חומוס פרישמן (Frisch-mann). ברלין

כשהגעתי לברלין החומוסיה הטובה בעיר הייתה אזעם. זו לא הייתה חכמה גדולה, כי ה"תחרות" היו שתי חומוסיות מלוחות-מדי אחרות.

מאז תקף גל חומוסיות את ברלין. נויקלן מלאה מסעדות לבנוניות שמחקות, בלי טיפת בושה, את התפריט של אזעם. היחידה ששווה לשים אליה לב היא המסבחיה של Chicken City. באיזורים היותר יקרים של העיר החלו להיפתח כמה מקומות ישראליים.

חלק מהממקומות נחמדים, ואני אוכל בהם מדי פעם. אבל אף אחד מהם לא גנב את כיתרה של אזעם כ'חומוסיה הטובה בעיר'. וזאת בעיה, כי אזעם, במקרה הטוב, היא חומוסיה ממוצעת ביותר.

כל זה היה נכון עד חומוס פרישמן.

כבר כמה זמן שאני שומע מכמה אנשים שחומוס פרישמן הוא הדבר הכי קרוב לחומוס תל-אביבי שיש בברלין. הבעיה היא שהם פותחים בצהריים, 13:00 ככה. בסופ"ש זה אפילו גולש צפונה ל – 15:00. ואני אדם שבשבילו חומוס היא ארוחת בוקר, כן? לקח זמן לבדוק את המקום.

התפריט בפרישמן מציע חומוס רגיל, פטריות וצנוברים. אנחנו לקחנו אחד רגיל עם ביצה ("לא תמיד יש. יש לכם מזל!"), ואחד עם צנוברים. הם עולים בסביבות ה – 5 יורו פלוס-מינוס. לקח לשתי המנות יחסית הרבה זמן להגיע. זה מראה שהן הוכנו לאט במקום עם המון סבלנות ואהבה.

מהרגע שהמנות נחתו על השולחן, הייתי מאשר. 'סתכלו – הן אשכרה נראות כמו חומוס אמיתי!

האיכות של המנה גם הייתה מעולה. הגרגירים היו נימוחים בטירוף לפי הספר. המירקם קל לעיכול. הטעם היה עשיר. הרבה מיץ לימון ושמן זית. זה מהחומוסים האלה שהם מנה ולא חומוס נקי מהקופסא. המון מכל רכיב, וזה מתערבב ביחד לטעם ייחודי.

החומוסיה ממוקמת בשכונה המתפתחת של Treptow. ממש בפינה ליד קרויצברג ונויקלן. יש שאומרים שזה *ה*איזור הבא בברלין. לבעלים, החומוסאי, והמלצר קוראים עמרי. הוא שייך לזן החומוסאיים שהם גם אנשי שיחה מעולים.

חומוס פרישמן הוא לא חומוסייה ג'נרית עם חומוס סטנדרטי. זה חומוס עם אופי משלו. חומוס שהוא מנה. יש שיתחברו, יש שלא. אני מאד אהבתי, וסוף סוף מצאתי מקום חדש לקחת אליו גרמנים.

[חומוס פרישמן. karl-kunger 10 ברלין. תחנת Treptower Park ואז אוטובוס 194 או ללכת. שלישי-שישי: 13:00-21:15. שבת-ראשון: 15:00-22:00]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting