עלה נובל

הפתעה מוחלטת ותדהמה ע צ ו מ ה אחזה אמש במארגני אירועי יום המריחואנה, כאשר גילו שהמשטרה ביטלה את היום שעה קלה לאחר שהחל. אז נכון שהמשטרה הודיעה מראש שלא תאשר את המאורע, ונכון שממנהל גני יהושע ניתן היה להבין מראש שעל גופתו תיערך החגיגה, ואולי גם נכון שבשנה שעברה סגרו להם את הברז באמצע – אבל בכל זאת, "יהיה בסדר אחי", הייתה האווירה. "הרי הודענו לקהל לא להביא איתו חומרים אסורים – אז על מה כבר יכולה להיות מהומה?"

"להצלחה אבות רבים, אולם הכשלון יתום" גורס הפתגם המפורסם. אילו האירוע היה מוכתר בהצלחה יתרה, האישורים היו במקום, הקהל היה נקי והמשטרה הייתה עומדת מהצד מרוצה – אזי ניתן וודאי לדמיין המוני מארגנים, אמיתיים ופיקטיביים, עומדים מול התקשורת ומדברים על ה"בייבי" שלהם בגאווה. לעומת זאת, לאחר הסגירה היה קשה למצוא מארגן לרפואה.
"זה בכלל לא אורגן" אמרו חלק מהקולות, "סתם, אירוע ספונטני שיצא במקרה" אמרו אחרים. "אתה יודע איך זה. אחד בא, ואיתו באו עוד כמה חברים. אחד הביא ככה, בספונטניות, גנרטור. עוד אחד בטעות הזמין להקה, שבמקרה הודיעה לכמה מעריצים שתופיע שם. הכל בלי תכנון, וממתי צריך לבקש אישור על אירוע עצמאי לא מתוכנן?" הם תמהו.
הם גם הטילו אשמה אחד על השני: עלה ירוק שלחה אנשים לעבר ארגון "cures not war", ארגון שכל כך מעורה בישראל עד שחיפוש מידע עליו באתרים בעברית מניב אפס תוצאות. מארגנת אחרת טענה, בעילום שם כמובן, ש"עלה ירוק שילמו על הציוד, אז כיצד הם מתנערים מאחראיות?" – ועכבר העיר אמר, עוד בכלל לפני האירוע, שמארגנת זאת חברה עצמאית שמישהו שכר.
שאלה נוספת עולה גם למראה היחצ"נות שקיבל האירוע הלא מאורגן: ממתי מקבלים בישראל יחסי ציבור חינם? (ולמה הבלוג שלי לא מקבל כאלה?)

הקהל היה מצחיק בדרכו שלו. "סמים, אנחנו?" הם אמרו, "לא לא לא. מה פתאום!" היתממו. "כן, שמעתי שחלק מהאנשים פה צורכים" הם סיפרו על איזה מיתוס עלום שבקושי ליקטו, "אבל אנו איננו מכירים כאלה. זה הרי לא חוקי!" סיימו.
וכמובן, שבלי נרג' אי אפשר. דיווחם היה משעשע מהרגיל, והפעם בכוונה. פנינים כמו: "היעדר עניין הוביל לתחרות חופשית בין העיתונאים על התואר הנכסף: מי מצליח לייצר את האייטם הכי משעמם בעולם", או "חברי תנועת "עלה ירוק" הפגינו את כישוריהם הפוליטיים, ועסקו בעיקר בהכפשת חבריהם למפלגה", הראו שלעיתים, יש סיבה אמיתית לעיתונאות צהובה.

מפלגה משונה היא 'עלה ירוק', ולעיתים נדמה שהיה עדיף לו הייתה אגודה. בדיוק כמו ארגונים אחרים שתומכים בחקיקת חוק אחד בלבד: אנשי ההימורים או אלו שהצליחו לארגן מרוצי מכוניות חוקיים בישראל.
תארו לכם את הסיטואציה הבאה: עלה ירוק מקבלת מנדט, בונה לעצמה לובי בהצלחה – ואז, שנה אחרי הבחירות, מצליחה ליצור לגליזציה של מריחואנה בישראל. מציאותי? עקרונית כן. אבל עולה השאלה: מה יעשו נבחריה מעתה, ומה בכלל יהיה תפקיד המפלגה לאחר שמטרתה הושגה? נכון הדבר שמצע המפלגה מלא בדעות נחרצות בנושאים שונים ומשונים, אך ברור שאלו סתם "רטבים" לתבשיל העיקרי שהמפלגה רוצה לרקוח.

לסיכום: מטרת מעשני המריחואנה, שחותרים לאישור תחביבם כחוקי בישראל – היא לגיטימית וראויה ביותר (אפילו אם אני אינני מעשן). אולם ייתכן שדרכם תהיה קלה יותר לו יבטלו את המפלגה ויהפכו לארגון או אגודה. במצב שנוצר כרגע, משמשת המפלגה בעיקר לוח מטרה לחיצי סאטירה, ולא הרבה יותר מזה.

(הערה: כותב הפוסט רוצה לציין שאין לו דבר ולא חצי דבר נגד עלה ירוק ופעיליה, אך הוא סבור שגוף שלא מצליח לארגן כבר שנתיים אירוע פשוט בצורה נאותה, צריך לבצע בדק בית דחוף ולשקול להגדיר עצמו מהתחלה).

בקטנה:
1. לא נעים לצחוק מצרות של אחרים, אבל הודעת האור והחושך שפורסמה בפורום עלה ירוק פשוט מעלה חיוך על הפנים. עם הכותב הסליחה.

20 תגובות

  1. דייב דנ הגיב:

    הי ניימן אני מקווה שהעברת את זה לכאן מאיזה מקום אחר, כי לא יכל להיות שאני המגיב הראשון פה. בכל אופן כאחד שעבר לעיר הגדולה רק בשנה האחרונה קראתי את כל הדיווחים על יום המריחואנה והחלטתי לצאת לחגוג. להפתעתי לא מצאתי אף אחד בפארק הירקון ואפילו צעירים שאנו לסטראוטיפים הירוקים לא ידעו על מה אני מדבר.
    כנראה שטוב יצא שהארוע נסגר על ידי המשטרה, אחרת באמת לא היה שם אף אחד. וכנראה שעלה ירוק באמת תנועה קצת מבולבלת שמעדיפה לריב בין חבריה מאשר לדאוג לבוחריה.

  2. ניימן הגיב:

    דייב,

    הבלוג חדש – ולא הועברו התגובות בכל הפוסטים עדיין. ת'אמת? טעות שלי. הייתי צריך להתחיל בהעברת התגובות לפוסטים שאני ממליץ עליהם. ניחא.

    ואני מסכים איתך. מעניין אם השנה עדיין יהיה נסיון להרים את האירוע- ומעניין לראות אם יופקו הלקחים המתאימים.

  3. 🙁
    לצערי הרב, שוב, אתה מדייק.

    לפעמים זה מוזר לי שמישהו שלא מכיר את המפלגה הזו, יודע לנתח את המצב כל כך טוב.

    רק להבהיר – שנה שעברה היה יום ממש טוב, בהשתתפות אלפים, והוא פוצץ (סתם) על ידי המשטרה. כשזה כמה עשרות, זה יותר קל לפוצץ אירוע כזה.

    לגבי ההודעה – זו התחושה הכללית במפלגה. צפוי – כן. מצחיק – לא. עצוב. מאוד עצוב.

  4. ניימן הגיב:

    תודה :-).

    זה לא תוכן ההודעה, אלא הצורה בה נוסחא. אובר דרמטי לטעמי.

    אתמול הגעתי לשם אחה"צ המאוחרים, אבל גיליתי לצערי שהאירוע כבר "הסתיים". בגדול זה נשמע כמו אירוע עם *המון* פוטנציאל להיות מוצלח, רק אירגון טוב חסר שם.

  5. לגבי הסיפא – אתה לא יודע עד כמה אני מסכים איתך.

    לגבי הרישא – זה אובר דרמטי, כי זו נקודת השקיעה של המפלגה הזו.

    שים לב לכותרת – יאוש.

    בשבילם זה לא אובר דרמטי, אלא אובדן החלום.

    בשבילם, ובשביל רבים אחרים.

  6. ניימן הגיב:

    המפף. כנראה שאתה באמת מכיר את הרוח במפלגה יותר ממני..

  7. אני לא יודע אם זה טוב או רע, אבל כן.

  8. klm הגיב:

    הם יתחילו עם סמים קלים ואחר כך יעברו לקשים. בסוף המדינה משלמת על זה כשהיא צריכה לטפל באנשים שחלו מזה (לא רק מסמים, אני יותר מתכוונת לסיגריות שזה חוקי).

  9. ניימן הגיב:

    למה שלא תיקחי את זה עוד שלב אחורה? "הם יתחילו עם אלכוהול, ימשיכו עם סמים קלים ואחר כך יעברו לקשים..".

    ואהמ, אני לא יודע אם להוציא טבק מחוץ לחוק זה ריאלי כרגע. המקסימום שנוכל לקבל זה מין "חוק ניו-יורק" כזה של איסור עישון במקומות ציבוריים. (ואני בעד :)).

  10. לא לא, גם אני רוצה!

    הם ימלאו לוטו, ואז יתמכרו להימורים!

    הם יסעו באוטו, ואז יתמכרו לנסוע בפרארי!

    הם ירדמו ברכבת, ואז הם ירדמו במיטה!

    חברים, די כבר עם שטיפת המח המפגרת הזו!

  11. ubermensch הגיב:

    כרגע אני במגעים אם גורמים שפרשו מהמפלגה
    בנסיון לדחוף אותם לקחת את העניינים לידיים ולעשות "משהו"

    אל תדאג
    עוד יבוא היום
    מקסימום אני אבחר לכנסת ה19

  12. ניימן הגיב:

    בהצלחה.. 🙂

  13. ubermensch הגיב:

    בהצלחה על מה
    על הכנסת ה19
    או עלה ירוק?

  14. ניימן הגיב:

    לשניהם.

    אני אשמח עם עלה ירוק יצליחו לאשר עישון מריחואנה. לטעמי זה לא יותר גרוע מאלכוהול, והמרחק מפה ועד סמים קשים הוא רחוק.

    ובקשר לכנסת – למה לא, אם זה מה שאתה רוצה.. 🙂

  15. ubermensch הגיב:

    תשמע אתה לא יודע את הפרט הכי קטן מהמצע הפוליטי שלי(חוץ מתמיכה בליגליזצייה)
    ואתה נותן את ברכתך?

    אמממ אח שלי
    לא צעד חכם במיוחד
    לא שאני מתלונן

  16. ניימן הגיב:

    את ברכתי אין לי בעיה לתת לאף אחד, גם ככה אני לא חושב שנכון לרגע זה היא עוזרת הרבה..

  17. ubermensch הגיב:

    אין לך מושג עד כמה כל אישור חיובי אפילו מזר ברחוב יכול להשפיע

  18. דייב דנ הגיב:

    המצב במפלגה לא השתנה לראייה כתבה שעשיתי עליהם לפנ שבועיים בעקבות כנס שעלה ירוק ארגנה בירושליים. עדיין המריבות גדולות משיתוף הפעולה- והתקשורת מתעלמת.
    וכפי שהמצב נראה קשה גם להאשים אותה.

    http://stagemag.co.il/Articles/697

  19. ניימן הגיב:

    יפה כתבת שם. מדי פעם אני מתבונן בפורומים שלהם (ע"י הפניות של עידן דורפמן). העסק שם נראה מאד מאד חובבני. אפילו יותר מהרגיל בישראל.

  1. 2 בדצמבר 2006

    […] רושם הטור היה כה רב עד שניסיתי לחקות אותו בכמה פוסטים (בהצלחה לא גדולה במיוחד). לאחר מכן ויתרתי על נסיונות החיקוי, אם כי השפעות סגנונו מוטבעים אצלי גם היום, וכנראה לעד. האהבה לטור נהפכה מוחלטת. הוא היה הדבר הראשון שקראתי בעיתון העיר בחצי השנה האחרונה – ועדים לכך הם חבריי, שבדר“כ כלל שמעו דיווחים נלהבים וציטוטים מדוייקים מהטור בסופ“שים וימי א‘ של השבוע. אז אתם רואים? לא ידעתי כלום על עלי מוהר – אפילו לא איך לבטא את השם שלו נכון או שהוא בכלל חולה. ועדיין הרגשתי כאילו נתקע לי גוש בגרון כששמעתי על מותו בטרם עת. עצוב. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting