יומיות 23.07.2021: קונסולות משחקי מחשב דמיוניות

אז זה קרה אתמול:

עבדתי בפארק עם הלפטופ. ב- 21:00 הרגשתי עייף והחלטתי לעצום העיניים לרגע לפני שאחזור הבייתה. הדבר הבא שידעתי הוא שפתחתי אותן והשעה הייתה חצות!

פוסט זה נכתב ב-1 בלילה עם כוס קפה ביד, כי מצפה לי כנראה לילה לבן.

1. עברתי לברלין בסוף 2008. סבלתי שם מהרגע הראשון ואף אחד לא הצליח להסביר למה.

על פניו הייתי אמור לפרוח בברלין, היא כמו תל אביב אהובתי — רק יותר עושר! עושר אירועים, עושר פאבים, עושר תרבות.

לקח לי עשור בערך והרבה השערות שגויות עד שהבנתי את התשובה: עושר מבלבל אותי. אני לא אוהב עושר.

בדיעבד זאת תכונה מאד בסיסית אצלי. עד היום אין לי ספוטיפיי ונטפליקס, וארוחות sharing או בופה גורמות לי כאב בטן מרוב בלבול.

כיוצר תמיד דגלתי במינימליזם. הפרוייקטים שלי משתמשים במספר קטן של כלים, ואני נכנס למלחמות כל פעם ששותפים רוצים להכניס כלי נוסף. אם תתנו לי דף לבן ותגידו לצייר מה שבא לך, אתבלבל לגמרי. אבל אם תשימו שם מסגרת בצורת מתומן ותבקשו שאשתמש רק בצבעי גועש, אגש בכיף לעבודה.

כל המחשבות הללו עברו לי בראש כשנקלתי בפוסט הנהדר של דויד אברסה על Fantasy Consoles.

הבסיס של Fantasy Consoles – קונסולות דמיוניות – הוא אבחנה על ההבדל בין מחשבים לקונסולות. כלומר, בין מחשב PC רגיל לבין נינטנדו או אקס בוקס (קונסולות).

כשאתם כותבים משחק למחשב רגיל, אתם לא יודעים כמה חזק יהיה המחשב שיריץ אותו. לכן אין לכם גבולות גזרה ברורים של הגבלות.

מצד שני, כשאתם כותבים משחק לקונסולה, אתם יודעים בדיוק איזה מכשיר יריץ אותו. זה נותן לכם גבולות ברורים, אבל היסטורית גם מאפשר לאנשים למתוח את הגבולות האלה עד הקצה וליצור יצירות מופת שאולי לא היו נכתבות אחרת.

יתרון נוסף של הגבלות הוא שתוכניתנ.ית אחת יכולים לכתוב משחק נהדר לבד, מה שבלתי אפשרי בקונסולות החדשות.

ה"בעיה" היא שהטכנולוגיה כל כך חזקה כיום, עד שלמרות שיש מגבלות לקונסולות המודרניות, הן די נרחבות והרבה חברות פיתוח לא שמות לב אליהן בכלל בהן.

קונסולות דמיוניות אומרת את הדבר הבא: חבל שנסתפק במלאי קטן של קונסולות ישנות מוגבלות, בואו נייצר קונסולות מוגבלות משלנו – עם מגבלות מלאכותיות – ונראה איזה משחקים נהדרים יצאו בגלל ההגבלות הללו.

יש בערך 40 קונסולות דמיוניות ברשימה הזאת של Github, אבל אברסה טוען שרק שלוש ראויות להתייחסות.

הראשונה היא Pico-8, קונסולת הפנטזיה הכי פופולרית שלפי דעתי גם בראה את הז'אנר. אחריה יש את TIC-80, שבניגוד ל-Pico-8 היא חינמית וקוד פתוח. ובסוף הוא מזכיר את Pixel Vision 8, קונסולת פנטזיה שבה אתם יכולים לבחור את המגבלות לפי טעמכם.

אם אי פעם אעשה קונסולת פנטזיה-  וזה אחלה פרוייקט אגב – אעשה אולי אחד משני הדברים הבאים. או קונסולת פנטזיה למשחקי VR, או קונסולת פנטזיה עם מסך ביחס 1:4 כמו בפוסט הזה.

2. זה מה שיוצא כשמבקשים מ-AI ליצור תמונה של עיר סטימפאנק בחורף.

יש חשבון טוויטר שלם שמוקדם לתמונות AI שנוצרו ממשפטים מוזרים

עיר סטימפאנק בחורף

3. חברה שמתקינה מצלמות טלוויזיה במעגל סגור בחנויות החלה לשלם  לעובדים בהודו שיצעקו דרך רמקול על גנבים בחנויות בארה"ב.

זה עובד ככה: העובדים רואים במצלמות מה קורה בחנות, ואם הם רואים שמישהו עושה משהו חשוד, הם צועקים עליו וגורמים לו לחשוב שאחד העובדים ראה את זה.

דחליל, בואכה 2021.

4. סליחה ומחילה מנעמי קרמי הנהדרת, שכתבה לפני חודש שרשור נהדר על "חנויות וואטסאפ" ושכחתי להזכיר אותו. יופי של טקסט על העתיד של הצרכנות.

5.  33 מינים חדשים של עכבישים שהתגלו קיבלו שמות גיקיים כמו neilgaimani, (peter) gabrieli ועוד. אמור לי איך אתה קורא למיני העכבישים החדשים שאתה מגלה ואומר לך מי אתה.

6. סרטון אנימציה פצצה לכל חובבי משחקי האקשן של שנות ה-80.

7. הכירו לי היום וובקומיקס גיקי חדש שיכול להעביר הרבה רגעים מתים על חיוך. Abstruse Goose, יופי של דבר!

תגובה אחת

  1. מרק ק. הגיב:

    חנויות בווטסאפ? במילא אחת "לא". המאה ה20 התקשרה וביקשה את ה WAP שלה בחזרה. אפילו בהודו זה בטח עובד (אם בכלל) באזורים היותר עניים איפה שאפשרויות הבחירה הן בין לחם לחלב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting