יומיות 03.02.2017: כנס התוכנה החופשית האירופאי, כנס המדב"פ העולמי בהלסינקי, תעלומת די.בי. קופר, סרט אימה מצויר קצר ועוד

אני בבריסל לכנס free open source Europe שמקדם את תרבות התוכנה החופשית והחינמית. כמו התוכנה, גם הכנס חינם – וזה מאד מיוחד. לא צריך הרשמה אפילו. פשוט באים – ונכנסים.

הכנס עקרונית מתחיל מחר, אבל היום בערב יש אירוע בירה בפאב המפורסם בעולם אולי: קפה דליריום. אממה, הגעתי אחרי לילה בלי שינה בטיסת לילה ושבוע עבודה מאד עמוס. נכון לרגע זה לא מתחשק לי אירוע המוני של הסתחבקות ואלכוהול. יש מצב שאבריז ואתחיל את חווית הכנס מחר.

לינקים: מכנס לכנס: ב-9 עד ה-13 באוגוסט מתקיים לו וורלדקון (כנס המדע בדיוני והפנטזיה העולמי) בהלסינקי. היות והכנס השנה ממש קרוב למקום מגורי, והיות ויש לי איפה ללון בהלסינקי, אני שוקל ברצינות להגיע לשם.

יש מצטרפים? יש משלחת ישראלית?

תמונה: אישית, אני חושב שליצור יצירות בהשפעת שר הטבעות מראה על חסך מסוים במקורות השראה. אבל ספציפית, אוסף הפוסטרים החדש הזה לשר הטבעות פשוט נהדר.

יומיות 03.02.2017: כנס התוכנה החופשית האירופאי, כנס המדב”פ העולמי בהלסינקי, תעלומת די.בי. קופר, סרט אימה מצויר קצר ועוד

סקוט אהרונסון, אחד מכותבי המתמטיקה\פיזיקה המוכשרים ביותר, כתב דו"ח בן 121 עמודים על בעית P vs. NP כחלק מספר שאירגן ג'ון נאש (יאפ, הג'ון נאש המפורסם!) על הבעיות הפתוחות הגדולות של המתמטיקה.

121 עמודים. כמה הייתי רוצה לקרוא את זה, וכמה מעט סיכוי יש שאמצא זמן בחודשים הקרובים.

—————————

תעלומת די.בי קופר היא אחד הפשעים הלא פתורים המפורסמים בהיסטוריה המודרנית. כזכור, מישהו בשם (המזויף) די.בי קופר חטף מטוס, קיבל כופר ענק כדי לא לפגוע בנוסעים, ואז צנח מהמטוס באמצע שום מקום ועקבותיו נעלמו.

45 שנה אחרי המקרה, ושישה חודשים אחרי שה-FBI החליטו לסגור את החקירה בהיעדר עדויות חדשות, גילה צוות של מדענים חובבנים עדות חדשה. הם ניתחו את העניבה שהשאיר DB מאחוריו, ומצאו שם רסיסים של חומרים כימיים שהיו נדירים מאד ב-1971.

בתהליך אלימינציה, הם חיפשו באיזה מקומות בארה"ב היו כל החומרים האלה נפוצים, ובסוף הגיעו לאחת המעבדות של בואינג. יש לציין ש-DB עצמו חטף מטוס בואינג, הרגיש מאד נוח בטיסה, ועשה רושם של מי שמתמצא במטוסים.

—————————

עיבוד טלווזיוני לבשורות טובות יגיע לאמזון ב-2018. מרגש? אחוש מרגש.

—————————

סרט אימה מצויר קצר מעולה. לא זכור לי שאי פעם ראיתי משהו דומה.

לעולם האנימה היפני יש מלך חדש. הקומדיה הרומנטית המצוירת Your Name שברה את שיא ההכנסות של Spirited Away המופתי (של הייאו מיאזאקי).

ואתם יודעים מה? קומדיה רומנטית, סרט אנימציה, שיאן הכנסות של כל הזמנים – אני מתכוון לשבור את בצורת סרטי האנימה שלי ולצפות ב-Your Name בהזדמנות הקרובה.

8 תגובות

  1. חובבן הגיב:

    הייתי ב fosdem לפני 3 שנים ואפילו הרצאתי
    אבל כל מה שאני זוכר שהיה ממש קר

  2. פשוט יעל הגיב:

    אני רק ממליצה (אם לא מאוחר מדי) לראות את Your Name בלי לדעת כלום עליו – זה מה שאני עשיתי, קיבלתי המלצה עם לינק וצפיתי, בלי לקרוא אפילו בדל תקציר. לגמרי היה שווה.

  3. יעל ר. הגיב:

    אני באמת צריכה לראות את Spirited Away. במיוחד אחרי שמעריצי הסרט שכנעו אותי להצטרף אליהם לקפיצה לעיר שנטען שנתנה השראה לסרט (העיירה החביבה ג'יופן בצפון טייוואן). יש בה את המוזיאון השני במוזרותו שפגשתי בכל אסיה, וקרואסון בטטה, שמוזר אף הוא. ובעיקר, ערימות של ערימות של יפנים שבאים לצלם את החלק העתיק והיפה של העיירה בגלל הסרט, למרות שנדמה לי שהיוצר בכלל הכחיש את הטענה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting