סיכומספירה 19.3.2010: עשרה פוסטים מהתקופה האחרונה

צ'מעו קטע: לפני כשבוע התחלתי לכתוב פוסט סיכומספירה. אך לפני שהספקתי לסיים, אי שם באייטם השלישי, נגנבה תשומת ליבי בידי אי-אילו אירועים והפוסט לא הושלם. חבל לזרוק טקסט טוב לפח, כך שהיום תהיה לנו סיכומספירה מיוחדת: שבעה אייטמים משלושת הימים האחרונים. ושלושה מצויינים מלפני שבוע וקצת.

כולם יודעים שלפוסטים אני מגיע בעזרת גנזך הרשת, נכון? הבאנר מצד שמאל עודו מחכה למעצב!


[צריך שכל כדי לפתור קובייה הונגרית, לא? יצירה שהציג Jason Freeny בבלוגו]

1. כששורה הרוח על רונן דורפן הוא הופך לבלוגר הטוב ברשת העברית. הפעם הוא מדבר על ראיון עם יהודית פולגר – שחקנית השח הטובה בכל הזמנים – ומסיק משם על גאונות, הבדלים אינטלקטואלים בין נשים וגברים, ושיטות חינוך. גנטיקה או סביבה?

2. כששורה הרוח על פרנק מהקונכיה, הוא כותב. ובתשעים אחוז מהמקרים יוצא לו פוסט שנכנס ישירות למועדפים שלי. לצערי זה לא מתרחש לעיתים קרובות מספיק (רמז רמז). אבל למה לבכות על מה שאין, כשאפשר להפנות לפוסט האחרון: וידאו של פרק לקט של העולם הערב. קאלט הומור ישראלי.

3. קונים אוזני המן ברגע האחרון? מדריך אוזני ההמן של בייגלה יפתור לתל אביביים הפיינשמייקרים שביניכם המון התלבטויות לאיזה מאפיה לפנות. התמונות מעוררות תאבון.

4. אריאל זילבר, אמן מחונן אך קצת מחורפן, תבע את הדג נחש על הפרת זכויות יוצרים עקב שימוש בצלילים משירו 'ואיך שלא'. תבע וזכה. אביר זכויות היוצרים יונתן קלינגר מנתח את האירוע במקצועיות. הסטוריון מצעד המחץ מציג זווית משלו, וגם מאיר אור על פרשת זכויות יוצרים נוספת שמערבת את האוניברסיטה העברית ואינשטיין.

5. איך הגיע פוסט של עידן לנדו על הרצח באיתמר ל – 15,000 צפיות תוך שלושה ימים? את התשובה לכך, כולל קישור לפוסט הפופולרי עצמו, תמצאו פה.

6. זה לא שאני רוחניקי, אבל הפוסט על רשמים מהכנס הישראלי השלישי לחקר רוחניות עכשווית עניין אותי מהזווית התרבותית.

7. לרגל הטרגדיות ביפן, מעלה אורי קציר סריקה של הסיפור 'קצירו של המגוצ'י' בבלוגו. סיפור קצר ישן ויפה על צונאמי ביפן.

ושלושה פוסטים מלפני שבוע בערך:
8. יציאת ספר פנטזיה לילדים מקומי הוא תמיד חגיגה, אבל זה שמתפרסם עכשיו, ילדי בית הזכוכית מאת יעל פורמן, הוא חגיגה שבעתיים. למה? כי הוא מבוסס על הסיפור הקצר המצוין קירות ריקים שזכה במקום הראשון בתחרות הסיפורים של עולמות 2009. הנה, קיראו פה ושיפטו בעצמכם.

יעל פורמן היא דמות וכותבת ותיקה בקהילת המד"ב-פנטזיה, וכראוי לאחת כזאת, כבר ניתן למצוא קצת הדים של הספר ברשת. הנה הדיווח של בוג'י שכולל המלצת קריאה נוספת, רוני גלבפיש דיווחה סיפרה ויצרה ביקורת בעזרת ילדיה, וגם פורום המד"ב בתפוז בירך.

9. שלום בוגוסלבסקי יצא בקול קורא לטקסטים בשאלה: מה עושה אותי חילוני\ת? 122 התגובות מספקות דיון ברמת האייל הקורא בשאלה, ונמרוד אבישר עונה בפוסט ארוך מורכב ומחכים. למי שיש סבלנות לטקסטים קשים מהממוצע האינטרנטי.

10. פייסבוק – אחד הגורמים העיקריים לגל ההפיכות האחרון בעולם הערבי, או סתם הטרנד הטכנולוגי שהיה זמין בתקופה בה היו מתרחשות הפיכות בכל מקרה? הגלוב מארח כותב אורח עם דעה אחת, ואז, יום אחרי, כותב אורח נוסף בעל דעה הפוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting