ברלין בשישה ימים: הקתדרלה האחרונה

ברלין בשישה ימיםבביקור הראשון שלי בברלין, הרבה לפני שחשבתי לעבור לגור פה וכשעוד הייתי חזק בקטע המטאליסטי-גותי, פגשתי זוג גותים חביבים והסתובבתי איתם יומיים. היה להם פנקס מקומות גותיים בעיר. מחנויות אביזרים, דרך פאבים ועד מועדונים, ובילינו את היומיים בעיקר בלבקר אותם. אני זוכר שנשארתי כמעט המום. גם מהעושר הבלתי נתפס של תרבות גותית שהולך פה, וגם – ואולי אפילו בעיקר, מזה שהכל מוחבא בתוך העיר כמו פתקים שטמונים בין אבני הכותל*. אם אין לך ידע מוקדם אין סיכוי שתיכנס בטעות לסמטה הנכונה או לחצר האחורית המתאימה – וזה פשוט הקסים אותי. אניווי, הנקודה היא שמכל המוני המקומות שראינו באותו הביקור, החביב עלי היה ונשאר המקום בו פגשתי את הצמד: פאב הקתדרלה האחרונה.


[התמונה של האמן קריס קוקסי. קשה למצוא תמונות איכותיות של הקתדרלה האחרונה]

בפאב הקתדרלה האחרונה השולחנות הם ארונות קבורה. בתוכם מוחבא שלד מפלסטיק מוקף בענני קורי עכביש. הברזים למזיגת בירה הם גולגולת, הנרות עטופים דונג, ובכל פינה במקום, כן – כולל בשירותים, יש אלפי פרטים גותיים מוקפדים מוחבאים היטב. זה פשוט דיסנילנד לחובבי הצד האפל של האנושות. התפריט כולל גם קוקטיילים כמו 'דם ערפדים' ושאר דברים לא ברורים שאני לא זוכר. בסופו של דבר הם כולם גרנדין עם אלכוהול כלשהו, אבל למי איכפת, נכון? העיקר הדימוי.

בתחילת חודש מרץ חגג המקום חמש שנים לקיומו עם מסיבה ענקית. אבל לאור הביקורים שלי שם לא ברור לי איך הוא שרד אפילו יותר משבועיים. כמעט תמיד היינו שם לבד. או עם, מקסימום, עד חמישה אנשים. ואני מדבר גם על סופי השבוע, כולל ליל שבת אחד בו היינו בו לגמרי לבד. זו נקודה שצריכים לקחת כשחושבים לקפוץ לקתדרלה: כי לשבת בפאב לבד על משקה זה נחמד. אבל לערב שלם העניין נעשה קצת מעיק. המזל, ויש מזל, הוא שבניין ליד הקתדרלה מתמקם לו מקום אחר מגניב למדי. איזה מקום? על זה בפוסט הבא.

כרטיס ביקור:
שם: The Last Cathedral
איזור: פרנצלואר ברג (Prenzlauer Berg)
כתובת: Schönhauser Allee 5.
שעות פתיחה: עקרונית הוא פתוח מ – 19 ועד הודעה חדשה. מעשית, כבר יצא שהגעתי לשם ב – 21 באמצע השבוע והיה סגור.

—————————-
* אח! איזה דימוי חזק.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

6 תגובות

  1. יערה הגיב:

    בכלל, כל האזור של Schönhauser Allee מלא בחנויות גותיות והיפסטריות. יצא לך להיות בחנות הגותית הענקית שיש באיזה מרתף שמה?

  2. ניימן הגיב:

    בביקור לפני ארבע שנים? בחיי שאני לא זוכר. אבל מאז שעברתי לפה התשובה היא שלילית. יש לך עוד מידע עליה אולי? משהו שיעזור לי למצוא אותה…?

  3. יערה הגיב:

    Xtra-x בScoenhauser Alle 48. האתר שלהם פה: http://www.x-tra-x.de/. היא מזכירה לי k-mart של גותים.

    אגב, למקרה שאתה לא מכיר – יש בברלין עוד אזור שנחמד להסתובב בו – Gniesenstrasse (U bahn). יש שם כמה חנויות מוזיקה מוזרות וחנויות ספרים מתמחות, אבל פחות מלוקק ממרכז קרירזברג.
    בין השאר, יש שם חנות ספרים באנגלית בשם – Another Country
    Riemannstr. 7 עם המון המון ספרים משומשים באנגלית. יש להם קומה עליונה מלאה בספרים מכל הסוגים ומרתף מלא במדע בידיוני. אה, וגם להם יש אתר – http://www.anothercountry.de/. הבעלים הוא טיפוס 🙂

  4. ניימן הגיב:

    תודה על המידע על החנות של הגותים. הייתי אומר שזה פלא שאני לא מכיר אותה, אבל ברלין מלאה בדברים שאני לא מכיר יותר מדברים שאני מכיר :]

    למרבה הפלא – את Another Country אני כן מכיר! הייתי שם באיזה הופעת השקה (של הלהקה של אחות של שרון קאנטור. היה נחמד), ואז התאהבתי בחנות. או יותר מדויק, במרתף שלהם. הבעלים הוא אכן טיפוס מגניב לגמרי. כל הבריטים האולד סטייל הם טיפוסים מגניבים לגמרי, לא? אם רק היה אפשר לקנות כזה מבטא ומראה בכסף…

  5. יערה הגיב:

    תשתה מספיק בירה כל יום ותזריק מספיק הרואין, וכל עוד שתשאר מנומס, וגמת תוכל להשיג מבטא ומראה כזה 🙂 יש מלא בריטים כאלו מפוזרים בכל אירופה בכל מיני חנויות מוזרות.

  6. ניימן הגיב:

    כל כך צודקת שזה כמעט עצוב (אך עדיין משעשע לראות אותם). מזל שאני חי באירופה כרגע:]