הארמון החדש (Neues Palais) בפארק סנסוזי: תערוכת 300 שנה לפרידריך הגדול

עד ה – 28 באוקטובר רצה בארמון החדש (Neues Palais – אבל לא הוגים את ה – s) תערוכה על פרידריך הגדול לכבוד יום ההולדת השלוש מאות שלו. מספרים שבעל השמחה התהפך בקבר מרוב התרגשות.

בימים כתיקונם אין מצב שהייתי מבקר בתערוכה: היא ענקית להחריד וטוענים שלוקח 2-5 שעות לראות אותה, הביקור איטי וגם ככה תערוכות זה לא כוס התה שלי ועדיף לקרוא ויקיפדיה. אבל קיבלנו כרטיסים חינם, ואני בכל זאת יהודי ולא נעים לסרב.

הופתעתי – נהניתי! חשבתי שאסיים את העסק בחצי שעה. נשארתי יותר מארבע שעות. באמצע היה קונצרט בתיאטרון המלכותי של הארמון – היכל קונצרטים קטן אך עוצר נשימה. יש קונצרט כזה כל יום ראשון ב – 13:00 והוא כלול במחיר הכניסה. מומלץ.

מה יש בתערוכה? כל מה שאי פעם רציתם לדעת על פרידריך הגדול ולא העזתם לשאול. כולל אגף שלם שמציג את המחזה שפרידריך כתב!

רק חבל שאת הנושאים היחסית רגישים של היחס ליהודים ופולנים (הדבר היחיד שפרידריך שנא יותר מפולנים זה יהודים) הציגו בצורה קצת מטושטשת. לא הצלחתי להבין למשל, ובאמת שניסיתי, למה פרידריך חילק את פולין. פעמיים.

האמת היא שזו לא התערוכה שיפה – זה הארמון. כל חדר בונבוניירה. כל אגף לפנים. הארמון והתערוכה ביחד משתלבים ליופי של חוויה. ואם תשכרו אופניים ותוסיפו לכך שיטוט בפארק סנסוזי, תקבלו חוויה פוטסדמית אמיתית.

תגובה אחת

  1. טליה הגיב:

    כתבתי ומשום מה נמחק…אין מצב שחוזרת על זה.חבל.
    רק שתדע שאהבתי ונהניתי לקרוא ולראות התמונה.מעניין.
    יום נפלא לך,
    טליה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting