הרפתקאותיה המופלאות של אדל בלאן-סק

זו המלצת צפייה קצרה לסרט הרפתקאות צרפתי, פנטזיה אורבנית מבוססת קומיקס בשם The Extraordinary Adventures of Adèle Blanc-Sec (האם שכתוב שם הגיבורה בכותרת נכון?). במשפט אחד: אינדיאנה ג'ונס והמומיה פוגשים את לארה קרופט ואמילי בעיצוב דמויות של דיק טרייסי והשראה כללית מטים ברטון. לוק בסון – כן, ההוא מהאלמנט החמישי, ניקיטה ולאון – חוזר עם סרט פשוט… כיפי. לא יצירת מופת, לא משהו בומבסטי. אבל מוי כיייייייייייף.

לא קראתי את הקומיקס המקורי של אדל, משנות השבעים. אבל הכרותי הכללית עם קומיקסים אירופאיים מאששת שהסרט שומר על רוח הקומיקס הצרפתי: קצת הרפתקאות, קצת גבורה, קצת הומור סלפסטיק וקצת גיחוך משתלבים ביחד בצורה שובת לב. בקומיקסים צרפתיים יש לעיתים נטייה להקדיש שני עמודים שלמים, מתוך 40-50, לאיזה בדיחת ראנינג גאג שחוזרת על עצמה. כאילו יש להם את כל הזמן שבעולם ואין סיפור לקדם. את הרוח הרגועה הזאת, בה עולה ערך הכיף על המלודרמטיות, יש באדל.

העלילה? מצד אחד יש לנו את אדל: עיתונאית עזת רוח וחצופה שמנסה לבזוז מומיה של רופא פרעוני מפורסם מפרמידה במדבריות מצריים. הוא אמור לעזור לה להחיות את אחותה. מהצד השני, בפריס, מצליח פרופסור אספנדו, בעזרת כוחות טלפתיים מדעיים, להחיות ביצת פטרוזאוריה – דינוזאור מעופף – בת 138 מליון שנה, שמתחילה לזרוע הרס וחורבן בעיר. מפה זה נעשה מופרך לחלוטין.

נשמע מגוחך? כן! סע לשלום חביבי. האדיומטר כבר פועל.

4 תגובות

  1. סתם אחת הגיב:

    השם של הגיבורה הוא אדל בלאן-סק. כלומר, לבן יבש. כן, בדיוק כמו היין.

  2. ניימן הגיב:

    תודה. מתקן. זה מה שקורה כשלא שותים מספיק יין: לא יודעים פרטים חשובים כגון זה.

  3. רינת הגיב:

    טוב, רק עכשיו הגעתי לקריאת הפוסט. נשמע פחות טוב ממה שציפיתי מהסרט להיות. הוא מחכה לי בסבלנות לזמן בו יהיה לי כוח לצפות בו. אני צריכה משאבי נפש כדי לשמוע צרפתית:-) אבל הסטייל שלו בטוח יימצא חן בעיניי. תודה על הביקורת!

  4. ניימן הגיב:

    אנשים בפורומים התלהבו מהסרט הרבה יותר ממני. לדעתי זה לא בגלל איכותו הגבוהה, אלא פשוט בגלל תנאי ההתחלה שעושים אותו מושלם לגיקים: גם מבוסס קומיקס, גם צרפתי, גם פנטזיה, גם אקשן וגם הרבה כיף טיפשי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting