שבוע התחבורה הציבורית

אנו מפסיקים את שידורינו האלטרנטיביים היום לרגל פוסט מיוחד על שבוע התחבורה הציבורית -וזאת לאחר שעידן דורפמן שיכנע אותי, באיומי אקדח נעימים שנערכו במרתף איומים חביב, לכתוב כמה מילים על הנושא.

לוקח שלושת רבעי שעה להגיע, באמצע היום, מהבית שלי לאוניברסיטה. זמן זהה לזמן הליכת אותו המרחק. אני נאלץ להשתמש באופניים – כאשר למזלי התקינו שנה שעברה מקלחות ליד הפקולטה. עד עתה נסעתי במסלולי אופניים מאד צרים, אך שבוע שעבר גיליתי שהרסו אותם לטובת הרחבת איזשהו בניין. אני לא יודע אם זה חוקי או לא. אין לי כוח להתווכח ואין לי כוח לברר.

טיילתי הקיץ בלא מעט ערים אירופאיות. חלקן היו מהמתקדמות בעולם: בגרמניה, דנמרק ושוודיה, ולכן אין פלא שרמת התחבורה הציבורית שם הייתה בעננים. אך חלקן, צ'כיה והונגריה למשל, הן מדינות, שלפחות על הנייר לא יותר מתקדמות מאיתנו. ועדיין, בכל אחת מהערים הגדולות בהן יש רכבת קלה, זולה, נוחה וזמינה כמעט כל שעות היממה. תושבי ת"א לא מבקשים בקשות יוצאות דופן – הם בסך הכל מבקשים את מה שיש בכל ארץ מערבית תקינה.

אל שבוע התחבורה הציבורית מתייחסים בשתי דרכים עיקריות בעולם: בחלק מהמקומות הוא חגיגה, ברוב המקומות מתעלמים ממנו. רק בארץ, הוא נעשה סיבה להפגנה נגד אוזלת ידה של העירייה. בתור אחד שלא מכיר את הנסיבות ההיסטוריות, ולא יודע מה גרם למה, אינני רוצה לכוון אצבעות ולהטיח אשמות. מה שאני כן יודע זה שלא תקין שפרוייקט חשוב כמו זה עוד לא מומש. לתחבורה ציבורית יש הרבה חשיבות מעבר לזו הירוקה: היא מקלה על חיי התושבים, שנאלצים להיאבק בחניה. היא מאפשרת לצעירים לצאת ולשתות בערבים – בלי לעשות תאונה בדרך חזרה – וכמובן, היא חוסכת הרבה זמן ועצבים.

עידן דורפמן וחבריו ממגמה ירוקה והחברה להגנת הטבע בתל אביב, החליטו לנצל את העיתוי של שבוע התחבורה הציבורית ולארגן הפגנה בנידון. השעה המוקדמת והלא-הכי נוחה (11:30 בבוקר – לך תמצא חניה באיזור) לא תפריע, בתקווה, למפגינים שיצעקו מול בניין העירייה. אני כנראה אראה שם פניי למספר דקות (בכל זאת, זו תקופת מבחנים וקשה לוותר על יותר מזה) – אבל אם יש לכם זמן, יהיה נהדר אם תישארו לקצת יותר :-).

זהו. בלי להוסיף מילים – תקראו את כל הפרטים פה.

יום שני, 18.9. 11:30 בבוקר. כיכר רבין מול עיריית ת"א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting