בוריקיטה של פעם, על גחלים

כמו שחבר שלי ציין בחורף שעבר, עת עברנו בכיכר רבין וראינו שהעמיסו את המקום בערימות שלג מהחרמון: העיר הזאת לא מפסיקה להפתיע אותי. למשל: עגלות למכירת בורקסים, מחוץ לשווקים, הם משהו שחשבתי שעבר מהנוף המקומי שלנו. ואם כבר יש כאלה, סביר להניח שיתמקדו בקינג ג'ורג' פינת אלנבי וימכרו נקניקיות או משהו בסגנון. אפילו סמי מעגלת הבורקסים הטורקיים בשוק הכרמל הפסיק שבוע שעבר לאכלס את העגלה שלו לאחר עשרות שנים.

מוטי בורקס

והנה, דווקא בנחלת יצחק פינת עליית הנוער, רחוב שהוא צד אחד ת"א וצד שני גבעתיים, צצה לה היום עגלה בוריקיטה. מיקום מוזר ביותר היות ואף שמדובר באיזור עם כמה משרדים, הרי שזה וודאי לא רחוב ראשי שהעוברים ושבים בו מחפשים פאסט פוד מקרי.

תחקור מהיר גילה שהבחור עם העגלה כבר לא מעט זמן נודד בשכונה. כל יום הוא עושה סיבוב שמכיל את רכבת מרכז ועזריאלי, מוכר למשרדים וחנויות ובסוף חוזר לנוח עד ליום הבא. הבעלים הנחמד הסכים בשמחה שאצלם אותו לבלוג, ואף הראה לי את שיטת העשייה: הבורקסים נאפים מעל מנגל פחמים. הוא טען שזה 'כמו פעם', אך כנראה שאני צעיר מדי בכדי לזכור את 'הפעם' הזה.

הטעם? לא אכלתי. כי בדיוק סיימתי את ארוחת הצהריים שלי. אבל ביום ראשון המחדל יתוקן.

21 תגובות

  1. שגיא.ב הגיב:

    ראיתי את זה ותמהתי על המיקום האיזוטרי.
    זה היה בשמונה בבוקר אז לא טעמתי.

  2. ניימן הגיב:

    כן. הוא באמת הציע שאבוא לארוחת בוקר בראשון. האמת היא שאני לא בטוח שזה יותר כבד מהחומוס שאני אוכל מדי פעם בבוקר, אז אולי אקבל את ההצעה. יחזיק אותי שבע עד אחה"צ :]

  3. אני לא יודעת מי מכר לך שנחלת יצחק פינת עליית הנוער זה תל אביב, אבל בשבילנו התלאביבים ממרכז תל אביב, נחלת יצחק זה כבר לגמרי גבעתיים, לא משנה מה המועצות העירוניות או ניימנים חושבים על זה.
    וחוץ מזה עשית לי עכשיו קרייבינג לבורקס 🙂

  4. ניימן הגיב:

    פקחים של עיריית ת"א. מחלקים שם דו"חות כמו אנילאיודעמה.

  5. kingmickyd הגיב:

    כן הוא שם כבר לפחות חודשיים נראה לי. אני עובר שם עם האוטו כל בוקר ואומר לעצמי שיום אחד אעצור ואקנה.
    אולי עכשיו אני באמת אעשה את זה 🙂

  6. ניימן הגיב:

    הוא טוען שהוא בדר"כ מסתובב (ולכן כנראה אני פספסתי אותו עד כה). עכשיו, בגלל החום, הוא מעדיף להישאר במקום אחד.

  7. איריס הגיב:

    בעיני מוצא חן, שזה משך את תשומת לבך

  8. ניימן הגיב:

    תודה. הוא די בולט בשטח.

  9. ערן הגיב:

    לא יודע מה אתכם אבל מה שיש בתמונה על העגלה שלו זה לא מה שאני מכיר מהבית בתור בוריקיטה. אבל אני לא מומחה.

  10. ניימן הגיב:

    לא מסתכלים בקנקן אלא במה שיש בו :] אני לא יודע בדיוק מה זה בורוקיטה, אבל היו לו הרבה סוגי בורקסים בעגלה.

    בבית שלך הכינו בורוקיטה? בואנה. צ'יפרו אותך. אני קיבלתי שניצל משקית :]

  11. ערן הגיב:

    זה נכון שאני נראה כמו אשכנזי אבל חצי מהמשפחה שלי יוצאת ממצרים. מה שאומר שסבתא היתה מכינה מטעמים. הבורקיטה שאני מכיר זה מין בורקסים קטנטנים וטעימים שלא עשוים מבצק עלים אלא משהו פריך יותר.

  12. ניימן הגיב:

    אהמ. לא זוכר אם היו לו כאלה או לא – אבל יכול להיות מאד. היו שם לא מעט סוגים. מצד שני, יכול פשוט להיות שאצל הקורדים (הוא קורדי) המשמעות של השם 'בוריקיטה' היא שונה מאצל המצרים. אני לא מאמין שזו מילה copyrighted 🙂

  13. ניקו הגיב:

    נייס. אבל כשמוכרים לי משהו שמתהדר בכותרת "כמו פעם", אני ישר חושד בפלופ לצפונים פלצנים (או סתם אנשים נוסטלגים בשנקל שישים). אם אתה רוצה את הטעם האמיתי, חפש את האיש הזקן שעומד עם העגלה שלו משבע בבוקר בתחנה המרכזית הישנה, שם תוכל לאכול בורקס משובח של בוקר עם נהגי מוניות/זונות/נרקומנים/פקידים/עובדים זרים וכו'. בסביבות 9-10, הוא עובר לאזור וולפסון בפלורנטין. הנאה צרופה מובטחת (אולי לפתיחת סיבוב הברים המפורסם שדיברת עליו בזמנו?)

  14. ניימן הגיב:

    למה האיש הזקן שעומד בתחנה המרכזית הישנה יותר אותנטי מהאיש המבוגר שעומד בנחלת יצחק? מה, נחלת יצחק זה מקום איני של יזמים חכמים? :]

    בכל מקרה, לאיודע אם שמת לב בתמונה, אבל לא מדובר בבחור שהתחיל לחיות אתמול. לאחר שדיברתי איתו התרשמתי שהוא עלה לארץ בגיל 18 מעירק ולמה להכין בורקסים בבית. אז נכון, הקהל הוא לא לו-פיי כמו נהגי מוניות\זונות וכד'. אבל מבחינת האוכל, אני לא חושב שאמור להיות הבדל.

    אתה בקטע של סיבוב ברים צהריים\אחה"צ? כי אם מישהו יתעניין בזה (מהחברים, מהקוראים וכו'), אשמח לנסות לעשות אחד. ברגע שאסיים את התזה כמובן :]

  15. ניקו הגיב:

    לא חשדתי חלילה באותנטיות של הבחור, אלא התייחסתי לשלט שמבטיח טעם "כמו של פעם". הזקן מהתחנה המרכזית (שאגב, הבורקסים שלו מעולים, בעיקר בשעות המוקדמות והמופרכות של הבוקר) לא מוכר שום הבטחות לנוסטלגיה, מאחר שהוא הוא זה אותו "פעם" שהוא ממשיך להיות.

  16. ניימן הגיב:

    אתה נכנס פה לשאלות תורת הקוואנטים כאלה: האם פעולת ההכרזה על עצמך 'כמו פעם' אומרת שאתה אוטומטית לא כמו פעם :]

    אניווי, נראה לי שאני מבין את הנקודה שלך, אבל היא לא ממש קריטית עבורי. בינינו, אם הבורקס טעים ונמכר מעגלה ניידת באמצע שום מקום, זה מספיק טוב עבורי. לא שיש לי מושג אם הוא טעים או לא: את זה אגלה עוד יומיים.

    עניין של סוביקטיביות?

  17. לירונה הגיב:

    באמת כבר ממש דאגתי לסמי בורקס. פעם הייתי אוכלת אצלו כמעא כל שישי אבל לאחרונה הוא הרגיש לא כ"כ טוב ולא הגיע. תלו שם שלט שהוא בחופשה. אתה חושב שסמי באמת פרש?
    איש זקן וחביב עם בורקס מדהים

  18. ניימן הגיב:

    ממה שאמרו לי שם באיזור הוא אכן פרש..

  19. אושר הגיב:

    הבורקס הכי טעים בעולם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. איציק הגיב:

    הזקן מהתחנה המרכזית הישנה זה אבא שלי !!! הבורקס התורכי 55 שנים ! ! אלה שאכלו יודעים על מה אני מדבר. לצערי ולצער רבים אבי חלה במחלה קשה וכבר לא עובד. לכל מכריו וללקוחותיו אנא שאו תפילה להחלמתו "יעקב עובדיה בן עשירה" .

  21. איציק הגיב:

    הבורקס של סמי משוק הכרמל אם לזה אתם מתכוונים. אז סמי נפטר בשנת בשנת 2007ואבי היה חברו הטוב ולימד אותו את העבודה .בנאדם מדהים היה סמי כרמל (זה היה הכינוי שלו) יהי זכרו ברוך אמן .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting