אירועי השבוע האמיתיים 6.1.2007 – 31.12.2006

עוד לפני כתיבת הפוסט שיערתי שהסילבסטר יהיה היום העמוס ביותר בהיסטוריה של הבלוג – אבל לזה לא ציפיתי. שבע עשרה האירועים שכתבתי עליהם לא מהווים אפילו חצי ממה שקורה בעיר הזאת מחר, ולמרות שנורא נורא ניסיתי לדוג את המקוריים, טובים ולא יקרים מדי ביניהם (אין לי אמונה במסיבות שעולות יותר ממאה ש"ח) עדיין פיספסתי בטח לא מעט אופציות מדהימות.

ביום א' יש כל כך הרבה טוב שקשה לי לבחור אירוע אחד ספציפי – תלוי בסוג הבילוי שמחפשים. ביום שני יש את איתי בלטר בכפוסטה, בשלישי הרצאה של מועדון האסטרופיזיקה באוניברסיטת ת"א. ברביעי נפתח פסטיבל אירלנד בסינמטק, בחמישי ספיריטו מופיעים בלבונטין 7 ובסופ"ש, ההשקה לאלבום החדש של Monkey Son of a Donkey עלולה להתגלות

יום א' (31.12) (זהירות, יום ארוך)
סילבסטר החתול

1. עכבר העיר לוקחים יוזמה ועוברים, לפחות חד פעמית, מהצד המדווח לצד המבצע. מסיבת הסילבסטר של העיתון הופכת את הסנטר למועדון אחד גדול, הכולל חמישה בארים, דוכני מזון, מסכי ענק, חנויות הפתוחות עד ארבע בלילה, תקלוט (כמובן), קרקס פלורנטין והדובדבן: הופעת איחוד של אסף אמדורסקי וירמי קפלן שתתחיל בדיוק בחצות ודקה. מתחיל ב – 22:00. חינם.
2. זבולון דאב סיסטם המצויינים (תורידו מהאתר שלהם את Lions of Buddha. פשוט אחלה שיר) מופיעים היום במסיבת הרחוב החינמית של ההודנא (אברבנאל 13). אני אישית אזדקק להרבה אלכוהול לפני שאחליט להסתובב ברחוב ליותר מחמש דקות בקור הנוכחי, אבל כל מי שלא מסכים איתי מוזמן להגיע ב – 22:00 ולשמוע תקלוט רגאיי לפני ואחרי ההופעה.
3. ב – Majin Buu (דיזינגוף 267) יחגגו כבר מחמש עם מוזיקת טראנס, עיצוב פסיכדלי, אלכוהול בזול וחלל נקי מחפצים שמפריעים לרקוד. חינם.
4.בקפה ביאליק (ביאליק 2) יש מסיבה עם היפ הופ, רגאיי, אייטיז ואפילו מזרחית, קישוטים וסתם אווירה. כל היום (המקום פתוח 24 שעות). חינם.
5. גם בלימה לימה (לילנבלום 42) אפשר לחגוג בחינם עם די.ג'יי אלארם. מ – 21:30.
6. זו אולי לא האופציה הפרועה בעיר, אך לטעמי אחת החביבות שבהן: אייסברג (בן יהודה 108) מציע מבחר גלידות אלכהוליות ושמפניה חינם בחצות למי שמחליט לחגוג בהכי-קטנה-שאפשר.
7. במקסים (קינג ג'ורג' 48) חוגגים את הסילבסטר בדרכם שלהם, כלומר, עם מסיבת תחפושות. עד 2:00 יש שם מסיבה אינטימית וסגורה לקהל הרחב, ואחרי זה לילה תקלוטים להמונים. 50-70 ש"ח.
8. בסלואו משה (המחוגה 4) יש מסיבה חביבה ביותר עם אינדי רוק, אלקטרו והופעה של מיסטיק ליפסטיק. 22:00. 50-60 ש"ח ומשקה חינם בשעה הראשונה.
9. בג'ינג'ה, שממוקמת בבית ביכורי העתים, נמצא די.ג'יי גילי בר יוסף עם הרקדנית תמר ברגיל ברחבה אחת, אימפרוביזציה עם רן סדן באחרת – ומרתון הופעות אקוסטיות עד 3:00 בשלישית. 22:00. 50-60 ש"ח.
10. קורין אלאל מופיעה, די.ג'יי הדס איילון מתקלטת ויש שמפניה חופשית בחצות במסיבה היקרה-מדי (80 ש"ח) של מנרווה (סמטת בית השואבה 20). 22:00.
11. אגודת הסטודנטים עורכת מסיבת סילווסטר לא-שגרתית בעליל הכוללת סדנת אהבה עם תומר פיין ומסיבה עם גבינות, יין, תה צמחים וכיבוד נוסף. 40 ש"ח לסטודנטים, 50 לשאר. 21:30 במרכז הספורט באוניברסיטת ת"א. הרשמה ותשלום פה (לכו לתרבות וחברה -> xtra סטודנט)
12. בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) ובסאבליים (סלמה 53) עוטים מעטפת סודיות ולא משחררים יותר מדי פרטים על מסיבת הסילבסטר המוטרפת שלהם. אנילאידוע למה, אבל אותי הם שיכנעו שיהיה חביב. חינם, ואין שעת התחלה ברורה – פשוט תבואו.
13. אחרי המסיבות המושקעות והלא-חינמיות בשישי, מפנקים אותנו בברזילי (הרכב 13) היום עם מסיבת סילבסטר חינמית רוקית שתתחיל ב – 23:00.
14. בלבונטין 7 הלכו על הליין החינמי למחצה: עד חצות תעלה כניסה 50-60 ש"ח, ומחצות: חינם. תומר יוסף יהיה עד הנשיקה, ו – Dub UFO אחריה.
15. במייקס פלייס (הרברט סמואל 86) תיערך מסיבת סילבסטר שמחה ואותנטית במיוחד, כמו כל שנה. להקת מרפי תנגן שם קאברים ורוק. הכניסה חינם, השמפניה חופשית והקהל דובר אנגלית ברובו.
16. בריף ראף עורכים איחוד חד-פעמי של הליין 'קיקס', שרץ בת"א עד לפני שנתיים. בתוכנית: רוק, אלקטרו, שמפניה, תותים ושוקולד. 22:00. חינם.
17. ובסוף, הפתעה: האירוע הבא כלל לא קשור לסילבסטר! החמורוטקים משתטים השבוע ומקרינים את ג'קאסס 2 שנוא המבקרים וחביב הנערים. 20:00. אולם פאסטליכט, בניין מקסיקו, אוניברסיטת ת"א. חינם.

יום ב' (1.1)
1. "ידידי השכחת", סדרת הדיאלוגים בין שירה לפיוט של ארגון הילל, מפגישה השבוע את אפרת גוש (שירה) ושלומית לוי (פיוט) לדיאלוג של נשים. הייתי במפגש הקודם בסדרה, והיה מה-סבבה-לגמרי. 20 ש"ח לסטודנטים. 40 ש"ח לקפיטליסטים אחרים. 18:30. בית התפוצות באוניברסיטת ת"א.
פייטנות או למות

2. במסגרת תרבות יום ב' של תמונה, עולות היום ההצגות: ישבנים קוראים שירה, התיבה ולמה אלפקה? ב – 25 ש"ח.
3. איתי בלטר (עוד יוצר שאני מחבב) מופיע היום בכפוסטה (פלורנטין 5). 21:30. חינם.
4. תמר כפסוטו נמצאת בלילי 23 (שברחוב לילנבלום 23. כמה מקורי). 21:30. חינם.
5. מיכאל רורברגר מדבר על פאנק במסגרת הרצאות 'מאלביס ועד הרמיקס' השבועיות בגורדון 17. 21:00. 10 ש"ח.
יום ג' (2.1)
1. בבית אריאלה (שדרות שאול המלך 25) נערך היום המפגש הראשון בסדרת "משטרים טוטאליטריים במדינות מוסלמיות". הפעם מדברים שם על טורקיה. ינכחו בני ציפר, ד"ר מירי שפר, ערד ניר, ספי בן-יוסף ואורן נהרי. מסקרן? וודאי מסקרן. 19:30. 30 ש"ח.
2. יום שלישי הראשון של החודש הגיע, ואיתו הגיע גם ערב במה המסורתי בתמונע (שונצינו 8 ).מופיעים, מקריאים, זמרים וסתם אמנים יציגו מרכולתם בפני קהל סקרן, עם הופעה מרכזית של הקרקס של דולי. 22:00. 25 ש"ח.
3. מפגש ינואר של הפרלמנט של בירדי נערך היום, ובמרכזו עומד אדם פלדמן, יבואן הבירה מונטיט'ס, הניו-זילנדית החדשה בארץ. מדובר ב*המקום* לפגוש מבשלי וחובבי בירה נלהבים, ולטעום קצת דברים שונים. 19:30. חינם. מספר המקומות מוגבל מאד והרשמה מראש חובה בכתובת: training@beer-d.co.il.
4. הנה כל המופעים החינמיים להיום באייטם אחד: אוהד שרגאי ואורן הראל עם רוק אקוסטי בבנצ'מארק ב – 22:00 (נחלת בנימין 37), רני בירנבאום בהודנא ב – 22:00 (אברבנאל 13), אדם קליין בבלום בר ב – 22:30 (קינג ג'ורג' 2) ו way 3 בסאבליים באותה השעה (סלמה 53). הממממ. במה תבחרו?
5. מועדון האסטרופיזיקה מביא השבוע הרצאה מעניינת במיוחד מאת ד"ר עדו יבעץ: על בבלים, יוונים ומקורות החשיבה המדעית. בדר"כ סדרת הרצאות זו גורמת למאזינים להבין למה פיזיקאים אוהבים פיזיקה. 19:00. חינם. אולם לב באוניברסיטת ת"א.
יום ד' (3.1)
1. שבוע שעבר נפתח ליין הסטודנטים של ארליך (נמל ת"א) והוא אמור להמשיך מעכשיו כל שבוע עד שלא יהיה רווחי מספיק. הכניסה לסטודנטים וחבריהם בלבד (עם הצגת תעודת סטודנט), ורשמים של אנשים מהשבוע דיווחו על צפיפות, ריקודים על הברים, מוזיקה רועשת ואורות מעומעמים. בקיצור: כל מה שאני לא אוהב בפאבים. מצד שני, הכניסה חינם – כך שאם זה כוס התה שלכם מומלץ לנסות. מ -21:00. חינם.
2. פסטיבל אירלנד המסורתי (Murphy's Irish Festival) נערך מהיום ועד מוצ"ש בסינמטק. כרגיל, יש מוזיקה בתשלום, מוזיקה חינם, סרטים איריים והרבה בירת מרפיז במחירים יקרים ממה שהיית מצפה. אגב, שימו לב להופעה (בתשלום) של hevia ביום חמישי. הוא ממממש טוב.
3. כתב העת מטעם חוגג שנתים לקיומו באירוע רב משתתפים בצוותא (אבן גבירול 30). יהיו: דנה איבגי, משה איבגי (האיבגים בקיצור), שרון אלימלך, גילי בן אוזיליו, אבנר בן ש"ך, עדי גילת, יצחק לאור, מנשה נוי, תמר קינן, דרור קרן ומשתתפי מטעם. 20:30. 20 ש"ח אך חינם למנויים וסטודנטים.
4. "אנסמבל המאה ה – 21" הכולל מופעי מוזיקה, מחול ווידיאו, ייערך היום בהתיבה (דרך סלמה פינת שד' ירושלים). 20:30. 30-40 ש"ח.
יום ה' (4.1)
1. פסטיבל קלאסי בים האדום חוזר זו השנה השישית, ומכיל, למרבה הפלא, הרבה מוזיקה קלאסית. במקום להרחיב על תוכניה בה אני לא מבין יותר מדי, אסתפק בלשלוח אתכם לעיין בזו לבדכם באתר של עיריית אילת. הפסטיבל רץ עד יום שבת.
2. קפה מרסנד (בן יהודה 70) התרבותי מארח היום את הרכבי האלקטרוניקה טפט ו Dummy Subject. חינם. 21:00.
3. ספיריטו אהובי ליבי מגיעים היום להופעה מפתיעה וסודית (ששששששש! לא לספר!) בלבונטין 7. 23:00. 30 ש"ח.
ספיריטו בהופעה

4. בהודנא (אברבאנל 13) ממש התפרעו עם מופעים השבוע. היום נמצאים שם הבובות ב – 22:00. חינם.
5. מכירים את רם אוריון? וודאי תשמחו לשמוע שהוא מופיע היום בלבונטין 7. לא מכירים? וודאי תשמחו לבוא היום ללבונטין 7 לשמוע יוצר מקורי מצויין. 21:00. 30 ש"ח.
סופ"ש (5-6.1)
1. במסגרת פסטיבל אירלנד נערך בשישי הפנינג אירי ברחבת הסינמטק. מ – 12:00. חינם.
2. בגן החשמל מקווים לערוך בשישי מסיבת צהריים אם לא יהיה גשם. רונן גוטמן ותומר שלומי על המוזיקה, להקת Car wash על ההופעה.12:00-16:00. חינם.
3. בלבונטין 7 נערכת בצהרי שבת מסיבה אפריקאית-ישראלית למען ילדי העובדים הזרים. יש המון מה לאמר על האירוע (פה ופה עושים זאת), אך אני אסתפק בלציין את הפרטים היבשים: שירי פעמוני ודי.ג'יי קונגו (מקהילת העובדים האפריקאים) יתנו אפרו-ביט, מוזיקה אפריקאית עממית, פופ אפריקאי, דאב, רגאיי, וז'אנרים קרובים דומים. זבולון דאב הסיסטם הנהדרים יופיעו. 14:00-18:00. 10 ש"ח ש"ח עד 15:30, 20 ש"ח אחרי. הרווחים ייתרמו לאיגוד העובדים והפליטים האפריקאיים בישראל.
4. האלבום החדש של Monkey son of a donkey עושה לא מעט רעש עוד לפני יציאתו (ובצדק כנראה). בשישי בצהריים יש מעין אירוע השקה לדיסק בחנות התקליטים 'המקום' (טשרניחובסקי פינת המכבי), הכולל מכירה מוקדמת, מוזלת ומרגשת של הדיסק ("כרגיל, קטינות מקבלות דיסק חינם"). כל העסק ילווה בתקלוט אלים ורועש של חבר'ה טובים ונחמדים. מ – 13:00. חינם.
5. יוזלס איי די מופיעים היום בפטיפון (יצחק שדה 32) בהופעה שפרטי המחיר שלה לא ידועים לי. 22:00.
בקטנה:
1.
לבאר, תא המד"ב הבאר-שבעי, יש אתר חדש וחביב.
2. קצת מצחיק לאמר זאת, אך אירועי הסילבסטר הטובים ביותר התרחשו דווקא ביום שישי האחרון. אח, אירוניה תל אביבית.

4 תגובות

  1. Islay הגיב:

    הרבה זמן שאני מחפשת כזה מדריך או מנסה להרכיב אחד לעצמי, ונראה שאתה קולע לא רע בכלל לטעם שלי. (:
    רק שלושה ימים שאני מכירה את הבלוג הזה וכבר היה לי ערב נחמד אחד בזכותך (במייקס פלייס, עם הסופרגרופ ששינו את שמם במהלך הערב לאיגי דאימונד איזראל בלוז משהו), והיה אמור להיות גם היום אלמלא לכמה וירוסים היו תכניות אחרות בשבילי.
    בקיצור, תודה לך. (:

  2. Tal G הגיב:

    אחלה רשימה בן אדם – כל הכבוד …

  3. newSkin הגיב:

    אני זוכר שהזכרת את ספריטו פה או שם. מעצלנות לחפש בעצמי ומסקרנות, אשמח אם תסביר קצת על הלהקה, מה הסיפור איתם?

  4. ניימן הגיב:

    Islay, תודה. כאלה תגובות פשוט שמות לי חיוך ע-נ-ק על הפנים. :]

    טלג'י – מתי רואים אותך באחד המקומות האלה??

    ו – newskin: למזלי כבר כתבתי עליהם בקצרה בעבר, כך שכל שנותר לי זה לתת לך לינק: https://www.neiman.co.il/?p=88 (קצת קצר, אבל מקווה שזה מספיק טוב).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting