רוקי כסאות מוזיקליים

אמצע נובמבר 2005. בדיוק חזרתי מטיול ארוך בארה"ב, וערב השישי השלישי שלי בבית עתיד היה להיות משעמם טיכו. חבר התקשר, "יש מסיבה בפלורנטין" הודיע, "רוצה לבוא?". באותה התקופה בקושי ידעתי מה זה פלורנטין. הסצינה האלטרנטיבית שלי התמצתה במועדוני רוק כבד וכמה פאבים יקרים ומגעילים. מסיבת בית באיזור נשמעה לי רעיון פשוט מצוין.

זה היה בדיוק מה שחיפשנו, אני והחברים. באמצע דירה קטנה, הצטופפו להם המון אנשים. הם קפצו, רקדו, אמרו שטויות, שתו אלכוהול ועישנו כל מיני דברים. ותושבי הבניין? או. חדר המדרגות העיד שאלו חזק בקטע. בעצם, גם תושבי הבניינים השכנים היו שם. התפצלנו, והתחלנו ליצור קשרים חברתיים.
מישהי בלונדינית לכדה את עיניי. דיברנו קצת ואז ירדנו למטה בשביל אשראי. היא דיברה ודיברה ודיברה. סיפרה על דברים שאני מכיר: מד"ב, משחקי תפקידים – אבל באמצע עברה למופע הקולנוע של רוקי. "אתה לא מכיר?!" התלהבה, ופרצה במונולוג ארוך (של חצי שעה), עם הסברים, נימוקים וניתוח מדוייק של התופעה. אני אישית איבדתי אותה איפושהו בין "מתחרמנים" ל"סקס". גברים, אתם יודעים.

שבועיים אחרי זה הלכנו, אני ואותם החברים, לרוקי הלאווין. חמש דקות אחרי שההצגה החלה מצאנו עצמנו צועקים אחד לשני "וואו! פאקינג וואו!" ו"לפה אנחנו בטוח חוזרים!". בדיעבד זו הייתה הופעה מדהימה בצורה יוצאת מהרגיל. מכל אלו שראיתי אחריה, הייתה אולי עוד אחת שהתעלתה לרמתה. אבל לי זה כבר לא שינה הרבה, כי החלטתי שרוקי זה אירוע מגניב ורצוי.

מופע הקולנוע של רוקי, למי שלא יודע, הוא סרט פולחן. במשך הזמן הוא נהפך להקרנה פעילה ולהופעה. בזמן הקרנת הסרט, עומדים על במה חברי הקאסט, ומשחקים בעצמם את העלילה. לפעמים הם מנסים לחקות במדויק, לפעמים הם נותנים לדברים פרשנות משלהם. בארץ (אני לא ידוע מה קורה בארצות אחרות), הפך רוקי לתופעה חברתית של ליברליות, פריקיות והמון קונוטציה מינית (לעיתים יותר מדי). בהתחלה זה היה בסדר – בתולי ומקסים, אך לאורך הזמן הלך וירד גיל הקהל, עד שבנקודת שפל מסוים החלו להכיל הגבלת גיל של שש עשרה. כיום בחור בן 25 ימצא עצמו קצת זר בהקרנה רגילה של מופע הקולנוע של רוקי. הוא יהיה מבוגר מרוב האנשים.

אז למה אני מספר לכם על זה? חן אלחנטי, אחת מידידותי הטובות ביותר (וזה עוד באנדרסטייטמנט רציני), משתתפת ברוקי מדי כמה חודשים כשחקנית בקאסט ראו. ההופעות שמעלה הקאסט הן תמיד בעלות נושא מוגדר, ומתאפיינות בהשקעה כבדה, תלבושות מיוחדות הנתפרות לאירוע והמון הכנה מצד השחקנים והמנהלת (רפאלה רבינוביץ, על שמה גם קרוי הקאסט). חן, לדוגמא, הספיקה כבר להתחפש בעבר לסינדרלה ב'רוקי דיסני' או שירה נסיכת הכוח ב'רוקי גיבורי על'. בנוסף לכך, בכל הקרנה של רוקי נערכת הופעה קצרה לפני הסרט עצמו (פרי שואו). אין צורך לציין שחלק גדול מההשקעה של קאסט ראו היא בפרי שואו עצמו, והוא בעל תרומה עצומה לחוויה.

בשישי הקרוב, ה – 27.10, הם מעלים רוקי כסאות מוזיקליים. משמע: השחקנים יחליפו דמויות בצורה דינמית במהלך ההופעה, כאשר כולם משחקים את כולם והבלבול גדול. חברי הקאסט מבוגרים בגילם מהגיל הממוצע של שחקני רוקי, ולכן גם גיל הקהל שמגיע להופעות שלהם מבוגר מהרגיל. כתוצאה מכך זוהי הופעה מומלצת במיוחד לכל מי שעבר את גיל 21 אבל לא ראה מעולם את הסרט עם הקרנה פעילה. מופע הקולנוע של רוקי הוא פעילות תרבותית יוצאת דופן וקשה לי לחשוב על אירועים אחרים במחזותינו שמזכירים אותו. הוא לא סרט, הוא לא הצגה, הוא לא הופעה – ולמרות שהוא לא מקצועי, הוא מאד כיפי ומושקע. אני ממליץ לקפוץ לאירוע לפחות פעם אחת, ואין זמן טוב לעשות זאת מאשר יום שישי הקרוב.

והערת סיום, למי שלא הבין עד עכשיו: כן, ברור שאני משוחד עד מוות בגלל שאני מכיר אישית רבים מחברי צוות המופיעים. אבל למרות זאת אני מאמין שהם באמת טובים. תבואו ותראו.
(נו, זה היה גילוי נאות קטנטן של שתי שורות)

 Rocky Switching Chairs

רוקי כסאות מוזיקליים. שישי, 27.10.06, קולנוע כוכב (סוקולוב 95, רמת השרון). הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5491979.

6 תגובות

  1. לפני 22 שנים, כשהייתי בת 14 היינו הולכים להקרנות בקולנע פריז ז"ל. כבר אז היו עולים על הבמה רוקדים, שרים. לא זוכרת פרי שואו. אולי לא היה ואולי כבר שכחתי. היינו מביאים אורז מהבית וזורקים על המסך בסצנה של החתונה. עד היום אני יודעת את רוב הסרט בעל פה. וברור שהיה לי את התקליט.
    אז עוד היה מותר לעשן באולם. וגם באוטובוסים.

    אח… איזה מילניום מתוק זה היה……

  2. ניימן הגיב:

    אבא של הבחורה שרשמתי עליה בפוסט נהג ללכת לשם בצעירותו. בהחלט נשמעת סבבה של תקופה ע"פ התיאורים שלכם 🙂

  3. גיאחה הגיב:

    ורק אני נשארתי בבורות הרוקי שלי. החברה מנסה לחנך אותי, וכבר השביעה אותי שבפעם הבאה שאנחנו נפגשים היא דואגת לדחוף לדיוידי שלי עותק מהסרט ולהושיב אותי מולו באמצעים לא-כשרים.

    מהמעט שראיתי לא התלהבתי. אף פעם לא אהבתי מיוזיקלז, ומאפיינים קברטיים גורמים לי להתרחק אפילו מדברים שאני אוהב (ראה ערך רונה קינן בשירים מסוימים). אין לי שום דבר נגד קאמפ וגלאם, אבל אני נוהג לצרוך אותם במנות קטנות בלבד, לכן נראה לי שהסרט (כן, עדיין לא ראיתי אותו במלואו אף פעם) יהיה אוברדוז רציני בשבילי, שלא לדבר על המופע.

    אבל היי, אני פתוח לחוויות 🙂

  4. ניימן הגיב:

    רוצה לשמוע סוד? את הסרט עצמו אני לא סובל (כן כן. רק אל תגלה לרוקיסטים שמכירים אותי!). למזלי, זה אחד הדברים הפחות חשובים בערב עצמו. אני נהנה מההופעה (שהרבה פעמים ממש לא קשורה לכלום), מהקהל ומהאווירה הכללית.

    ואל תשכח להודיע לי אם אתה קופץ לשם, נארגן לך הקרבת בתולים כשרה ותיאטרלית על הבמה 🙂
    (זה טקס קטן וטיפשי שהם עושים בתחילת כל הופעה למתנדב\מנודב מהקהל לו שבא בפעם הראשונה)

  5. ערן הגיב:

    אני עם גיאחה. מהמעט שראיתי לא התלהבתי. למעשה, אני גם עם ניימן. אני לא סובל את הסרט בכלל. אני ראיתי אותו מספר פעמים וזה מסוג הדברים שעשו לי בחילה מהירה.
    מצד שני, הייתי פעם מזמן בהקרנה פעילה. חבר שלי שהתמכר גרר אותי. הייתי בכיתה י"א. לא הבנתי מה לעזאזל קורה מסביבי. (כן הייתי ילד תמים פעם). מאז אני מסרב לחזור לשם. גם הוא כבר הפסיק כך שכנראה לא יהיה מי שיעשה לי חוויה מתקנת.

  6. ניימן הגיב:

    כן, אני יכול לראות איך הקרנה של רוקי עלולה לזעזע מישהו. אני אישית אוהב את החוויה – המון אנרגיות והמון אנשים מוזרים (אני מסתדר מצוין עם אנשים מוזרים), אבל זה באמת אישי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting