גיקדום 16.06.2011: איפה שרובוטים חלודים עושים בגרות בהאקינג בבתי לאבקראפט רדופי רוחות לצלילי מוזיקת מערבון על טבעי

אני חושב להבריז היום מהעבודה. אבל 'ששששש!'. אל תגלו לאף אחד. דברים קצת התבלבלו בשלושת הימים האחרונים, ולפעמים צריך לקחת יום שקט כדי "לחזור לבייסיק" ולתת לראש לסדר דברים לאט. בינתיים אני כותב גיקדום. תחביב ישן שקצת נזנח.

1. הכל התחיל מבית רדוף רוחות. או יותר נכון: תחרות בתים רדופי רוחות, אשר אליה אחד המשתתפים יצר מועמד מקורי: בית רדוף רוחות מלגו בהשראת ה.פ לאבקראפט. ראו למטה ובדקו בקישור לתמונות נוספות.

למרות שמעולם, אבל מעולם, לא קראתי ולו ספר אחד של לאבקראפט – סתם לא יצא – אני יודע עליו המון. כמו כל גיק ממוצע גם לי מלאו את הראש בכנסים שונים על קתולוהו ושאר עלילות אימה. ה.פ לאבקראפט הוא מסוג הסופרים שמחזיקים באמתחתם מעריצים אדוקים גם כמעט 40 שנה לאחר מותם.

אחד מהם מחזיק את הבלוג המצוין – שגיליתי בעקבות בית הלגו מלמעלה: The Lovecraftsman. רשימות מהזמן האחרון: עטיפת מחשב בהשפעת מפלצות לאבקראפט, קומיקס והמון ציורים עדכניים בהשראת הסופר מכל ז'אנר אפשרי. לחובבי האימה, אבל לא רק.

2. איך אף בלוג מוזיקה לא הזכיר את זה? האם הגענו לנקודה בה יש יותר מדי מוזיקה חופשית? AADL, שזה ארגון ספריות אמריקאי לא באמת מעניין, קנה זכויות לקטלוג מוזיקה די נרחב ומציע את כולו להאזנה (סטרימינג) והורדה בחינם! אפשר לשחק עם זה שעות ולדגום אמנים שלא שמעתם עליהם לפי כל מיני סגנונות: סטנדרטיים יותר או פחות.

מן הסתם מתחבאים שם לא מעט פנינים. מן הסתם לרוב מכורי המוזיקה יש מספיק דברים לשמוע והם לא באמת יתחילו לחפור שם. או ש…?

3. זה נורא עצוב, אבל המין האנושי הולך אחורה. או יותר מדויק: הולך קדימה, אבל יותר לאט. בקרוב מעבורת החלל האחרונה תקורקע, ואז כלי התעבורה המהיר ביותר שהמצאנו יצא משימוש. תוסיפו לכך שגם במטוסים המהירים ביותר כבר לא באמת טסים, ותקבלו שבתכל'ס, אנחנו מטיילים באותה מהירות שטיילו הורינו בשנות ה – 70. לא בדיוק מה שהייתם מצפים מהעידן המודרני.

זה לא נראה לי סוף עידן. זו יותר מהמורה בדרך לקידמה עד שנאריץ את מאדים. בינתיים אתם יכולים לקרוא הרבה יותר פרטים בנידון פה.

4. כבר לא צריכים אף אחד שיגן על הערך האמנותי של משחקי המחשב. גם הסמית'סוניאן יודעים זאת ולכן יזמו תערוכה לכבוד ארבעים שנות משחקי מחשב. תמצאו שם את פאק מן, וסופר מריו ואי הקופים ווורקראפט. פה תמצאו את רשימת המשחקים המלאה שנבחרה לתערוכה. היא לחצה לי קשות על בלוטות הנוסטלגיה וגרמה לי להצטער על היעדר זמן ומערכת הפעלה מתאימה למשחקי מחשב בשנתיים האחרונות.

הנה הבטחה: אם אקבל את המלגה עליה אני עובד בשבועיים האחרונים (תשובות יגיעו באוקטובר), אז אקנה איזה מכונת משחק מחשב וטלוויזיה איכותית כדי להעביר לי את החורף הקשה בברלין בנעימים.


[מפה. CC]

5. בבוינג בוינג מספרים, ומראיינים, את כריס סטראצ'ויץ. שמעבר לכך שהוא בן 79 ומחזיק לייבל עצמאי מחתרתי בקליפורניה כבר מעל 50 שנה – הוא גם בעליו הגאה של אוסף המוזיקה המקסיקנית הגדול בעולם: מעל 46,000 אלבומים! פשוט מדהים. באוניברסיטת UCLA דואגים להעלות את האוסף לרשת לאט לאט, ובינתיים נותר לנו להתענג על דבריו של האיש.

תהייה: למי יש את התקליטיה של מוזיקה עברית הגדולה בעולם?

6. זה סוף עידן ה'נדיר'. כשהייתי קטן רדפתי באובססיביות אחרי קומיקסים ישנים של ספיידרמן. כיום אני יכול להוריד תוך כמה שעות כל סיפור ספיידרמן שנוצר אי פעם אלי למחשב. כשהייתי פחות קטן חיפשתי הקלטות נדירות. כיום? פחח. אני לא מצליח למצוא את הידיים והאוזניים בכמויות ההקלטות הנדירות שנמצאות בידי.

שיחה עם מבקר מוזיקלי שמנתח את סוף עידן האומנות הנדירה.

איך נהפכתי לאדם שמבכה את הקידמה? איך הפוסט הזה הפך להיות מיני גיקדום-מוזיקלי?

7. האייטם הזה מדכא אותי: כבר כמה שנים שמיקרוסופט מציעה סדרת הרצאות של ריצ'ארד פיינמן, מגדולי הפיזיקאיים במאה ה – 20 שהיה ידוע גם ביכולות ההרצאה שלו, לצפייה. הגדילו ועשו שם: ההרצאות מגיעו עם קומנטרי של של Robert Jaffe, פרופסור לפיזיקה מ – MIT. הקוץ: ההרצאות הן ב – Silverlight, שזה משהו שפיירפוקס לא תומך בו וכל הבעסה עלי.

8. קצת מצחיק לכתוב על ספרי קומיקס שטרם קראתי. אני עושה כדי לזכור לקרוא אותם בבוא העת. The Sixth Gun תואר בבוינגבוינג כמערבון על טבעי. הם החמיאו לו *מאד* וקנו את עולמי.

9. ניסיתי לברר אם יש איפושהו בעולם דובר האנגלית או העברית בגרות בהאקינג. אבל זה מסוג החיפושים הללו שמובילים אותך לידיעות משמימות בנוסח 'האקר גנב מבחן גמר בביולוגיה. הכיתה קיבלה פרס של שבוע השעיה מהתיכון'. אניווי, אם אין אחת כזאת, אז אני רוצה שיעשו. המקצוע הזה שבשולי החוק עשוי להיות הדרך הטובה ביותר ללמד אנשים לחשוב.

10. תחרות מכונות רוב גולדברג ה – 24 מאחורינו. מכונת רוב גולדברג? זו מכונה שמבצעת פעולה מאד פשוטה, בצורה מאד מסובכת שכוללת שלבים מתואמים רבים. תחשבו על המכונה שמכינה חביתה בהתחלה של 'בחזרה לעתיד'. תחשבו על המשחק הקלאסי The incredible machine. בתחרות השנה ניצחה מכונה שמשחזרת את כל ההיסטוריה האנושית ב – 244 שלבים (שיא חדש!), וכל זאת במטרה של להשקות פרח אחד מסכן. סקירת התחרות והוידאו של המנצח פה.

11. ב – 1726 הציגו בגוליבר את הקונספט של אי מלאכותי צף שנחשב כיום לאולי רעיון המד"ב הראשון אי פעם. ב – 1895 הגיעה מכונת הזמן. 1930? גלימת רואה ואינו נראה. 1966? בינה מלאכותית, 2009? ניימן עולה על קונספט גיקדום. ועוד ועוד ועוד ועוד. טיים-ליין רעיונות מד"ב מלא וגדוש מחכה לכם פה. הידעתם? מעולם לא קראתי את גוליבר. לרשימת השלמות הקריאה שלי נוספו כמה ספרים נוספים.

12. ברויטרס שואלים: האם אוסמה בן לאדן הוא בעצם הארי פוטר? ואם כן, האם טעינו טעות קשה בהריגתו? מעורר מחשבה.

13. ספרים שאני רוצה להזמין או לכתוב אי פעם בעצמי: א. סיפורה של יפו: ספר היסטוריה פופולרית על יפו ב – 3500 השנה האחרונות. ב. מתכוני פלשתינה: מה אכלו במטבחי ירושלים, עכו וצפת במאות עברו? אל תטרחו לספר שאלו חלומות מוזרים ביותר. ידוע.

14. לא הבנתי את הקטע של Silo: אתר תרגום שפות בו התוכן (ביטויים פופולריים בשפות שונות) נתרם ע"י הקוראים. בשביל מה צריך את זה? מה מותר Silo מגוגל טרנסלייט או באבל פיש? גם התאכזבתי לגלות שהוא לא מצליח לתרגם את המשפט הפשוט Hello World מאנגלית לגרמנית אלא רק לפרסית, מה שלדעתי מראה על נטיות פוליטיות :] הראיון עם יוצר האתר לא האיר עיני יותר מדי.

15. Forgotten Robots: ליין צעצועי רובוטים חלודים. נשמע מזעזע, אך חמוד להפליא. שווה מראה עיניים ממשמע אוזניים:

10 תגובות

  1. רינת הגיב:

    תשמע, אני כה מסכימה ומזדהה עם ההקדמה לפוסט, אבל ששש, אל תגלה לאף אחד:-)

    לאבקרפט! הקישורים האלו נכנסו ישר לבוקמארקס שלי בנושא שמחכים יפה יפה ליום שיהיה לי כוח להתעמק רק בעולמו האפלולי, המדכא, הפסימי והמרתק ולכתוב פוסט עליו. תנקס!

    הקישור באייטם 12 לא עובד לי משום מה…

  2. ניימן הגיב:

    תיקנתי את הקישור.

    וברוכה התרבות המערבית שהמציאה בשבילנו את ה"ירידה לצורך עליה" – או במקרה שלי: "מנוחה כדי שיהיה כוח להמשך" :]

  3. פאזי הגיב:

    נדמה לי שזה מהבוינג: סרט קצר מסנדאנס בסגנון לאבקראפט. תענוג. http://www.youtube.com/watch?v=v3gNQ2KYCb4

  4. ארז הגיב:

    איזה כיף שאתה מבכה על הקדמה

  5. ניימן הגיב:

    פאזי: אדיר!

    ארז: כן. בטח לאור שיחות שלנו מהעבר. לפחות אני יודע לשנות את דעתי. גם משהו :]

  6. זה רק אני או שהרובוט מזכיר את חביתוש?
    במחשבה שנייה, אתם כולכם פה צעירים, ובטח אין לכם בכלל מושג מי זה חביתוש, אז כנראה שזה באמת רק אני…

  7. ניימן הגיב:

    די נו, הגזמת. היו שידורים חוזרים בחינוכית 23 :]

    הרובוט נופל במבחן החביתוש היות ואין לו שפם.

  8. זה נכון, אבל משהו בהטיית הראש הזכיר לי

  9. melquiadess הגיב:

    מכונת גולדברג הטובה ביותר היא ללא ספק זו:

  10. ניימן הגיב:

    לא רע לא רע. אבל מכונות מצוירות לא מתחרות :]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting