סיכומספירה: עשרה פוסטים איכותיים משלושת הימים האחרונים 14.04.2011

[היום ומחר יופיעו הרבה לינקים בבלוג. כדי שלא יהיה משעמם לכם בסופ"ש הארוך ובחג, אתם יודעים]

כן כן, אני יודע שלכולם יש עכשיו כבר גישה נוחה לרוב הפוסטים המעניינים ברשת דרך גנזך הרשת. אבל האם זו סיבה להפסיק לכתוב פוסטי סיכומספירה? מפתאום! הכנת הפוסטים הללו מהנה עבורי בצורה בלתי רגילה – מה גם שלא יזיקו עוד קצת יחסי ציבור לגנזך הרשת. אם יש משהו שלמדנו מקוקה קולה, זה שאין דבר כזה יותר מדי יחסי ציבור.


[Kaiji. סדרת אנימה יפנית שהגירסה השניה שלה, Kaiji 2, עלתה לשידור בחמישי לאפריל. עוד על סדרות אנימה? לכו לאייטם 5]

1. צפניה 10 ממש, אבל ממש מתעצבן, על התוכנית החדשה של 'אייל גולן מחפש את הזמרת הים תיכונית החדשה'. בעצם, לא על התוכנית הוא מתעצבן, אלא יותר על האנשים שהביאו לה 8.8 אחוז רייטינג! 101 תגובות זה הביא לו – חלקן לא מנוסחות מי יודע מה מנומס.

2. ברוכים הבאים לפינת הדורפן, בה רונן דורפן כותב את הפוסט המופתי התורני שלו. הפעם? על המצבו המאד לא מזהיר של הספורט התחרותי האמריקאי. בעיקר בגברים. בעיקר ביחידים. דוגמאות? אין אמריקאי אחד בין עשירית הטניסאיים המובילים בעולם, בגולף הם איבדו את כל הטורנירים החשובים ובאולימפיאדה אחוז מדליות הזהב של הגברים ירד משמעותית. בטח ובטח אם נוריד את התופעה שמכונה 'מייקל פלפס'. למה? אולי כי העולם הצליח לתפוס אותם, או אולי כי כל הכשרון הולך לפוטבול. קריאה מרתקת, והתגובות לא פחות.

3. יותר המלצת קריאה לבלוג מאשר לפוסט ספציפי: קו חוץ הוא לא בדיוק בלוג פוליטי, כי רוב הפוסטים לא מציגים עמדה חד-משמעית אלא יותר נותנים דיווח חדשותי על המתרחש בארצות ערב. אבל הוא גם לא באמת בלוג חדשות, כי זה לא דיווח מוטה-עד-כדי-פאניקה כמו שאנו רגילים לקבל מוואינט. בקו חוץ נותנים לכם אייטמי חדשות ערביים – כמו דיווחים של בלוגרים מצריים או מנוסת המיעוט הברברי (קבוצה אתנית בצפון אפריקה) מלוב לתוניסיה בעקבות המהומות. מעניין? לדעתי כן. תבדקו את הפוסטים מהיומיים האחרונים ותחליטו בעצמכם.

4. בלוג הקולנוע Cinematical נקנה שנה שעברה ע"י תאגיד AOL. לפני כחודש וחצי קנה התאגיד בלוג קולנוע פופולרי נוסף: האפינגטון פוסט. איך המהלך הזה הביא לסגירת Cinematical – מראשוני ומושקעי בלוגי הקולנוע באמריקה? יאיר רווה מגולל סיפור מורכב ומלא ברפש. ולווט אנדרגראונד מדווחת על תביעה ייצוגית נגד אריאנה האפינגטון, שמכרה את הבלוג שלה ב – 315 מליון דולר, אבל שכחה לתרום כמה סנטים לכותבים שכתבו עבורה במהלך השנים. לא יפה ולא נאה. זו בוודאי ההזדמנות להודיע שאם יקרה הדבר, יתרחש המאורע, ומתישהו יימכר הבלוג ניימן 3.0 לכוחות הרשע תמורת כמה מליונים צנועים, אזי וודאי ווודאי שכל בלוגר יקבל תגמול שלא ייפול בגובהו מחצי שנקל!

5. AnimeOK מסכם את עונת אפריל של סדרות האנימה החדשות. כל פעם שאני קורא פוסט סיכום כזה שלו בא לי לעזוב הכל ולצפות עכשיו בסדרות אנימציה יפניות במשך כמה ימים. אף פעם אני לא עושה זאת, אבל אולי היום עוד יגיע. אולי באיזה חופשה בבקתה נידחת בהרים. [חלק א' וחלק ב' של הסיכום]

6. יש אנשים שלומדים בבקרים עם מוזיקה קלאסית, ויש אנשים, כמוני, שלומדים עם פיפטיז רוק. פיפטיז רוק מכניס אותי להרגשת דיינר אמריקאי, עם קפה פילטר של בוקר ופנקייקס עסיסיים. חסר תרבות העלה חמישיית שירי פיפטיז רוק. אפשר לראות בקישור הזה גם סוג של מחווה לרעיון החמישיות שלו, שהפך לעשיריה (של פוסטים) שלי, שהפך לסדרת פוסטי הסיכומספירה שאתם קוראים זה עתה.

7. מהר! רוצו היום בערב שלא תפספסו את אירוע המדע והבירה של השנה! מדענים צעירים ממכון ויצמן יוצאים מהמעבדות המוארות אל הברים החשוכים ומעבירים לציבור סדרת הרצאות מדע פופולרי על בירה. יקומים מקבילים, עב"מים ועוד דברים שעולים, אבל בצורה קצת פחות מקצועית, בשיחות בר מדי פעם, יככבו ברשימת הנושאים. עכברוש העיר דיווח בטור החדש שלו בבקבוק (מזל"ט). את רשימת המרצים והנושאים ניתן למצוא פה.

שני נושאים קשורים: עכברוש העיר ביקר באוגנדה וחזר עם דעה קצת-מאד שונה משלי. בבלוג מדע פשוט קוראים למשתתפים לתחרות פיימלאב 2011. הכללים פשוטים: בחרו נושא מדעי, והעבירו אותו בצורה פשוטה, ברורה ונהירה בשלוש דקות.

8. אבן גבירול, המשורר – לא הרחוב, זכור לי משני הקשרים עיקריים: הראשון קצת שלילי ומגיע משיעורי ספרות עת לא הייתה בי הבשלות לעכל שירה. השני קשור כמובן לדיסק המעולה של ברי סחרוף ורע מוכיח שהלחינו מבחר נאה משיריו (כולל 'מה לך יחידה' המופתי. מופתי). ביקום תרבות עלה הפוסט הראשון מתוך סדרת פוסטים על אחד המשוררים העבריים הגדולים בכל הזמנים. קריאה לא קלה אך מתגמלת.

9. איך אפשר לא להעריך את מדרון חלקלק? בלוג\אתר שבעזרת שבעת מתנדביו מנסה לשמור על הצביון האנושי של הדמוקרטיה הישראלית. הוחלט שם לרכז את כל הפרוייקטים שלהם, ושל אתר אקטיביסמוס תחת עמותה. אממה? פתיחת עמותה דורשת כסף, ידע וזמן – והם מבקשים את עזרת ציבור הקוראים בעניין.

10. פסח הוא זמן נהדר לקריאה בזמן שהבטן מתהפכת מהמצות! פריק סקרו 15 ספרים שקיבלו באז בבלוגספירה, או יצאו לאחרונה, או ייצאו בקרוב או… סתם מצויינים לדעתם – ושלחו אתכם עם רשימת קניה\השאלה\קריאה ארוכה לחג. אותי החדש של הרוקי מורקמי מסקרן, כמו גם הרומן 'אני סופר יפני'. ספר המגולל את סיפורו של סופר שמקבל מקדמה כדי לכתוב ספר בשם 'אני סופר יפני', אבל לא מצליח להוציא מראשו מילה ומנסה להתמודד עם מחסום הכתיבה – עת ספרו, הלא כתוב עדיין, מקבל מעמד קאלט בציבור. יש פה טאץ' צ'ארלי קאופמני כזה לפי התיאור.

6 תגובות

  1. מתברר שלאירועים של מדע על הבר צריך להזמין מקום מראש. ולפי מה ששמעתי הכל כבר מלא ?!

  2. ארול אחד הגיב:

    פיפטיז רוק זה גוטה גוטה!
    זה מזכיר לי בלוג נוסף שאני מנוי עליו ומקפיד לשתף כמה פעמים בשבוע פנינים מן העבר. כל השירים שהם משתפים שם מגניבים כל שך אתה שואל את עצמך: "איך יכול להיות שלא הכרתי את זה קודם?"

    רוצו רוצו:
    http://www.londonlee.com

  3. ניימן הגיב:

    עכברוש. בחייך? מצד אחד בעסה לכל מי שנמצא בארץ (משמע, לא אני) – מצד שני, איזה יופי שהכל התמלא. מפתיע ויפה.

    ארול אחד: נרשם בפנקס!

  4. רחלי הגיב:

    אני מבסוטה על פריק, לא הכרתי. תודה.

  5. ניימן הגיב:

    שמח שאהבת :]

  6. פאזי הגיב:

    גמני במבסוטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting