יומיות 08.10.2015: גילויים מסעירים בעלילות גלגמש, פנטזי ספורט, אדוארד סנודן מפרט את שיטות ה-NSA, רשימות סרטי אימה, הולולנס, מוזיקה לתוכניתנים ועוד

פעמיים בשנה עובר עלי לילה לבן בלי שום סיבה. שלשום היה אחד כזה. *פיהוק*.

לינקים: הידעתם שב-2011 אלוף היורוליג (בכדורסל) היה ישראלי? מדובר באהרל'ה וייסברג שזכה בפנטזי ליג של אירופה. 'מה זה פנטזי ליג' אתם שואלים? זו תחרות בה המשתתפים מרכיבים כל שבוע קבוצה דמיונית (שמורכבת משחקני כדורסל אמיתיים), ואז מקבלים ניקוד ע"פ הביצוע של אותם השחקנים באותו השבוע.

פעם ראשונה ששמעתי על זה חשבתי שפנטזי ליג זה קצת מטופש. אבל אז הבנתי שמעורב המון כסף בעניין, ובסופו של דבר יש לזה בדיוק את אותה המשיכה של הימורי ספורט.

לפני יומיים פרצה שערורית ענק בפנטזי ספורט: אית'ן הסקל, עובד של חברת פנטזיה ספורט גדולה (DraftKing) זכה במקום השני בטורניר של חברת פנטזי ספורט אחרת (FanDuel). ולמה זה בעייתי? הרי אית'ן הסקל לא עובד ב-FanDuel אז אין ניגוד אינטרסים.

רק שלהסקל היה את כל המידע של DraftKing. הוא יכל לראות איך הימרו אנשים שם, לגנוב את ההימורים של המתחרים החזקים – וגם אולי לקבל יתרון לא הוגן עליהם, כי אותם האנשים מהמרים בשתי החברות.

עכשיו יש קריאה של כל מיני אנשים לעשות רגולציה לספורט פנטזי. לבדוק מי חשוף למידע בחברות (ושיהיה אסור לאנשים האלה להמר), לבדוק את תקינות התהליך וכו'.

—————————

תמונה: Wadim Kasim קורא לתמונה הזאת Artstation. הייתי שוקל לתלות על הקיר בבית.

יומיות 08.10.2015: גילויים מסעירים בעלילות גלגמש, פנטזי ספורט, אדוארד סנודן מפרט את שיטות ה-NSA, רשימות סרטי אימה, הולולנס, מוזיקה לתוכניתנים ועוד

מאז פלישת ארה"ב לעירק וגל הביזות שהגיע בעקבותיה, יש למוזיאון ההיסטוריה Slemani את המדיניות הבאה: לא שואלים שאלות. מישהו מגיע עם פריט ארכיאולוגי נדיר? יקנו אותו בלי לשאול מאיפה ואיך. מדיניות שרק מעריצים אמיתיים של אינדיאנה ג'ונס יכולים לקבוע.

לכן, כשהגיע סוחר עם לוחות עם עותק מקורי של עלילות גלגמש, המוזיאון קנה אותם ב-800 דולר בלי למצמץ.

זאת הייתה קניה מבריקה: בעותק החדש יש עשרים שורות חדשות שלא היה ידוע עליהן קודם!

בגירסא החדשה [אזהרת-ספוילר], ה"מפלצת" חמבבה, נראית פתאום יותר כמו מלך מאשר מפלצת, וגלגמש ואנכידו מרגישים רגשות אשמה שהרגו אותה [עלילה הסיפור]. יש שאומרים שזה משליך אור חדש לגמרי על הסיפור.

—————————

ברררר… הראיון של אדוארד סנודון עם ה-BBC מצמרר [צפייה חינם]. הוא מתאר את כלי הציטוט שפיתחו ה-NSA וה-GCHQ (הבריטיים). כלים שבהם אפשר להאזין לאנשים פרטיים דרך המיקרופון של הסמארטפון, אפילו אם הסמארטפון כבוי.

הם נתנו לכלים האלה שמות של דרדסים.
– דרדס חולמני מאפשר להדליק ולכבות את הסמארטפון שלכם.
– דרדס חטטן מאפשר להאזין דרך המיקרופון.
– דרדס גשש נותן ל-NSA ו-GCHQ אפשרות לעקוב אחרי המיקום שלכם, בצורה יותר מדויקת ממה שיש כיום בסלולרי (לא הבנתי איך).

רק כדי להבהיר: הרבה מומחי אבטחה מוצאים באגים במערכות הפעלה של סמארטפונים. רק אתמול דיברתי ארבע שעות עם בחור מרוט עיניים שבילה שבוע שלם בלתקן באג אבטחה חדש באנדרואיד (Stagefright 2.0. הוא מתכנת מערכות הפעלה למחייתו).

רק שכשאנשים נורמליים מוצאים בעיית אבטחה בסמארטפון, הם מדווחים עליה לעולם כדי שתתוקן כמה שיותר מהר. ה-NSA מעדיפים לנצל את זה לטובתם. היה עדיף לו כינו עצמם 'גרגמל'.

—————————

העניינים מתחממים לקראת האלוואין, ומתחילות ליפול עלינו כתבות סרטי אימה:
31 סרטי אימה לאנשים שרק עכשיו התוודעו לז'אנר.
9 סרטי אימה איטלקיים מוזרים.
מדריך הטרמפיסט לסרטי אימה: ערפדים.

—————————

מדריך סדרות אנימה לסתיו 2015. לא מבין כלום בתחום, יש ממליצים בקהל?

—————————

לא כל יום מופיעה בסלאשדוט ביקורת סרט. לא כל יום יוצא סרט מדעי עם אימפקט אדיר כמו לבד על מאדים. כשכתבתי במפגש מועדון הקריאה ש"לבד על מאדים הוא עוד דחיפה מחשבתית של ההמון לכיוון הקמת קולוניה על כוכב אחר.", לא ידעתי עד כמה זה נכון. מהאירועים הנדירים בהם המדע פוגש את תרבות המיינסטרים.

—————————

סדרת מיקסטייפים לתוכניתנים. נועדו להאזנה בזמן שכותבים קוד. שילוב של מוזיקה מלהיבה, עתידנית, מרגיעה ואווירתית שאפשר להתרכז איתה בלי להשתעמם. מתאים גם לעבודות אחרות. התאהבתי לגמרי.

————

מריבות בקהילת מפתחי מערכת ההפעלה 'לינוקס'. תוכניתנית ותוכניתן בכירים פורשים מאותן הסיבות: האווירה בקהילת המפתחים מגעילה. או במילים אחרות: לינוס טורבאלדס מכה שנית.

—————————

ה-Hololens של מיקרוסופט הוא מסכת "מציאות מוגברת". זה אומר ששמים אותה על הראש אותם, והיא מוסיפה שכבות וירטואליות על המציאות שלכם.

המכונה פשוט מדהימה בביצועים שלה:

יש לה בעיה אחת קטנה: היא עוד לא קיימת.

עד היום הולולנס היה סוד שמור של מיקרוסופט שהוצג רק בהדגמות מתוכננות היטב. שזה לא באמת שווה הרבה. עכשיו מיקרוסופט הודיעה שברבעון הראשון של 2016 תשוחרר גירסת הפיתוח של הולולנס לעולם.

מה שאומר: המוני מפתחים שיוצרים דברים להולולנס. מה שאומר: המון סרטוני יוטיוב, אמינות מוגברת והעתיד מתקרב עוד צעד אליכם.

2 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    ספויילר לגילגמש זו חדשה חדשה ויוצאת דופן ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting