חדשות גיקים 26.01.2015

[תראו לבלוג אהבה בפייסבוק?]

אלן לי מת'יו אינמן (יחד עם שיין סמול ואלן לי שמריץ את הקמפיין) רצה לעשות משחק קלפים. זה משהו מטופש ביותר בו המטרה של השחקנים היא להציל חתול מלהתפוצץ. הוא קרא לזה Exploding kittens והקים פרוייקט מימון המונים. הוא היה צריך 10,000 דולר, שזה לא המון. יש לו קומיקס אולטרה-פופולרי (the oatmeal) והוא האמין שהמעריצים ישלמו.

והם שילמו. תוך עשרים דקות. עשרים דקות(!). ביום הראשון הוא גייס 750 אלף דולר. נכון לעת כתיבת שורות אלו הם ב – 3.8 מליון דולר, כשהתחזית מדברת על משהו כמו עשרים מליון. דולר. למשחק קלפים של חתולים מתפוצצים. הזוי.

זה לא הקמפיין הראשון של אינמן. ב – 2012 הוא אסף כסף עבור הקמת מוזיאון לניקולה טסלה. הוא ביקש 850 אלף דולר, וסיים עם 1.4 מליון. לפני כמה חודשים הוא מכר "אבנים" במוזיאון טסלה, וגייס סכום נוסף על 560 מליון דולר.

שזה מדהים. העובדה שמת'יו אינמן, קומיקסאי רשת, הוא כוח כלכלי בפני עצמו מדהימה. וזה שהוא עומד לגייס מליונים עבור משחק קלפים מטופש? אין מילת תיאור לעניין.


————-

מיקרוסופט הציגה את משקפי המציאות המועצמת שלה (וגם וינדוז <לא-איכפת-לי>), והאינטרנט גועשת. מחמאות מפה ועד הודעה חדשה.

משקפי מציאות מדומה אמורים להוסיף שכבה ממוחשבת על המציאות. זה מה שגוגל ניסו לעשות עם משקפי הגוגל שלהם, אבל נכשלו בגדול (הם גנזו את משקפי גוגל לבינתיים, אבל הבטיחו לשוב עם מוצר משופר).

יכול להיות שהמשקפיים של מיקרוסופט אדירים, אבל תרשו לי להיות סקפטי. בכל זאת, מדובר במיקרוסופט. יותר סביר שמערכת השיווק שלהם טוב בלגרום לבלוגרים של טכנולוגיה להתלהב. ואיך אפשר לא להתלהב, אם הסימולציות שהם מציגים נראים כך:


——————-

ב – 2003 קלט לראשונה הטלסקופ האבל שיש נקודה לבנה על קרס (האובייקט הגדול ביותר על חגורת האסטרואידים שבין מאדים לצדק). נקודה לבנה? שבוהקת בשמש?! מה לכל הרוחות?

ב – 2007 שלחה נאסא חללית גישוש לכיוון קרס. השבוע היא התקרבה מספיק לכוכב כדי לשלוח תמונות ראשונות שלו. ומה-אתם-יודעים, לא רק שהנקודה הלבנה שם, היא גם גדולה ובוהקת מאי פעם!

מה זאת הנקודה הלבנה? גוש קרח ענק? גייזר? רובוטריק? יונירס טודיי חוקרים את השאלה. ל – xkcd יש תשובה משלהם.

(אם אתם לא אמריקאיים, ההסבר פה)
———————–

באירופה, פיראטים כותבים את חוק זכויות היוצרים. או במילים אחרות: יוליה רדה, יציגה גרמנית ממפלגת הפיראטים, היא זו שכותבת את המסמכים המשפטיים של החוק האירופאי. מה שאולי מסביר למה משנים אותו עכשיו.
————————

אוסף המשחקים המדהים של הארכיון האינטרנט ממשיך להתרחב. אחרי שסיימו לשחרר את כל משחקי הארקייד, קומודור 64 ואחרים, הם עברו עכשיו למשחקי דוס ישנים. 2400 משחקי דוס מחכים לכם שתשחקו בהם.

המשחקים מגיעים בלי הסברים, אז אולי תצטרכו לחפש ברשת manuals.


———————–

יש מצב שקצת התמכרתי לרדדיט. יש לי יותר מדי זמן בבית בשלושת השבועות האחרונים, אז זה מעביר את הזמן מצוין.

בכל מקרה, הת'רד של רדדיט על הרצאות TED ההכי מומלצות הוא זהב.
———————

יש עכשיו טרנד של פוסטים עם הספריות הכי יפות בעולם. נראה לי שזה, עם חמישים הספריות היפות בעולם, הכי שווה קריאה.

מצד שני, יש שם את ספרית הומבולד בברלין, שהיא כוורת אנושית ודי מעצבנת, ואין את ספרית המוח של האוניברסיטה החופשית, שהיא הספריה הכי חתיכית שאני מכיר בברלין.


———————

כבר הרבה זמן שאצלנו בעבודה מריצים בדיחה על ניימןקוין. מטבע אלקטרוני שאיימתי ליצור לפני שנה.

ג'ים בלאסקו אומר, 'בטח! תעשו מטבע משלכם! זה קל!', ואז רץ ומסביר בשני סרטונים את כל הפילוסופיה והצעדים הפרקטיים בדרך ליצירת מטבע מוצפן משלכם.
——————–

שבוע שעבר הלך לעולמו חוזה לואיס מורו. מי שידוע בתור 'וולט דיסני הספרדי'. מורו הפיק סדרה מאז 1964 את הסדרה המצוירת Familia Telerín. היא שודרה מדי יום בין 20:30 ל – 21:00, וסימלה את המעבר בין הטלוויזיה של הילדים לזו של המבוגרים. אות הסיום שלה, Vamos a la cama (בוא למיטה) נבחר ע"י TVE לקטע הטלוויזיה המוכר ביותר בספרד (יש וידאו למטה)

אומרים שמורו הביא שביב כיפיות לעם הספרדי בתקופה האפלה של פרנקו. הספד נהדר עם הרבה תמונות וסרטונים יש פה.

——————

שולחן עבודה 8-bit הוא לא באמת שולחן עבודה, אלא פרוייקט אמנות נורא חמוד! אם תלחצו על H תוכלו לבחור בין כל מיני אופציות, ולבזבז בערך עשרים שניות מהחיים שלכם.
—————–

חבורת מדענים, די נחשבים, הגישה בקשת מחקר לחפש את ה – starivore. לא, זה לא שם של מגיפה עולמית חדשה, אלא אורגניזם שאוכל כוכבים. ממש ככה. האמ האמ האמ.

לא נראה שיש להם המון סיבות לחשוב שהוא קיים, אבל כדאי לבדוק את האפשרות כי "חלק מהתגליות הגדולות ביותר הושגו ע"י בחינת הטבע במשקפיים רדיקליות". מה גם שאם הוא באמת קיים, אז עדיף לדעת עכשיו, ולא כשהוא טורף לכם את הרצפה בזמן שאתם ישנים.
—————–

אתם יודעים שבמאי המטוס-חללית X-37B של חיל האוויר האמריקאי ממריא למשימה סודית? לא, באמת! הרשימה המלאה של אירועי החלל של 2015.
—————

נאסא ממשיכה לגלות כוכבים חדשים כל הזמן. לכל מי שחושב שאסטרונומיה זה מקצוע פאסה. החברה בנאסא לא מצליחים להבין למה שמות, סקסיים, כמו קפלר-16b או HD 40307g, לא נכנסים לשפת היום-יום והופכים למושגים שמכירים בכל בית. אז הם יצרו סדרת פוסטרים דמיוניים לתיירות חלל.

הפוסטרי מעוצבים בסגנון וינטאז' של פרסומות שנות השלושים. אם יש משהו אחד שאני מתחרט עליו בחיים, זה שנולדתי כמה עשרות שנים מוקדם מדי ואפסיד את תור הזהב של תיירות החלל.


———————-

בקונסולות הישנות המשחקים באו על מחסניות. הן היו בצבע אפור (חוץ מזלדה שבא על מחסנית בצבע זהב והייתה יפה מהשאר). המחסניות נראו קסומות לעומת הדיסקטים של המחשב.

בהיסטוריה של משחקי המחשב, נוטים להזניח הרבה פעמים את המצאת המחסניות. הסיפור שלה הוא קלאסי. שני אנשים, אחד תוכניתן ואחד איש חומרה, שנאלצו לעזוב את עבודתם בחברה גדולה, ולעשות משהו יצירתי והרפתקני. הסיפור המלא פה.
—————————

היה שמח בכנס ה – 102 למדע של הודו. מדענים טענו שם שהודו המציאה את המטוס, הניתוחים הפלסטיים (האל גנש הוא אדם שעבר ניתוח פלסטי להראות כמו פיל, מסתבר) וגילו את משפט פיתגורס. כאילו נחה עליהם הרוח של אל בית המשוגעים.

הכוח של מתמטיקה זה שאפשר לוודא בה עובדות. אז המתמטיקאי ההודי-אמריקאי זוכה מדליית פילדס, מנג'ול בהרגבה, ניגש לחקור את השאלה. ולא, התשובה היא כמובן שהודו לא גילתה את משפט פיתגורס. אבל יותר מעניין לקרוא את איך שהוא מסביר את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting