הכדורסל ע"פ ביל סימונס

התעוררתי אמש לאה; לאות, בשונה מעייפות, לא גוררת אותך חזרה למחוזות השינה. היא פשוט מוציאה ממך כוח חיים וחשק לעשות את מה שצריך לעשות היום. בצורה בוגרת ביטלתי מיד את כל ההתחייבויות היומיות, וישבתי לקרוא, בשקט מופתי, את ספר הכדורסל של ביל סימונס*. 730 עמודים שהכתירו אותו בתואר הלא רשמי 'ספר הכדורסל היחיד אי פעם שיכול לעצור קליע!'. כמו סופרמן, בדיוק כמו סופרמן.


[הכריכה של הספר זוועתית. הציור הזה, מ-1938, מעורר השראה לעומת זאת. CC]

נעשה זאת בקצרה: זה לא, אבל ממש ממש לא, ספר למתחילים על האנ.בי.איי. זהו לא ספר היסטוריה או ספר עלילתי. ספר הכדורסל של ביל סימונס מיועד לעכברי כדורסל, שכבר מכירים פחות או יותר את ההיסטוריה של הליגה, וצריכים שמישהו "יסדר" להם אותה. יפתור את כל ויכוחי הפאבים בנושא 'מי השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים' (ג'ורדן, דאה) או 'איזה קבוצה הייתה מנצחת את מי, לו רק היו הללו משחקות באותה העונה?'

הספר הולך כך: סקירה היסטורית של הליגה למתקדמים: מעבר על כל עונה ועונה עם השינויים ההיסטוריים שהיא הביאה עלינו. העונה, למשל, הביאה את קונספט הסופר-קבוצה של מיאמי היט שבוודאי ירדוף אותנו, בצורה רעה, עוד שנים רבות. לאחר מכן הוא עובר על כל פרס אמ.וי.פי בתולדות הליגה ו"מתקן" אותו. לגרסתו, הצודקת כמובן, הגיע לקובי אמ.וי.פי בעונה 2006 (81 נקודות במשחק אחד!) במקום סטיב נאש ותסרוקתו המצחיקה.

הוא עובר על כל השחקנים בהיכל התהילה, ושופך ים של פריטי מידע וטרוויה משעשעים עליהם. ולבסוף, בונה את קבוצת הכדורסל האולטימטיבית של כל הזמנים. כזאת שתשלח לשחק במקרה שחבורת חייזרים יגיעו לכאן ויודיעו לנו שיש לנו משחק אחד לשחק על גורל כדור הארץ. גם שם תמצאו, למרבה הפלא, את ג'ורדן. החייזר האנושי שירד אלינו לכמה שנים לשחק כדורסל.

הספר קריא בצורה מדהימה. סימונס קולח ומשעשע, ולמרות שהוא גרפומן מובהק שחייב עורך דחוף, הוא עדיין מצליח לרתק כמעט בכל פיסקה ופיסקה. מדוע? היות והוא יודע המון, ויודע איך להציג את הידע שלו. וגם כי הוא מתלהב, באמת ובתמים, מספורט כמו נער מתבגר ומצליח להדביק אותנו בהתלהבות. וגם, ואולי בעיקר, כי הוא פשוט כותב מוצלח. הייתי קורא ספר על גינות מנזרים פרי עטו של ביל סימנוס. ואם אתם אוהבים כדורסל, אתם צריכים לקרוא את ספר הכדורסל שלו.

—————
* The Book of Basketball: The NBA According to the Sports Guy

13 תגובות

  1. ספר מעולה, אני קורא אותו בהמשכים, עכשיו איפשהו במעלה הפירמידה.

  2. ניימן הגיב:

    בואנה. אנחנו צריכים לדבר מתישהו עם צפייה משותפת במשחקי פלייאוף אם יהיה בארץ בזמן הנכון. בשביל מה משדרים אותם במ.א.ש? (עדיין עושים זאת בכלל?)

  3. קורא עלום הגיב:

    rרק תיקון קטן, את קונספט הסופר קבוצה של ותיקים שמנסים לקחת אליפות התחילו בבוסטון לפני שנתיים.

  4. תיקון קטן לקורא עלום – בבוסטון התחילו כבר לפני 4 שנים. שנה ראשונה לקחו אליפות ומאז לא הצליחו בגלל הפציעות.
    ניימן – במ.א.ש כבר לא משדרים משחקים באמצע הלילה, רק אם זה בשעות מוקדמות יותר או משחק מיוחד. אבל נארגן משהו כשיהיה רלוונטי.

  5. ניימן הגיב:

    קורא עלום – אבל את הקונספט של סופר קבוצה של כוכבים בשיאם, לא של ותיקים, התחילו במיאמי השנה. והנה, כבר צפויה לנו עוד אחת בניו יורק בקרוב אם כריס פול יחליט לעבור לשם כמו שכולם חושבים.

    עכברוש: סבבה :]

  6. zikit הגיב:

    במאש לא פותחים באמצע הלילה, אלא אם כן הם בטוחים שיהיו הרבה אנשים (אולסטאר, סופרבול ועוד), או שהם משחקים שם משהו.
    כבר כמה שנים שאנחנו רואים לפחות משחק אחד בסדרת הגמר באוונגרד רמת החייל. אמנם לא מרכז העיר אבל פתוח 24 שעות. ואם זו סדרה טובה מזמינים מקום, וב4 המקום מתמלא וזה נחמד.

  7. ניימן הגיב:

    משעשע שדווקא שם יש מקומות של 24 שעות ביממה. באיזורים בהם אנשים באמת רוצים לצאת, העיריה לא מרשה :]

    ואוונגרד איט איז!

  8. k700 הגיב:

    מישהו יודע אם אפשר לקנות אותו בארץ באיזשהו מקום?

  9. אני הזמנתי דרך אמזון וחבר הביא לי אותו מארה"ב

    • רותם הגיב:

      מישהו יודע אם קיים תרגום לעברית?
      האחיין שלי חולה על כדורסל והוא עצמו כדורסלן מעולה ואני בטוח שהספר הזה יעניין אותו רק שאינני בטוח שזה יעזור לו אם אקנה לו את זה באנגלית. האם קיים תרגום לספר זה בעברית?.

  10. רותם הגיב:

    עמדתי לקנות את הספר בחנות בארנס אנד נובלס כד חיפושי אחרי הספר נתקלתי גם בספרים אחרים אחר כדורסל בחלקם גם ההיסטוריה של הכדורסל.

    אתם מהללים כאן את הספר של ביל סימונס האם ספר זה טוב יותר מספר אחר שגם מציין את כל ההיסטוריה של הכדורסל, או שכדאי לי לבחון ספרים אחרים. אני פשוט מעוניין לקנות את מה שהכי יעניין את אחייני הכדורסלן.

    • ניימן הגיב:

      אהמ. קשה לי לאמר. אני חושב שהספר מיועד למישהו שכבר מכיר פחות או יותר את ההיסטוריה של הכדורסל.

      הוא נחשב *ה*ספר למי שבקיא בתחום. אני לא מכיר את האחיין שלך ולא יודע אם זה יתאים לו. האמת היא שלא קראתי הרבה ספרים אחרים בנושא, אז קשה לי להמליץ לך.

      אתה יכול לשאול ב – http://salnews.com/ . שם יש אנשים שבאמת מבינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting