חדשות גיקים 05.01.2015

עשרים המשחקים שאסור לכם לפספס ב – 2014 היא כתבה מרתקת. היא לא מחפשת את עשרים המשחקים הטובים ביותר ב – 2014, אלא את העשרים המעניינים ביותר.

סופר מריו בלי קפיצות, או מסלול גולף אינסופי במדבר (שקורא תיגר על הצורך שלנו לשפר שיאים). סים האקר (Fjords), או משחק מכות ריאליסטי. תענוג של כתבה.
——————————

ו… עם כל הכבוד לכתבה (הנהדרת) הקודמת, משחקי מחשב ראוי לסכם בוידאו. אז גם אפשר לראות כמה המשחק חתיך. הנה סיכום נהדר של משחקי המחשב העצמאיים הטובים ביותר בשנה החולפת.

עוד לא סיימנו עם משחקים! בתחרות Ludum Dare הבינלאומית למשחקי מחשב יוצרים אלפי משתתפים משחק תוך 48 שעות. השנה האתגר היה: משחק שלם על מסך אחד.

אפשר לשחק בכולם (אלפי משחקים!) באתר התחרות. ואתם יודעים מה? שווה להיכנס לשם רק בגלל שזה כזה כיף להסתכל עליו.

למי שפספס, גם אני כתבתי על משחקי מחשב לפני יומיים. כאלה קטנטנים ומקסימים שלוקח חמש דקות לסיים.
———————–

io9 טוענים שזה תור הזהב של הקומיקס. רשימת הקומיקסים הטובים ביותר שלהם ל – 2014 נותנת לי חשק לזרוק הכל לאיזה יומיים-שלושה ולקרוא אותם. זה לא יקרה בזמן הקרוב, אז בינתיים אני מסתפק בלקרוא עליהם.


———————–

יש שמונה שישה כבלים תת-ימיים (ראו תיקון בתגובות) שמחברים את ישראל לאינטרנט. אחד הולך ישירות לקפריסין, והשאר קצת יותר מתוסבכים ולא הצלחתי לעקוב עם העין. יש איים קטנים שמחוברים בכבל, וזה נורא מוזר. יש מקומות כמו רוסיה שמחוברים בעיקר ביבשה.

מפת הכבלים התת-ימיים, גירסת 2014, היא מהפנטת. יש לי הרגשה שאפשר לכתוב על זה ספר מתח נהדר.

אי פעם תהיתם איך זה יכול להיות שטרם סיימנו לחקור את האוקיאנוס, אבל כבר מילאנו אותו בכבלים תת-ימיים? התשובה: זורקים את הכבל לאוקיאנוס פחות או יותר. הנה איך שזה קורה:


——————–

תגידו מה שאתם רוצים על רוסיה, על היא בונבוניירה לחובבי הרכבות.

עד השנה עבדו ברוסיה עם החברה הצרפתית Alstom. זו החברה שקבעה ב – 2007 שיא מהירות לרכבת: 574 קמ"ש. היא גם עובדת בישראל: עם הרכבת הקלה בירושלים, רכבת ישראל וגם לכרמלית יש קרונות שלה.

עכשיו עושה רושם שהרוסים עוברים לחברה סינית: China Railway High-speed. הרכבת שהרוסים הזמינו תיסע ממוסקבה לבייג'ינג ב.. יומיים(!). שבהתחלה זה היה נראה לי כמו נס טכנולוגי, אבל אז חישבתי, ו – 7000 קילומטר ביומיים זה מהירות ממוצעת של 145 קמ"ש שזה משהו שכל שיכור בשישי בלילה באיילון עובר אותו.

הרכבת החדשה תהווה תחליף לקו הטרנס-סיבירי המיתולוגי. למה להחליף קו מיתולוגי? כי הוא איטי, חמישה ימי נסיעה (יש כאלה שרואים בזה יתרון *שיעול* *שיעול*) ולא עובר דרך קאזאן: עיר שפעם הייתה שולית, אבל כיום הפכה למרכז כלכלי חשוב ברוסיה.
——————–

סיפורו של חוק זכויות היוצרים האמריקאי (שאני לא בטוח מה מעמדו בעולם, וגם לא מכיר את זה הישראלי) עגום. עד 1978 היה מספיק לחכות 56 שנים מזמן מות היוצר (28 שנים, פלוס 28 שנים שבעלי זכויות היוצרים יכלו לבקש). כיום? לוקח שבעים שנה מרגע מותו של מישהו ועד שזכויות היוצרים על יצירתו פגים. אם זו יצירה של קואופרטיב, אז זכויות היוצרים הן – 95 שנה.

התוצאה היא שיצירות שהיו אמורות להיות חופשיות השנה, ישוחררו רק ב – 2054(!). ב – 1 לינואר 2015, לא פגו זכויות היוצרים של שום יצירה בארה"ב. הנה עמוד, קצת עצוב, שמסכם מה היה יכול להיות שלנו (של האמריקאים בעצם) כיום.


———————

פרופסור וולטר לוין הוא פיזיקה מפורסם. למעשה, הוא אולי המרצה המפורסם ביותר לפיזיקה בהיסטוריה של MIT.  יש לו אישיות במה כריזמטית, קצת מטורפת, שהפכה את ההרצאות שלו לתופעה וירלית בעולם הסטודנטים לפיזיקה (הנה חיפוש ביוטיוב – מומלץ). חוץ מזה, הוא ממש ממש טוב בלהסביר בפשטות דברים מסובכים.

עם זאת הוא גם אדם מאד בעייתי, ואני מאד שמח שאני לא מכיר אותו אישית או עובד איתו. לאחרונה, בגיל 78, הוא הואשם בהטרדה מינית. אוניברסיטת MIT לקחה לו את תואר הפרופסור, והורידה את כל ההרצאות שלו מהרשת.

פה נכנס לתמונה סקוט אהרונסון, שאמר, 'רגע רגע, קחו לו את תואר הפרופסור והכל, אבל למה להעניש את הסטודנטים? תשאירו את ההרצאות ברשת!'. נוצר מצב מצחיק שסטודנטים סוחרים בהרצאות לא-חוקיות של לוין בביטורנט! הייתם מאמינים, אנשים סוחרים בהרצאות פיזיקה?

הפוסט של אהרונסון גרר מאות תגובות, חלקן מאד תוקפניות. הוא הגן על עצמו בפוסט אחרי זה, שגם גרר מאות תגובות ושלושה תוספות מאוחרות שמנות לפוסט. באיזשהו שלב הפסקתי לעקוב, ועכשיו אני רק אומר: זרקו את וולטר לוין לפח! קחו לו את תואר הפרופסור ותעיפו אותו מהאקדמיה! אבל בחייאת, תשאירו את ההרצאות שכבר יש ברשת. לא מעלימים ידע.
———————

כמה ימים לפני חג המולד (אם אינני טועה) נוסף כוכב חדש לרשימת הכוכבים דומי הארץ. KOI-4878.01 שמו, אבל אנחנו נקרא לו כוכב ניימן כי זה שם יותר קליט ואם הוא יתפוס אזכה לתהילת עולם. זרמו איתי, טוב?


[מקור. CC]

כוכב ניימן הוא 98 אחוז דומה לכדור הארץ. 98 אחוז(!!!). מה זה שני אחוזים? חמצן דליל? למי איכפת! תעלו אותי על החללית הראשונה לשם!

עכשיו להירגע. הכוכב החדש הוא רק מועמד להיות דומה לכדור הארץ. ואם נראה לכם שמועמד זה מספיק טוב, באה התגובה הזאת ואומרת לכם: לא, זה לא.

3 תגובות

  1. OOTC הגיב:

    למעשה יש שישה כבלים שמחברים את ישראל לאינטרנט, כבל אחד(של מד נאוטילוס ) הוא פנימי מת"א לחיפה.

    ברכות על הכוכב החדש שלך…

  2. רוני הגיב:

    איזה לינקים מעולים. תודה!
    אם ני מבינה נכון את המפה נראה שיש עוד לא מעט כבלים (כבל=cable, קבל=condenser) פנימיים כאלה. ראה למשל מה הולך בברזיל או בהודו. ומול חופי לוב קורים דברים מאד מוזרים. אבל עושה רושם שברוב המקרים מדובר במדינות קצת יותר גדולות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting