בירות, איכות הסביבה ושאר ירקות

שוקולד ובירה
כבר שבוע וחצי שאני מתאושש מביקור מתוק במיוחד במקס ברנר. מערכת היחסים ביני לבין שוקולד הולכת כך: אני אוהב אותו, אבל הוא לא ממש מחבב אותי. וחבל – כי ביום חמישי הקרוב, בשבע בערב, מתרחשת שוב סדנת הטעימות שמחברת בין שני גורמים מענגים: שוקולד ובירה.

למי שלא יודע: שוקולד הולך מצוין עם בירה. נכון, לא עם כל בירה – אבל בידיים הנכונות, שמתאימות את הבירות המתאימות למשקה – למשל, בלגיות מתוקות או סטאוטים מסויימים, נוצרים שילובים מקסימים. אלכוהוליסטים מקצועיים יטענו: "זה לא חוכמה! כל דבר הולך טוב עם בירה!". אך טעות בידם: חומוס ובירה, למשל, זה שילוב מגהנום. הפעם היחידה בה ניסיתי לממשו הסתיימה עם כאבי בטן חזקים.

הסדנא המדוברת מועברת בידי רותי מלמד מ"רותי שוקולדים" ושחר הרץ, שמומחה גדול ממנו לבירה כנראה ואין בארץ. כל בירה תוגש עם שניים-שלושה פרלינים שהותאמו לה במיוחד. בין הבירות שיוגשו יהיו בלגיות פירותיות, בירות בוטיק אמריקאיות שלא ניתן להשיג בארץ באופן סדיר ובירות "בציר" (עונתיות) נדירות וחזקות. כמו בכל אירוע כזה, תאלצו לסבול גם כמה הסברים על תהליכי הייצור של בירה ושוקולד. זה פשוט מתבקש 🙂

ציפור קטנה לחשה שלי שנשארו עוד כמה מקומות פנויים. פרטי הרשמה ופרטים מלאים יש פה.

אוקטובר ובירה
הכל מגיע לארץ באיחור. האוקטוברפסט, למשל, שנחגג בגרמניה מאמצע ספטמבר ועד תחילת אוקטובר, יגיע אלינו רק לקראת סוף השבוע הבא. "איחור אופנתי", "עדיף מאוחר מאשר לעולם לא" וכו'. אני יכול לשבת יום שלם ולצטט מטבעות לשון שמתאימות למצב. בחיי, זה כיף 🙂

וברצינות: ב – 26 לאוקטובר (יום חמישי הבא) מייבאים אלינו החברה ממועדון הבירה הישראלי את אירוע הבירות הגרמני הגדול של השנה: האוקטוברפסט. האירוע יתקיים בקיבוץ מעברות, בשעות 17:00-24:00. יהיו המון בירות: רגילות, נדירות וביתיות.

בהודעה טוענים ש"את הבירות יהיה ניתן לדגום בפסטיבל באמצעות קופונים שימכרו במחיר של 3 שקלים בלבד לקופון. כל טעימת בירה (כ-60 מ"ל) תהיה שווה קופון אחד או שניים, בהתאם לסוג הבירה; כוס של שליש ליטר תמכר כנגד ארבעה עד שמונה קופונים." כמו כן, יהיה ניתן לרכוש במהלך הערב את מרבית הבירות המשתתפות באירוע בחנות בית היין שבמקום. אני מתכוון להשלים שם כמה חסרים עבור טעימת הבירות הפרטית שלי בשבוע שאחרי.

יאללה. בואו, שתו, תנהגו בזהירות ואל תשכחו לנפנף בנחשים מול בנייני עירייה (אויש נו, קצת נונסנס עוד לא הרג אף אחד).
פרטים מלאים.

איכות הסביבה ומקדונלדס (בלי בירה)
בתיווכו של עידן דורפמן הבלתי-נגמר, התחלתי להיות טיפה (אבל ממש טיפה) מעורב בפעילויות של מגמה ירוקה בתל אביב. נכון לרגע זה המשמעות היא שאני כותב על פעילויות שלהם בבלוג (לכתוב זה כיף!) ותורם מדי פעם בדברים אחרים אם אפשר.

בשישי הקרוב, בין השעות 11:00-13:00, משתתפים חברי מגמה ירוקה באירוע המרכזי של 'יום נגד מקדונלדס' (שבעצם חל אתמול). בתוכנית: מגוון דוכני הסברה, אוכל טבעוני חינם (כן. שמעתם נכון. אוכל וחינם באותו המשפט), מיצגים, סדנת הדפסת חולצות ועוד. נכון, רוב זה כמובן לא קשור כל כך למקדונלדס – אבל למי איכפת?
בסיום האירוע, בשעה 13:00 תצא מהמקום תהלוכת מחאה שתעבור בין סניפים שונים של מקדונלדס.

יום שישי, ה – 20 לאוקטובר. 11:00-13:00, שד' בן ציון פינת רחוב קינג ג'ורג' (רחבת קולנוע מקסים).
פרטים ומידע בעברית: פה

 Anti Macdonalds

ירושלים
את יום חמישי הקרוב אבלה כנראה בירושלים עם כמה חברים. נכון לרגע זה התוכנית שלנו מורכבת בעיקר ממה ששי ועוד אנשים כתבו בתגובות פה. אם יש לכם המלצות נוספות (גם כאלה שלא קשורות לאוכל. אני עושה עוד דברים חוץ מלאכול – בחיי!) אתם יותר ממוזמנים להוסיף אותן בתגובות לפוסט. צפו לסיכום היום בפוסט יום שישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting