שש נקודות לא מחוברות

נקודות ה'בקטנה' השתלטו לי על הפוסט היום. אל דאגה, זה מקרה חד פעמי ולא הרגל חדש.
ובלי הקדמה נוספת: קבלו את שש הנקודות שלא קשורות לכלום! (ובטח לא אחת לשניה)

1. "הכח לפגוע, הלך ביחס ישיר להתפתחות הטכנולוגיה" כתב רוג'ר זילאזני באחד מספריו, ואני מוסיף "גם הכוח לגנוב".
RFID משמעו :תיוג באמצעות גלי רדיו. בטכנולוגיה זו כל מדבקה היא בעצם משדר קטן שהמערכת קוראת באופן אוטומטי ברגע שהוא נמצא לידה. תחשבו על ברקוד המשדר תדר רדיו. הטכנולוגיה אמורה להחליף בעתיד את כרטיסי הזיהוי האישיים והברקוד וכבר כיום החלה להיות בשימוש. RFID זה העתיד.

והנה, עם טכנולוגיה חדשה באות צרות חדשות. Wired מספרים חמישה סיפורים מסצינת הפריצה המתלהטת של RFID. כל מה שצריך הוא להגיע מספיק קרוב לאדם עם הכרטיס אותו רוצים לגנוב, והופ! התדר אצלך. "הם יכולים לגנוב את הכרטיס החכם שלך, להרים את הדרכון, לקחת את המכונית או אפילו לשכפל את השביב על ידך – ואתה לא תרגיש דבר!" אומרת הכותרת המפחידה של Wired. מקור: בוינג בוינג.
(הערה: הטכנולוגיה החדשה אולי נראית פריצה מתמיד, אבל בתכל'ס זה לא יותר קל מלגנוב עשרים ספרות כרטיס אשראי, או לחקות את התדר של שלט האוטו).

2. עדיין בענייני גניבות: תקלה בספריית מדעים מדויקים גרמה אתמול למערכת הגנת הגניבות האלקטרונית לצפצף בלי הפסקה. לאחר כעשר דקות מעצבנות בצורה שלא תתואר פה (תחשבו על הבטחות של ביבי ותגבירו את הכעס פי עשר), ניתק השומר את המערכת מהחשמל. הייתי היחיד באזור שידע וראה את זה.
עכשיו, זה לא שאין לי דרכים לגנוב ספרים מהספרייה לו הייתי רוצה (יש. אפילו שלוש שונות. השקעתי בזה המון מחשבה), וזה לא שאני עומד לגנוב ספרים – אבל בכל זאת, הידיעה שאני היחיד שיודע שהמערכת לא מחוברת עשתה לי חמימות נעימה בבטן.
גברים, לכו תבינו.

3. בערב הייתי בביקור החודשי בישראל השלישית, קרי: המספרה. בין הערסים שצעקו אחד לשני "אה?", "מה?", "מניאק" ו"בן זונה", הצלחתי גם להעיף מבט למשחק הכדורגל. בדקה השלוש עשרה הבקיעו נצרת עלית גול נגד בית"ר. "המשחק מכור! בית"ר מכרו אותו!" זעקו הנוכחים, ולכמה שניות יכולתי לדמיין שאני שוב בסלון מזל.

4. ועוד באותה המספרה, דנו בהצעה לסגור את מרכזי הקניות בקיבוצים בשבת. "הם מציגים את זה כמשהו סוציאלי, ולא דתי" הסביר הספר, ומישהי תהתה: "אבל מה הקשר לסוציאלי? המוכרים שם הם לא ערבים ודרוזים?!". אני לא חושב שצריך לפרשן.

5. ושוב בוינג בוינג: הפעם הם מספרים על חולצת רטרו-משחקי-מחשב מ-ג-נ-י-ב-ה.

6. ונסיים בשלוש ידיעות פוליטיות אשר דעתי עליהן ניתן לסכם בשורה אחת:
"פרס קורא לאיחוד בין קדימה לעבודה" (הסניליות מראה את פניה המכוערות. מה שהכי מפחיד זה שבעבודה אשכרה שוקלים את זה ברצינות)
"הולנדר תוקף: צריך מבקר למבקר המדינה" (ואני מוסיף: גם צריך מבקר למבקר-מבקר-המדינה, וגם עוד אחד בשבילו, ואחד בשבילו וחוזר חלילה – עד שנגלה סופית מה הקדים את מה: הביצה או התרנגולת)
"תל אביב: הם גוררים גם לשוטרים" (זה סתם מצחיק. בטח הלמו מתפוצץ מעונג).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting