האלטרנטיב: מטאל בעיר הגדולה

לקחתי שנתיים הפוגה עד שחזרתי אמש לאלטרנטיב. מועדון הרוק האלטרנטיבי, רוק אמריקאי ורוק כבד (יש שלוש רחבות) שבעבר לפחות, החשבתי כטוב בת"א. ובמילים 'שנתיים הפוגה', אין הכוונה לכך שלפני שנתיים נפלתי לשם פעם אחת בטעות. אלא יותר בכיוון של נפלתי בטעות, פעם בשבוע, שוב ושוב במשך יותר משנה. בפעם האחרונה שהייתי שם, הליין עוד נערך בסטודיו 49 (אחד מהיכלי המסיבות הטובים בעיר), הייתה עוד רחבת מוזיקה נוספת (בריטפופ שמח ללחיים) ואולמרט עוד היה קוריוז חביב שהסתובב ברחבות הכנסת.

ואיך היה אתמול?

האלטרנטיב

במילה אחת? חיובי. המקצועיות הגבוהה בה רץ הליין ממשיכה להתקיים. העסק דופק, יש הרבה ברים וברמנים, הדיג'יים יודעים מה הם עושים, הנרגילה חינם והרוק עף באוויר. הגענו כחבורה רב-לאומית גדולה עם מצב רוח טוב מהבית (אמריקני, שתי פולניות וארבעה ישראליים). שוט הייגרמייסטר שקיבלנו בכניסה עזר לגרור את זה ללילה מצויין. כזה שהסתיים בבוקר באכילת צ'יפס ואבולעפיה (שילוב חולני שרק ראש שתוי יכול לחשוב עליו) בעיר העתיקה ביפו. הקהל נראה לי צעיר מבעבר (וזה מצחיק, כי אני בכלל לא התבגרתי) – אבל למי איכפת לכל הרוחות?

השינוי הגדול ביותר שאפשר להצביע הוא הדלילות. למרות שקשה לשפוט ע"פ גיחה מקרית, ויכול להיות שסתם נפלתי לערב סופר חלש. השינוי השני הוא היעלמות הרחבה הרביעית. זו שנהגה להיות פעם בריטפופ או מוזיקה גותית. זו לווא דווקא המוזיקה שחסרה, אלא יותר הקהל שהגיע איתה. קהל שונה משאר הרוקיסטים שמגיעים למועדון. בין אם אלו לובשי הבגדים הצבעוניים של הבריטפופ, או אנשי הקטיפה והדרמטיות מהצד הגותי. חוץ מזה, המשכן ברב ש"ך 12, חביב ומבוכתי ככל שיהיה, לא מתקרב לקרסוליים של הסטודיו 49. אבל זה לא אומר שהוא רע – רק קצת שונה.

לא סביר להניח שאחזור לשם בשבועות הקרובים. את ימי הרוק שלי כבר די סיימתי, מלבד מגיחה נוסטלגית פה ושם. אבל אם לא הייתם במועדון רוק אמיתי עדיין, או אם דיסטורשן עושה לכם טוב בורידים – אז מאד מומלץ לקפוץ למקום. הרב ש"ך 12. כל יום חמישי, מ – 00:30. 50-55 ש"ח יתנו לכם שתייה חינם גרועה, תלוש לשוט ייגר אחד והרבה מוזיקה טובה. (והנה גם קישור לפורום שלהם. שיהיה לכם לבריאות נשמות)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting