יומיות 13.09.15: פלשתין שולחת סרט אנימציה לאוסקר, ג'ורג' מרטין זומבי, שלושים שנה למריו, ז'ורנל מתמטי שמנסה לשבור את השוק ועוד ועוד

איכשהו יצא שסחבק הוזמן להיות היהודי היחיד בארוחת ראש השנה של דוברי גרמנית חובבי ישראל, והם אפילו מצפים ממנו לקדש. אוי גוועלד.

לינקים: ב – 1985 משחקי מחשב היו אטארי, פאקמן, space invaders או פונג. היה צריך את מריו כדי לתת לשחקני המחשב את המקבילה הממוחשבת למיקי מאוס.

שלושים שנה אחרי זה והשרברב האיטלקי עם השפם והאף הגדול עדיין מוכר מליוני עותקים. Los Angeles Time בכתבה לכבודו.

מתמטיקה: אתם יודעים כמה מרוויחים הכותבים והעורכים של זו'רנל מתמטיקה אקדמאי? אפס שקלים חדשים. אתם יודעים בכמה מוכרת ההוצאה כל גליון לאוניברסיטאות? 500 דולר פלוס. שלא לדבר על מנויים, גישה לארכיון האתר וכו'.

משהו פה לא הוגן.

יש אתר, קוראים לו Arxiv, לשם יכול כל מתמטיקאי להעלות מאמר לפני פירסום. הבעיה היא שבלי בדיקה של מתמטיקאים אחרים, אף אחד לא יכול לצטט את המאמרים ב – Arxiv, והם לא תחליף לז'ורנל.

עכשיו מגיע טים גאוארס. מתמטיקאי בריטי, אחד החדשנים בדורינו בקשר לטכנולוגיה ומתמטיקה. הוא הקים ז'ורנל אינטרנטי, שזהה (כמעט) לגמרי לז'ורנלים המסורתיים, מלבד הבדל אחד: אין עותק פיזי. הקישור בגליון יהיה למאמרי Arxiv חינמיים להורדה. צוות העורכים והשופטים מורכב מהמתמטיקאיים המובילים בעולם כיום. יש מצב שזה יהווה את תחילת שבירתו של השוק.

תמונה: ג'ורג' מרטין עומד לשחק גירסא זומבית של עצמו בסדרה Z Nation. תמונת קידום המכירות שברה את הרשת:

זומבי ג'ורג' מרטין

לפעמים הפלסטינאים פשוט מבריקים ביח"צ. לא רק שהם שלחו סרט לייצג אותם באוסקר, הם גם בחור סרט אנימציה! The Wanted 18 עוסק בנושא הבכלל לא לעוס של הקונפליקט, ובכלל לא נראה כמו סרט פרופוגנדה. אבל מסקרן לצפות בו בכל זאת.

אנימציה שחור-לבן של חייל מסתכל בכרזת מבוקש

– הסאן דאיילי מספר על הוצאת מד"ב מלזית שהוקמה בידי סטודנט לרפואה.

– The milk is important הוא סיפור חברות בין טיפוס ניהליסטי לייצור חמוד. אנימצית בובות שנראית על פניו מקסימה. לא הספקתי לראות – אשמח לשמוע דעות:

לחובבי תרבות ההאקרים ואבטחת המידע: אוסף הרצאות מקונגרס CCC שנה שעברה. אוצר אדיר של הרצאות.

5 תגובות

  1. האנימציה מקסימה

    • ניימן הגיב:

      תני שני משפטים על זה?

      • הוא לא ניהיליסט, הוא אגורופוב, או איך שקוראים לאלו שמפחדים מחברת אנשים. והייצור… אני לא רוצה לקלקל, כי מבינים מה משמעות היצור בשלב מתקדם. רק אגלה שמתגלה בשלב מסויים שגם לשכנה יש יצור דומה. סרט קסום, שווה להשקיע עשר וחצי דקות. חלפו עברו ביעף, מרגע שהתחלתי פשוט לא יכולתי להביא את עצמי להפסיק, וזה נדיר אצלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting