אירועי השבוע האמיתיים 23.9.2006 – 17.9.2006

שבוע שעבר היה שבוע עמוס באירועים אך ללא משהו מרגש במיוחד. השבוע יש מיעוט אירועים, אולם מתוכם יש לא מעט מאד-מאד מרגשים. שימו לב להקרנה האחרונה של חמורוטק (יום א'), ההפגנה למען תחבורה ציבורית (יום ב'), מסיבת CDR בברזילי (יום ג'), גבע אלון (ימים א' וה') וכמובן – מסיבת הרחוב בהודנא ביום שבת.

יום א' (17.9)
1. פסטיבל ימי היין מתקיים אתמול, היום ומחר בהאנגר 11 בתל אביב. כרטיס כניסה במחיר 65 ש"ח יקנה לרוכש גביע יין אישי + 10 טעימות, וכמו כן הזדמנות להתרשם מייקבי ארצנו, לטעום, להשוות ולרכוש את היינות במחירים מיוחדים. את האירוע תלווה מוזיקה אשר תכלול שירי יין – וכמובן את הסגנון שהולך הכי טוב עם יין: ג'אז.
2. פסטיבל מים, אהבה ממשיך לרוץ במלוא הקיטור בקולטורה (עד יום חמישי). כמו שבוע שעבר, עדיין מדובר באירוע אומנותי בין תחומי – וכמו שבוע שעבר, עדיין אין לי כוח להעתיק לפה את כל פרטי האירועים – כך שתבדקו באתר.
3. גבע אלון, סולן להקת ה Flying Baby ואחד הישראלים היחידים ששרים ממש טוב באנגלית, חוזר לארץ – והשמחה גדולה. היום הוא יופיע בלימה לימה (לילנבלום 42) – וביום חמישי הוא יופיע ב.. (נו. תהיו רציניים. לכו לבדוק פרטים ביום חמישי!). 30 ש"ח. 22:00.
4. החברה המגניבים של חמורוטק מקרינים השבוע את הסרט האחרון לעונת הקיץ שלהם, ובכך מורידים ממני את העול של כתיבת הקדמה עליהם הקדמה כל שבוע. הפעם יוקרן הקרב האחרון של לוק בסון – סרט בעל הגימיק המיוחד שאין לו מילים. ולמי שלא יודע: חמורוטק הוא יוזמה של סטודנטים לקולנוע מאוניברסיטת ת"א. פעם בשבוע הם מקרינים סרט טוב שלא זכה למספיק הכרה. 18:00. אולם פאסטליכט, בניין מקסיקו באוניברסיטת ת"א. חינם.

יום ב' (18.9)
1. מגמה ירוקה והחברה להגנת הטבע בתל אביב מארגנים הפגנה חשובה ביותר למען תחבורה ציבורית נוחה בתל אביב. אנחנו עוד נדבר על זה הרבה מחר – אבל בינתיים ראוי לציין את מעורבותו של חביב הבלוג, עידן דורפמן, בארגון ההפגנה.
2. סדרת הרצאות החוג לתולדות המוזיקה ממשיכה במלוא העוז (למרות שרק השבוע גיליתי שהיא בכלל התחילה). הפעם, ידבר אמיר אגוזי על תופעות לוקאליות וגלובליות באומנות הדאנס תחת הכותרת "מאלביס ועד רמיקס". גורדון 17, 10 ש"ח. 21:00.
3. נעם וצבא הישע, להקת הרוק המקומית השמחה, מופיעה היום בלבונטין 7. 22:00. 20 ש"ח.

יום ג' (19.9)
1. זו המסיבה המגניבה ביותר של השבוע – והיא אפילו חינם! טוני נוואצ'וקוו (נסו להגות את זה) וגאבין אלכסנדר מקיימים סדרת ערבים בשם CDR במועדונים ברחבי העולם. הקטע הוא להשמיע צלילים שהובאו אליהם בידי יוצרים עלומים המקיימים את צעדיהם הראשונים ביקום. בביקורם הראשון בארצנו הם ינגנו סט שמורכב מקטעים של מוזיקאים עלומים זרים. מי יודע, אולי בפעם הבאה יהיו אלו קטעים של מוזיקאים מקומיים? 22:00. ברזילי (הרכב 13). חינם.
2. אני, במועדונים קשה לי לרקוד לפני שלגמתי משקה או שניים, כך שהמובייל קלאבינג, מסיבת רחוב בה מגיעים החוגגים עם דיסקמן ורוקדים כאילו אין מחר לצליליהם הפרטיים – בוודאי שאינה בשבילי. השבוע חוגג ליין המסיבות שנתיים לקיומו, ויציין זאת במסיבה "חגיגית" שתתקיים בשדרות רוטשילד פינת שינקין. החוגגים מתבקשים להביא מוזיקה, זיקוקים ובלונים – וכמובן, להתפרע בלי בושה. 19:49. חינם.
3. ערב Noisemass 2006 בלבונטין 7 כולל תשע להקות בעלות שמות מפחידים ("דם חלוט" למשל) שיעלו על במה אחת לחגיגת הסגנון הכי קשה לשמיעה בעולם. ההופעות יהיו כולן בנות 15-20 דקות והלהקות יתחלפו כמעט ללא הפסקה, כך שהאפקט יהיה כמו הופעה אחת שלמה של תשע להקות (ובאמת, בשביל מה הם צריכים הפסקה? מה, אם הכלים לא יהיו מכוונים אז מה כבר יקרה? יהיה יותר רעש?). 25 ש"ח. 19:45. הערב אמור להתחיל בזמן ולהסתיים בערך ב – 1:00.
4. פעם, לפני המון המון זמן, שנה בערך, צפייה בסרט בהודנא (אברבנל 13) הייתה אחת הדרכים האהובות עלי להעביר ערב. היום הם מקרינים סרט תעודה על הופעותיו של גדולי זמרי הרגאיי בג'מייקה (כן, כולל בוב מארלי). מתחיל ב – 22:00. חינם.

יום ד' (20.9)
1. 1984 חוגגים היום, כמו בכל יום רביעי, בברזילי (הרכב 13). מכיוון שהיום, במקרה, חל גם המבחן האחרון של תקופת המבחנים הפרטית שלי – סביר להניח שסוף סוף אוכל להגיע ולחגוג איתם. 20-40 ש"ח. 23:00.
2. מדי פעם אני מעתיק המלצה של מישהו אחר (טיים אאוט למשל) לגבי אומן שבחיים לא שמעתי עליו קודם. כזה אני, טיפוס נאיבי ואופטימי. הפעם מדובר בהופעה של להקת קומון בנד במרכז ענב (אבן גבירול 71). בטיים אאוט טוענים שמדובר במוזיקה אנרגטית ששואבת ממגוון סגנונות – מג'אז ועד מוזיקה מזרח תיכונית. אני, כרגיל, לא מתווכח. 21:30. 85 ש"ח.

יום ה' (21.9)
1. בהמשך לאייטם על גבע אלון מיום ראשון, אני גאה להודיע שהיום הוא מופיע בקפה ביאליק (ביאליק 2). אותה השעה ואותו המחיר כמו ביום א', אך רק המקום השתנה. 30 ש"ח. 22:00.
2. שלא תגידו שלא ידעתם: שגרירות סאנידייל בישראל מקרינים את באפי, ציידת הערפדים, מהתחלה, כל יום חמישי ב – 20:00 בקפה ארלוזרוב (ארלוזרוב 57). חינם.

סופ"ש (22-23.9)
1. בכנאפה עדיין מקרינים סרט ערבי בשישי אחה"צ. בדיוק כמו בשבוע שעבר.
2. ביום ו' מתקיימת בלבונטין 7 מסיבת "אורבן פולק". עד סגירת הטור, לא הצלחתי לקבל פרטים נוספים בנידון (וגם לא ניסיתי לקבל – אבל זה לא רלוונטי :-)). 23:30. 30 ש"ח.
3. ליין מסיבות ראש השנה, שלא מרשים אותי בדר"כ בצורה מיוחדת, מקבל השנה חיזוק משמעותי מאד עם מסיבת רחוב חגיגית בהודנא (אברבנל 13). ליין מסיבות הרחוב של ההודנא הוא כבר חצי אגדה בשכונת פלורנטין וסביר להניח שזו שביום שבת תהיה לא פחות טובה מהשאר. צפי מוזיקה: רגאיי דאב ורוטס. לא רוק, אבל לא נורא. 23:00. חינם עד חצות – עשר ש"ח אחרי.

בקטנה:
1. סלונה (תרצה 17), הבר התרבותי בשכונת נגה פועל מהשבוע תחת היתר זמני מגביל מאד: ווליום נמוך, איסור לשבת בחצר וסגירה באחת בלילה. לאור המאורע מארח המקום תערוכת צילומים ממקומות בילוי שהיו תחת איום סגירה – וכמו כן מוכר צ'ייסר מאבק מיוחד בחמישה שקלים. זו הזדמנות טובה לפעול למען מקומות בילוי שקטים בשכונות מגורים.
2. פרופסור יובל נאמן, שהיה לי הכבוד לשמוע הרצאה שלו לפני שנפטר השנה, תרם בעבר חלק מאוסף המד"ב הפרטי שלו לספריית בית אריאלה. האוסף מוצג כרגע לרווחת הקהל בספריית אחד העם בבית אריאלה. הכניסה לתצוגה חופשית, ומתאפשרת בימים א'-ג' 10:00-13:00, שני 15:00-19:00 ושישי 9:00-11:45.
3. Bside, חנות מוזיקת איכות נפתחה לפני שבועיים בפלורנטין. תוספת מצוינת לשכונה שהיא אחד ממרכזי התרבות של ת"א.
4. והערה קטנה לסיום: הבעיה הכי גדולה, מבחינתי, עם לבונטין 7, היא שכמעט כל אירוע שמתקיים בו ראוי להיכנס לבלוג. מכיוון שאני לא מתכוון להפוך את הטור ללוח הופעות של לבונטין 7, ייתכן ופה ושם ייפול משהו חמוד בין הכסאות. איתכם הסליחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting