אירועי השבוע האמיתיים 9.9.2006 – 3.9.2006

שבוע אחרון לקיץ – ולכן כולם החליטו לצאת לרחוב ולארגן אירועים. מדהים כמה דברים יש לעשות השבוע. ערב ריבוי האירועים, וקוצר זמני (תקופת מבחנים), ייתכן ואפספס השבוע איזה אירוע מקורי במיוחד. איתכם הסליחה.

יום א' (3.9)
1. היום נדרים לראשון לציון. לא, אני לא מדבר על העיר שנמצאת ליד בסיס צריפין – אלא על רחוב ראשון לציון, בדרום ת"א. איזור התחנה המרכזית אם נהיה מדוייקים. בשעה 19:00 מתחיל שם שוק קח-תן של ארגון מסיל"ה, בו כל אחד מביא דברים שהוא לא זקוק להם – למען מהגרי העבודה בארץ (בעברית: פועלים זרים). מעבר לעובדה שהשוק הפך זה מכבר למפגש חברתי ותרבותי של ישראלים וזרים – הפעם ישנו עניין מיוחד עקב הופעתה של הזמרת ילידת טרינידד קורין גריי. חברים, מדובר בזמרת עם רקורד בינלאומי, שהופעותיה עולות בדר"כ 40-60 ש"ח. למה שלא תבואו לראות אותה היום בחינם, וגם תביאו בדרך איזה משהו קטן שאתם לא צריכים? רחוב ראשון לציון 3. חינם.
2. חמורוטק הם האופציה הכי מחתרתית בעיר לצפייה בסרטי קולנוע. מדובר בכמה סטודנטים לקולנוע, שכל יום ראשון בוחרים סרט אלטרנטיבי מגניב – אחד שמסיבה זו או אחרת, לא יצא לאיש לשמוע עליו עד עכשיו – ומקרינים אותו באוניברסיטת ת"א. השבוע מוקרן דילר – סרט המוגדר כמסע לירי של סוחר סמים הונגרי. 17:20, אולם פאסטליכט, בניין מקסיקו, אוניברסיטת ת"א. חינם כמובן.
3. Dub L.F.O, להקת רגאיי מקומית, מופיעה היום בליין ההופעות החינמי של אברקסס. לילנבלום 40, 23:00. חינם.

יום ב' (4.9)
1. רק השבוע גיליתי שתמונע עורכים בימי ב' הופעות תיאטרון זולות במיוחד (25 ש"ח) במה שהם מכנים: "תרבות יום ב'". השבוע תועלה ההצגה "שיחות לילה", שאני לא יודע איך לתקצר עלילתה לשורה אחת. פשוט תבדקו את הפרטים פה. אגב, למי שחושב שמחיר זול רומז על הצגה "פושטית", כדאי לדעת שאותה ההצגה מועלית ביום שבת ב – 55 ש"ח. שונצינו 8, 19:30. 25 ש"ח.
2. הבעיה של אירועים חינמיים קבועים היא שבאיזשהו שלב נהיה קצת משעמם לדווח עליהם ("עוד אומן שאני לא מכיר מופיע בחינם. שיא, איזה יופי"). ובכל זאת: עופר חי, שמבצע ג'אז בעזרת גיטרה, מופיע היום בחינם בכפוסטה. פלורנטין 5, 21:30. חינם.
1. Guidance, להקת המטאל הישראלית, מבצעת הופעת אנפגלד חינמית למהדרין במועדון ההופעות החדש Sublime (סלמה 53). 22:00, חינם. שימו לב שב'בקטנה' מצויינים מבצעי אלכוהול השווים שהמקום מציע לרגל פתיחתו.

יום ג' (5.9)
2. האירוע של השבוע, מבחינתי, הוא פסטיבל הבירה הירושלמי ה – II, שנערך היום ועד יום חמישי במתחם הרכבת החדש בירושלים. יהיו יותר מחמישים(!) מותגי בירה. יהיה דוכן למועדון הבירה הישראלי (שאני חבר בו בערך מרגע שהוקם, ומאד גאה לראותו מתפתח בקצב מרשים). יהיו, כמובן, גם הופעות חיות – בין השאר של: ירמי קפלן, חמי רודנר, דנה ברגר, כנסיית השכל ועוד רבים אחרים. 24:00 – 18:00. כניסה עולה 15 ש"ח, ומחירי הבירה יהיו מוזלים.
תבואו בהמוניכם!
3. יש לו, למרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, יציאות משונות מאד מדי כמה זמן. הפעם, במסגרת הפזורה, תוכנית המוזיקה הנסיונית של המרכז, תציג המוזיקאית מאיה דיניץ את "חידה: מה הקשר בין קונג פו לגלידה?". הערב אמור להיות מאד מקורי, ולכן לא אנסה אפילו להסבירו. אולם אסתפק בלציין ש:" ההופעה תנוגן ברובה על שלושה פסנתרים 'מטופלים' ביניהם פסנתר המכוון כולו לצליל אחד בלבד". 20:30, ירמיהו 16, חולון. 20 ש"ח, כולל כוס בירה.
4. ערב במה חדשה נערך היום בתמונע (שונצינו 8), כמו בכל יום ג' ראשון של החודש בשש שנים האחרונות. מדובר באירוע תרבותי האמור להציג אומנים חדשים, נועזים, מרתקים וכאלה שסתם כותבים באתר במה חדשה. הערב יכלול גם הופעה של בילי לוי. 22:00. 25 ש"ח.
5. בעכבר העיר ממליצים בחום על ההופעה של עדי גלברט בלבונטין 7. טוענים שם שהוא אמן אלקטרוני מלודי יוצא דופן החי בברלין, אך ממשיך לבוא ולהופיע בארץ מדי פעם. אני אישית, מאמין להם. 22:30. 30 ש"ח.
6. יריד הבולים החודשי בדיזינגוף סנטר נערך היום בגשר של הסנטר. מלבד האופציה לראות ולקנות, תוכלו גם לשזור עיניכם באוסף הבולים הלא שגרתי של לורנס פישר – אשר כל מטרתו הוא הסכסוך הישראלי-ערבי, מהזווית שלא מחמיאה שלו. 12:00-19:00. חינם.

יום ד' (6.9)
1. במסגרת אירועי "גב אל גב" באברקסס (לילנבלום 40), המפגישים אמנים ומוזיקאים לסט משותף, ייפגשו היום ב – 23:00 מוקי וגיא מר. חינם.
2. יקום, יעמוד וילך לפינה הקורא שלא אוהב פולק ירושלמי. אין פה כאלה, נכון? יופי, כי היום תופיע להקת חם ומחמם בום בבארבי בת"א. קיבוץ גלויות 52, 22:00. 30 ש"ח.
3. האוזן השלישית (קינג ג'ורג' 48) עורכים מחווה לסופר ס. יזהר שהלך לעולמו, ומקרינים את הסרט מקדמות של ענת אבן. בסרט, קורא ס. יזהר את הפרקים הראשונים מתוך ספרו האוטוביוגרפי "מקדמות", המתארים יום דרמטי אחד בחייו של יזהר הפעוט. 21:00.

יום ה' (7.9)
1. נאור כרמי והתזמורת העממית מופיעים היום בהודיה (האחים מסלויטה 7). מדובר בשבעה אומנים, חרדים וחילוניים, המציגים "חגיגה של מוזיקה יהודית צוענית". 21:00. 60 ש"ח.
2. בלבונטין 7 ייערך מופע מחשבים – שע"פ עכבר העיר זה: "אודיו ויז'ואל והקרנת הסרט Insomniac City". לא הצלחתי לברר עוד פרטים – אבל זה חינם, וזה במקום הכי חם בעיר. מתחיל ב – 22:00.
3. לא שאני פמיניסט כבד או משהו, אבל נראה לי שכדאי שתדעו שכנס עושות עסקים בנמל נערך ב'בית בנמל' (האנגר 26) בנמל ת"א. מדובר ביריד חברתי-עסקי שמטרתו להשפיע ולשנות את מעמדן הכלכלי של נשים בחברה. ולמה למי שלא אישה\לא רוצה לפתוח עסק לבוא? בעיקר מכיוון שיוכל ליהנות מקניה בלתי-מתווכת זולה ישירות מהיצרניות. חמישי 15:00-22:00. שישי 10:00-17:00.
4. ואוו הוו! מסיבה!. עיתוי עליית הפוסט גורם לכך שאיני מצליח לדווח על רוב האופציות המסיבתיות של השבוע – ולכן אני גאה הפעם לספר לכם שהערב מתקיימת מסיבת יומולדת מיוחדת לאבלינה, מנהלת הבר במועדון מקסים (קינג ג'ורג' 48). המסיבה נערכת כחלק מליין Progressive Thursday של המקום ועולה 50-70 ש"ח. מ -24:00.

סופ"ש (8-9.9)
1. פסטיבל טעימות מיפו 3 התחיל אתמול ויימשך עשרה ימים (עד ה – 15.9). כפי שהשם מרמז – מאפשר האירוע להינות מארוחות טעימות במחיר אטרקטיבי במגוון מסעדות יפו. מה שהשם לא מרמז הוא, שהאירוע כולל גם סיורים, בתים פתוחים וערבי אומנות בשוק הפשפשים. בחיי! לכו לבדוק את כל הפרטים באתר אם אתם לא מאמינים לי!
2. הבלוג ימשיך להמליץ לכם ללכת לליין המסיבות האלטרנטיבי "גג העולם", אשר נערך כל יום שישי ברחוב התחייה 17 ביפו. כמו תמיד, עוד לא התקבלו פרטים על המסיבה הקרובה – אז תבדקו את הפוסט לעדכונים בהמשך השבוע.

בקטנה:
1. לבונטין 7, מועדון ההופעות החדש והמיתולוגי (מה לעשות, בעיר שלנו מקום הופך למיתולוגי שבועיים אחרי שהוא קם) מצליח להעמיד ליין הופעות איכותי כנראה (זה מה שכולם אומרים), שאני לא מכיר בו אפילו לא שם אחד. כבוד.
2. ב Sublime, מועדון ההופעות החדש מבית בלום בר, מציעים מבצעי הפי האוור שווים לרגל הפתיחה. לבנות: קוקטיילים 1+1 כל הערב. לכולם: אחרי ההופעה, 2:00 – 24:00, על חצי ליטר בירה תקבלו שליש חינם. אגב, הבדיחה הקבועה המאד-גרועה שלי, היא לנסות לברר אם אפשר לקבל את השליש חינם בלי החצי. עד עכשיו זה לא הצחיק אף ברמן שפגשתי – אבל אני אופטימי :-).
3. חולצה בעד ונגד הוא שמה של תערוכה טי שירטס פוליטיות הנפתחת ביום שבת (2.9) בחלון האמנות של "נגה היקרה" (רוחמה 6, נגה, יפו). התערוכה תמשך עד ה – 25.9, ככה שתקפצו לשטוף את העיניים אם ייצא לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting