shira-K הגיב:

    אתה חמוד. יש לך מסנג'ר?

  14. Islay הגיב:

    מה The Bug עושה שאחרים לא? המממ… שאלה טובה.
    מה עושה מסיבה לטובה? מבחינתי, זה חייב להיות קודם כל ז'אנר מוזיקלי שאני מתחברת אליו ושעושה לי טוב. למשל, שום מסיבת טראנס לא תסב לי הנאה, טובה ככל שתהיה. רוב מה ש-Funky – כן. מעבר לז'אנר הבסיסי, בפעם הקודמת The Bug באמת החזיק את המסיבה בצורה מדהימה, הכל התקדם בקצב הנכון. והדבר שהכי אהבתי זה שהוא כל הזמן הפתיע בשילובים די מטורפים של סגנונות מוזיקליים, ציטוטים ומקצבים. היה מאוד לא צפוי ולא משעמם, אישית אני לא סובלת מונוטוניות במוזיקה של מסיבות. בקיצור, היה מעולה אז, ואני מקווה שהוא ישחזר את ההצלחה גם הפעם.

  15. מורנה הגיב:

    שלישי שעבר הייתי בפדריקה בבן יהודה בת"א . בקומת המרתף יש ליין חדש עם הדי גיית- ליידי דרגון. היא עושה שם אחלה אחלה מוזיקה עם די ג'י חדש בשם אריק. אלקטרוני מעולה, בלי פוזה מי שבאמת בא לו לרקוד ולהשתולל כמו שצריך. רדו קומה למטה. אני שם 🙂
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=168461

  16. Islay הגיב:

    שמע, אלברט סופר היה נפלא. בפעם הבאה אתה חייב להכניס אותו לרשימה (וכמובן גם ללכת לשמוע אותו 🙂 ).

  17. ניימן הגיב:

    שמעתי עליו (אך לא אותו. עוד משהו שצריך לתקן). לא ברור למה לא שמתי לב שהוא מופיע. יש לו דיסק? משהו שאפשר לקנות\להשאיל\לשמוע? (אני עצלן גוגל ברגע זה..).

    מורנה – תודה על המידע. פעם שנייה שאני נתקל השבוע ב'פדריקה'. אולי הגיע הזמן שאבקר שם..

  18. Islay הגיב:

    שאלתי אותו והוא אמר שלא, אין דיסק, רק שירים שהצטברו. אבל יש כמה שירים במייספייס ( http://www.myspace.com/alsof ), כולל "כבר זמן" המקסים, שוהא סיפר שהוא מתכוון להוציא כסינגל בקרוב. אני אספר לך כשאני אתקל בעוד הופעה שלו.

  19. ניימן הגיב:

    אזכור את ההבטחה :]

  20. מורנה הגיב:

    ניימן – יותר ממוזמן! אני שם בשלישי אם אסיים את הסמינריון לו יהי רצון!!