מועדון קריאה מועד ה – 1 לאפריל: The windup girl – פאולו באסיגלופי (+הכרזת ספרים למועדים עתידיים)

רשימת הספרים לשלושת המועדים הראשונים של מועדון הקריאה היא:

א. 1 באפריל 2013: The Windup Girl – פאולו באסיגלופי [אמאזון]. 300 עמודים. 2009. יצירה עתירת פרסים. פירוט למטה.
ב. 1 ביוני 2013: Zoo City – לורן בוקס [אמאזון]. 384 עמודים. 2010. פנטזיה אורבנית בדרום אפריקה. קראתי את העמודים הראשונים והם כיף גדול של מקוריות.
ג. 1 באוגוסט 2013: Leviathan Wakes – ג'יימס א. קורי [אמאזון]. 592 עמודים. 2011.  ג'ורג' ר.ר מרטין קרא לזה "Kickass space opera". הספר הראשון בסדרת ה – Expanse. מועמד לפרסי ההוגו ולוקוס 2012.

עכשיו תנו לי לנסות לדחוף אתכם לקרוא את הספר למועד הראשון, The windup girl:

אח, איזה ספר הבאתי למועד הראשון. זוכה פרס הוגו 2010, נבולה 2009, פרס לוקוס ליצירת ביכורים 2010 וגם משהו שנקרא פרס קומפטון קרוק. מעטים הספרים שיותר עטורי פרסים מזה.

השוו אותו מבחינת האפקט לנוירומנסר של ויליאם גיבסון או לבלייד ראנר של רידלי סקוט. לב גרוסמן, הסופר של הקוסמים, אמר ש"מגוחך כמה שהספר הזה טוב", ובביקורת ב – sfsite טענו שזה סופרלטיב לא מספיק טוב!

זה סיפור פוסטאפוקליפטי שמתרחש בתאילנד. על כריכת הספר יש פילים וזה כבר מרגש אותי! הוא משלב התחממות גלובלית, רעב, מיוטאנטים, ביוטכנולוגיה, טרור ביולוגי ועוד הרבה מהשדים של התקופה הנוכחית.

לא קראתי עדיין, כאמור, את The windup girl. לא יודע אם אוהב אותו. אבל מה שבטוח זה שהוא ספר שאני רוצה לקרוא. קלאסיקה מודרנית של מד"ב.

הספר טרם תורגם לעברית, אבל בבלוג של הוצאת גרף טענו כבר ב – 2010 שהוא ייצא לאור אצלם. בתקווה, בקרוב.

34 תגובות

  1. ארז. הגיב:

    מצד אחד: יאי!

    מצד שני: אוווה, עוד ספרים להוסיף לפולדר ה"לקרוא מאוחר יותר" הבכל-מקרה-עמוס בקינדל שלי. אולי לא הייתי צריך להתחיל אתמול בלילה את Third Shift למרות הכל.

    מצד שלישי: יאי!

    ניסיתי לפני אי אילו חודשים להצטרף ל-Book Club של io9 והיה נורא. לא רק שנאלצתי לקרוא ספר באמת לא מוצלח, גם לקח להם ימים ארוכים לאשר שם תגובות, מה שלגמרי הוריד כל סיכוי ליצור דיון נורמלי, כי הכל היה בדיליי של יומיים. מאז לא ניסיתי הרפתקת מועדון קריאה וירטואלית חדשה, אבל זה נשמע מלהיב – במיוחד שזה בעברית.

    מה שכן – הצעת ייעול: ליד שם הספרים לקריאה, יהיה נחמד לדעת כמה עמודים הם, בשביל שיהיה אפשר להתכונן טוב יותר לקריאה ולדעת מתי צריך להתחיל אם רוצים לסיים בזמן.

    • ניימן הגיב:

      ראה איזו תגובה מהירה: כבר הוספתי את מספרי העמודים. רעיון מצוין!

      אני מתכוון ללכת על ספרים סופר-מפורסמים. בקצב של שישה ספרים לשנה אפשר להבטיח את זה. זה לווא דווקא אומר משהו על איכות כמובן. כמה מהספרים ששנאתי ביותר אי פעם הם מאלו שנחשבים להכי מוערכים.

      אוף טופיק: ה – Third Shift זה הסיפור החדש של wool? זה אומר שקראת את כל השבעה הקודמים? כבוד. איך הם?

      • ארז. הגיב:

        Wool זה לא באמת שבעה ספרים מבחינת כמות הקריאה. יותר כמו אחד די ארוך (שמאגד את המערכה הראשונה), ואז שלושה יחסית קצרים שהם טרילוגית המשמרות.

        איך הם זו שאלה מורכבת.

        יש את הצד הקצת בוסרי שלהם. בכל זאת, מדובר בסופר די צעיר, שלפעמים קצת מסתבך ולא יודע במה להתמקד.

        מצד שני, כשהספרים האלה מבריקים אז הם מבריקים – ולמרבה השמחה זה קורה בתדירות די גבוהה. הם גם כתובים קולח, והעולם שהם מציגים מעניין (בעיקר במערכה הראשונה, לפני שחושפים את מאחורי הקלעים שלו בהמשכים, כי אז הקסם קצת הולך לאיבוד), ויש שם רעיונות מסקרנים וגם חזון ויזואלי מאוד מאוד ברור, שזה לא מובן מאליו בספרים, וזו הסיבה לדעתי שרידלי סקוט קפץ על זה והסכים לשלם הרבה מאוד כסף על הזכויות לתסריטים.

        ויש את הצד השלישי, שהוא ההפצה. מאוד מאוד מאוד משמח (ואפילו קצת מרגש!) אותי לקרוא את הספרים האלה, כשאני יודע מי עומד מאחוריהם: סופר עצמאי, בלי שום סוכן או יח"צ או כלום, שתוך פחות משנתיים הפך ממוכר בחנות ספרים לאחד מסופרי המד"ב המסקרנים בעולם. הכל בזכות כישרון והמון המון המון עבודה קשה. רק על זה שווה לדעתי לקנות את כל הספרים שלו, כי זה מעולה לז'אנר ומעולה לתרבות ומעולה בכלל – שיותר אנשים ידעו שיש להם סיכוי להצליח ויתחילו לעבוד על היצירות שלהם במקום להתלבט אם זה כדאי או משתלם או אפשרי.

        • ניימן הגיב:

          ההפצה זה באמת מה שהכי מרגש אותי.

          הספרים הם כמו אוסף של סיפורים קצרים, או שהם סיפור אחד?

          (ותודה על ההסבר היפה!)

          • ארז. הגיב:

            אנסה לעשות קצת סדר:

            במקור, יו האווי (או איך שלא אמורים לכתוב את השם שלו בעברית) כתב סיפור מד"ב קצר בשם Wool. הוא פרסם אותו ל-Kindle Single, והיו בו כמה עשרות עמודים בודדים. ואז הסיפור הזה הפך להצלחה. הצלחה די עצומה. והקוראים ביקשו מהאווי שיכתוב המשך, שיפרט קצת על העולם המסקרן שהוצג באותם עשרות עמודים בודדים.

            אז זה מה שהוא עשה. כל ה"מערכה" הראשונה של Wool (שמאוגדת ב-Wool Omnibus שגם יצא בפרינט) היא למעשה הספרים שיצאו בעקבות הסיפור הראשון. כולם ביחד מרכיבים סיפור אחד שלם – אבל מכיוון שהם נכתבו תוך כדי תנועה, שני הספרים הראשונים שבהם כן מרגישים קצת כמו סיפורים נפרדים שרק מתחברים בקצוות. מהשלישי ואילך זה כבר מתחבר לגמרי, וזה לחלוטין סיפור אחד ארוך בהמשכים – וכמובן שמה שקרה בשני הראשונים ממשיך להדהד לאורך כל הדרך.

            המערכה השנייה, שהיא שלושת ספרי ה-Shifts, היא בעצם שלושה פריקוולים שמספרים על המקור של העולם. כל אחד מהספרים האלה כולל בעצם שני חלקים: חלק אחד שהוא סיפור בפני עצמו, שמתרחש באיזור מסויים של העולם ומרחיב קצת על מה שהולך בו, וחלק שני שהוא סיפור מתמשך שנשזר בין כל הספרים האלה, על דמות מסויימת שחוזרת שוב ושוב. גם הקטעים המתמשכים מקוטעים לתקופות שונות – אבל זה כבר לחלוטין טרילוגיה בהמשכים שאמורים לקרוא ברצף. גם טרילוגיה זו צפויה להיות מאוגדת בכרך אחד גדול שייצא בפרינט.

            השלב הבא יהיה, למיטב הבנתי, ספר אחד ארוך שיסיים את כל הסיפור, וישלב בין הדמויות שהוצגו במערכה הראשונה לבין אלה שהוצגו בשנייה. בשלב זה אולי כדאי להגיד שגם את כל ה"מערכה השנייה" הזאת היה אפשר להוציא מראש כספר אחד ארוך – פשוט כנראה שלהאווי חשוב לשחרר חומר חדש בתדירות גבוהה כדי לשמור על עניין אצל הקוראים ולא לאכזב את הקהל שלו, אז הוא חילק לשלושה חלקים קצרים יחסית במקום לחכות שנה ולפרסם הכל בבת אחת.

            כך או כך – כשיש לך זמן לזה, זה מומלץ לחלוטין. קריאה יחסית קלילה, עולם מעניין וקול חדש בעולם המד"ב שככל הנראה הולך להיות די משמעותי בו.

          • ניימן הגיב:

            נשמע מעולה! יקח עוד זמן עד שאגיע לזה אבל (לצערי).

            סקאלזי עושה עכשיו משהו דומה: הוא מפרסם את הספר החדש שלו בחלקים: כל שבוע מוציא פרק אחד לקינדל. כל פרק "נפרד" – אבל לא באמת. זו כמו סידרת טלוויזיה, שהספר כולו הוא עונה, וכל פרק בספר הוא פרק בסידרה.

          • ניימן הגיב:

            אגב, זה נראה חזרה למודל פירסום הספרים של סוף המאה התשע עשרה ותחילת המאה עשרים. "אין חדש תחת השמש" :p

  2. ארז. הגיב:

    רגע, יכול להיות שאני טמבל ולא שמתי לב, או שהוספת בדיעבר כדי לגרום לי להראות כמו טמבל שלא שם לב?

    כך או כך, אני מרגיש כמו טמבל. שלא שם לב. עכשיו אלך לקנות את הספר.

    • ניימן הגיב:

      בדיעבד ואז עניתי לך בתגובות 😀 טמבל אתה ממש לא.

    • ניימן הגיב:

      אה – עוד משהו בקשר למספרי עמודים: זה עסק בעייתי. בכל מהדורה יש מספר שונה, ונראה לי שההערכה של 300 ל – windup girl היא אופטימית ביותר. לקחתי את המספר מאמזון, אבל בויקיפדיה, נגיד, נתנו לזה 361.

      • ארז. הגיב:

        העימוד של גירסת הקינדל אפילו יותר פסימי, עם כמעט 369 עמודים וירטואליים.

        בכל מקרה זה רק להערכה כללית, לפחות בשבילי. לדעת אם מדובר בקריאה קלילה של 200 עמודים, משהו קצת יותר כבר באיזור ה-400-500 או מפלצת עם 600 פלוס.

        Windup Girl נשמע איפהשהו באמצע, מה שאומר שהוא צריך לעקוף את החדש של וורן אליס ולהיות הספר הבא שאקרא, כדי להיות על הצד הבטוח.

  3. רחלי הגיב:

    מגניב ביותר. רשמתי לעצמי להשיג את הספרים, מקווה להתחיל בקרוב!

  4. ירון הגיב:

    לא ממש ברור לי איך אתמודד עם עוד כמה ספרים לקרוא, אבל מכיוון שאת #1 ו-#3 כבר רכשתי ממילא בקינדל, אין סיבה שלא להצטרף. נרשמו התאריכים…

    • ניימן הגיב:

      אנחנו לא מבקשים טבעת פה ; ) זה ברור לי שלהכניס שלושה ספרים לרשימת הקריאה, אפילו אם זה לאורך חצי שנה, זה עניין לא פשוט בכלל.

  5. יופי, משהו יגרום לי לסיים עם zoo city. אני חושדת שהחשק שלי הלך לאיבוד באזור האמצע

    • ניימן הגיב:

      האמת היא שלא תיכננתי עליו במקור למועדון. התחלתי לקרוא אותו הסופ"ש, הגעתי לעשרים אחוז – החלטתי שהוא מעולה ושחבל לשמור אותו לעצמי ואז הוספתי אותו למועדון.

      זו הייתה טעות? או שמא הטעם שלנו שונה פה?

  6. מורן הגיב:

    גם אני בעסק, בתקווה שאספיק 🙂

  7. הנרי הראל הגיב:

    רעיון טוב, והמלצות טובות. נותן רעיונות מה לתרגם.
    מה עם מד"ב מתורגם (כספר אלקטרוני)?
    יש מעט , אבל התנועה תביא להגדלת ההיצע.
    יש וולטר גוהן ווילאמס, פטר וואטס, כריס וודינג ואחרים. הם ב"מנדלי", ויכולים להיקרא על כל הפלטפורמות , גם על קינדל.
    גילוי נאות – אני הן המו"ל , וממקימי "מנדלי"

    • ניימן הגיב:

      היה כיף לבחור ספרים בעברית. באמת. כך הייתה הרבה יותר השתתפות.

      אבל מה יש שמתאים לקריטריונים של המועדון? ספרים חדשים, כלומר מ – 2009 או מאוחר יותר, ועטורי פרסים? השמות שציינת לא מתאימים לזה..

  8. רוני הגיב:

    שלום הגעתי למועדון כשחיפשתי מילה בגוגל
    אפשר להצטרף? או איך זה עובד בעצם? נראה לי אני אספיק לקרוא את הספר בזמן…
    תודה ואני בחור

    • ניימן הגיב:

      היי,

      ברוך הבא! תעקוב אחרי הלינק בשורה הראשונה של הפוסט הזה – שם מסבירים איך המועדון עובד (ואם לא תספיק ת'ספר הזה – לא נורא, יש את הבא)

  9. איתמר הגיב:

    נשמע מגניב!
    נראה לי שאני אנסה לתת צ'אנס לספר הראשון ולדחוף אותו לראש הרשימה שלי.
    בכלל לא בטוח שגם אם אני אספיק לקרוא יהיה לי מה לכתוב, אבל מועדון קריאה וירטואלי נשמע נחמד 🙂
    אגב, לא הכרתי את הבלוג קודם, נחמד פה ^_^

  10. גלי הגיב:

    אחלה בלוג!

    בהצלחה עם רעיון המועדון. הספרים שברשימה בתכנון ויש לי את שלושתם, כך שאנסה לקראם במועדים שנקבת.

    אשמח להשתתף גם במועדונים הבאים במידה ויהיו לי את הספרים.

    שבת שלום ומבורך!

  11. רחלי הגיב:

    טוב. אני בכ-15%. אני היחידה שמפגרת בזמנים?

  12. גלי הגיב:

    אתחיל את הספר בשבוע הבא. סופ"ש נעים!

  1. 30 בינואר 2013

    […] […]

  2. 6 במרץ 2013

    […] על המפגש הראשון, וגם על המפגשים הבאים יש פה. פרטים על המועדון יש פה. Share פוסט זה פורסם בקטגוריה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting