בירות: מה חדש בארצנו? חדשות, עדכונים והודעות

ברוכים הבאים לפוסט החודשי (בערך) המסכם (פחות או יותר) את חדשות המשקה הזהוב שנפלו עלינו בחודש האחרון (פלוס מינוס).

painting of beer
החדשות החמות ביותר לחודשיים הקרובים, הן התרחבות רדיוס פסטיבלי הבירה. האחרונים פורצים לראשונה מגבולות השעה-נסיעה-מת"א, ומגיעים לחיפה וב"ש. אתם יודעים מה? בן גוריון היה גאה בנו.

הפסטיבל בפאב הסל'ס בחיפה, ב- 24 לפברואר, יכלול את מיטב בירות הבוטיק המקומיות. בת"א מכירים כרגע כמעט רק את הדאנסינג קאמל וטייבה, אבל בשאר הארץ יש עוד כמה: אלדוראדו החיפאיים, בירה מלכה, בלמס ועוד. רשימת המציגים עוד לא הושלמה, אך נכון לרגע זה נראה ששוב תיפקד ממנה מבשלת רמת הגולן. חבל, כי יש להם בירה ממש חביבה. שעות, מחירים ופרטים נוספים יובאו בפוסט אירועי השבוע הקרוב.

שבועיים מאוחר יותר, ינחת פסטיבל בירה במועדון הצ'יקה בב"ש. נכון לרגע זה, עוד אין פרטים סופיים על האירוע – אבל אם קרה המקרה ואתם סטודנטים בדרום, כדאי לכם לשריין את הלו"ז.

האירוע האחרון בזמן הקרוב, לא קשור למועדון הבירה: סמואל אדמס, בירת הבוטיק האמריקאית, ממשיכה לפעול חזק, ונותנת החודש חסות לפסטיבל הג'אז בסנימטק ת"א (20-23 בפברואר). זו תהיה גם הפעם הראשונה שאקבל הטבה כלשהי מהיותי חבר במועדון סמואל אדמס. לא שאני מתלונן: החברות הייתה חינם (אגב, אין לי מושג איך אפשר ואיפה אפשר להירשם כיום). חברי המועדון יקבלו הנחה ברכישת כרטיסים למופעי הפסטיבל, וגם – שישיית סמואל אדמס לייט מתנה (סתם ככה. לא תלוי באם ייקנו כרטיס או לא). מבין הבירות בסגנון מושמץ זה (שני רק לקורונה), טוענים שזו של סמואל אדמס היא מהיותר מוצלחות. בטח עדיפה על טובורג\הייניקן\קארלסברג ודומיהם.
סמואל אדמס
<פיו. סיימנו עם דברים שיהיו. עכשיו קצת על מה שהיה>

אירוע הבירה היציב ביותר במזרח התיכון, הפרלמנט של בירדי, התקיים שבוע שעבר, ביום שלישי הראשון של החודש. כמו תמיד. מדובר במפגש מבשלי וחובבי בירה של חנות בירדי. במפגש הפעם התארחו נורמן פרמיום, הציגו, הסבירו – והכי חשוב: נתנו לטעום משלל מרכולתם. הרשימה כללה ארבע בירות :דובאל, שיובאה לארץ בעבר, ולכן נבחרה ע"י נורמן פרמיום להיות מיובאת שוב (יש לה אחלה בסיס שיווקי חינם, היות והמון כבר מכירים אותה), ושלוש בירות מבית סנט ברנארדוס, שבזכות סיפור ההיסטוריה המעניין שלהם, יקבלו ממני מעתה יותר כבוד מזה שהיה קודם. המסקנות הכי חזקות שלי מהערב הן: 1. סיינט ברנרדוס ABT 12 היא בירה טעימה. 2. יש חתיכת וואחד הבדל ענק בין סנט ברנרדוס מחבית ומבקבוק.

ארבעה פרטים קטנטנים לפני סיום:
1. הייתי פעמיים בשבועיים האחרונים, מוקדם מאד בערב, ב – mate השוכן בדיזינגוף 226. מה אספר? שהופתעתי עד מאד. ביקורי הראשון במקום, מלפני כמה חודשים, זכור לי לרעה. הגענו קצת לפני חצות, היה רועש, צפוף, מעושן ומלא בסטייליסטים שאין לי איתם דבר משותף. שני הביקורים הפעם, חשפו מציאות שונה.

ראשית, יש במייט הפי-האוור של 1+1 בין ארבע לשמונה בערב. בשני המקרים הזמנתי דאנסינג קאמל (27 ש"ח לחצי ליטר, 23 לשליש). בשני המקרים היו אלו גירסאות "חד פעמיות" של המשקה. בראשונה שתיתי סטאוט (כמו גינס) וניל-דובדבנים. משקה א-ל-ו-ה-י. בפעם השנייה הייתה זו גירסא חזקה (7.5% אלכוהול) של בירת ה – IPA שלהם. מלבד זאת, היו במקום בערך עשרה אנשים בכל ביקור. היה ווליום סביר ביותר ופס קול רוקי עדין וחביב. אפילו התאורה הייתה נורמאלית. בביקור השני גם קרה מקרה יוצא דופן: צפינו על הבר בזוג לומד פיזיקה(!). תגידו, אתם ידעתם שלסטודנטים לפיזיקה מותר לצאת מהבית בתקופת מבחנים?!

אניווי, לפחות לפני שמונה בערב, המקום מאד מומלץ. אחרי זה, אני לא מוכן להתחייב.

2. טמפו יצאו החודש עם גירסא נוספת של משקה הדגל שלהם: גולדסטאר לייט. בינתיים הצלחתי לצפות במשקה בפאב אחד (Mash שבצפון-צפון דיזינגוף), אבל יש סיכוי לא רע שבקרוב אצפה בו כל-כך הרבה עד שהוא ייצא לי מכל חור אפשרי. מבחינת קידום, טמפו זה המיקרוסופט של עולם הבירה המקומי.

3. על מבצע הולאנטיין דיי של לף כבר שמעתם? ביום ד' הקרוב יסיירו שליחי לף בברים השונים. זוגות נאהבים שיימצאו לוגמים בירת לף, יקבלו את הבירה בחינם.
(כן. גורמים שינקטו צעדים מקוריים לקידום הבירה שלהם, יקבלו פירסום חינם בבלוג זה. פנאט אמיתי או לא? :] ).

4. בית הבירה הותיק באלנבי נסגר לפני קצת יותר מחודש – וחיש קל נפתח מחדש בנווה צדק, שבזי 1 פינת ברנט. המבנה החדש יפה ברמות היסטוריות יותר מהישן. תפריט האוכל לא השתנה, אבל מבחר הבירות גדל, וכולל כיום 17(!) ברזים, כמעט כולם מעניינים ומיוחדים. יודעי דבר (הבעלים למשל) טוענים שבקרוב ייפתח גם המקום הישן שוב. מה שאומר שנוצרה לנו עוד מיני-רשת קטנה של פאבים בעיר. כן יירבו.

16 תגובות

  1. ננסי הגיב:

    קודם כל אחלה בלוג!
    ושנית איזה יופי שהפסטיבל הצפין לחיפה!!אני בטוח שם,מה יוכל להיות יותר טוב מטעימת בירות יום לפניי פתיחת סמסטר 🙂

  2. ניימן הגיב:

    ואללה נכון, בכלל לא קישרתי שזה יום לפני תחילת הסמסטר :]

  3. יוחאי הגיב:

    אני שמח לראות שיש בלוגר שלוקח את נושא הבירה ברצינות.
    בירת בוטיק שאני אוהב: מור ביר. היא יוצרה על ידי בחור בשם יוגב מור. אני טעמתי אותה בנורמה ג'ין, ואף התארגנתי על ארגז. זה היה לפני כשנה, ולא נתקלתי בה מאז.

    עברתי ליד המבנה החדש של בית הבירה, ימים ספורים אחרי הפתיחה, ולצערי המקום נראה נטוש באותו ערב. אני מקוה שזה היה מקרי ושהם יצליחו. מקום מצויין לפגוש בירות שלא פוגשים בשום מקום אחר.

  4. ניימן הגיב:

    סחטיין על הטעם הטוב! יוגב מור מייצר בירות באופן לא מסחרי עד כמה שאני יודע (כלומר, הוא מוכר מדי פעם בנורמה ג'ין, אבל זה לא סדיר). אני גם די בטוח שהוא עדיין מייצר בירות.

    אניווי, אם זה כיוון הבירות שאתה אוהב, אז מאד מאד מומלץ לך להצטרף למועדון הבירה. יש עוד המון כאלה בארץ, וזו דרך מצויינת לגלות אותם.

  5. יוחאי הגיב:

    תודה תודה.
    מועדון הבירה זה בירדי הנזכר למעלה?

  6. ניימן הגיב:

    לא. זו הכתובת: http://www.tibc.org.il/

    (אין קישור בפוסט בגלל שאני טיפש קצת ולא חשבתי על זה. בפוסטים הבאים יהיה קישור)

  7. drinking הגיב:

    שלום שלום,

    תקלה שלי שלא הכרתי את הבלוג שלך עד עכשיו. לאירוע בהסל'ס כנראה אגיע. אלו הרשמים שלי מהבירות שמייבא הנורמן:
    http://drinking.wordpress.com/2006/11/17/beer_tasting/

  8. westernEyes הגיב:

    רק עדכון קטן לגבי מבשלת הגולן;
    ביקרתי אותם אתמול, ונוכחתי לדעת בפרט לבירות שפרטת עליהן, יש להם גם בירה חדשה-
    "בזלת", 8%, כהה, נהדרת, טובה בהרבה מהאחרות.
    מומלץ בחום.

  9. ניימן הגיב:

    או! נשמע מצוין! לצערי, לא נראה שאצליח להגיע לשם בחודש ומשהו הקרובים..

  10. ניימן הגיב:

    drinking, דווקא הכרתי את בלוגך, ולטובה כמובן. קיבלתי את הרושם שאתה מתעניין בעיקר ביין – וטוב לראות שממש טעיתי :]

  11. drinking הגיב:

    אהלן ניימן,

    אני מתעניין בהכל, אבל מבחינת לטעום דברים חדשים יין זה הרבה יותר זמין. בחמישים שקל שעולה מנת ויסקי מאלט הכי פשוט בפאב אני יכול לקנות בקבוק יין לא רע ולהעביר איתו ערב זוגי בסבבה. בפועל אני חושב שאני שותה הכי הרבה גינס, אבל אין לי הרבה מה לחדש ולכתוב על זה מעבר למה שכבר כתבתי. אם אתה פחות מתעניין ביין תוכל למצוא בקטיגוריות בצד ימין גם דברים אחרים, תחת 'ויסקי', 'אלכוהול', ועוד…

    אגב, אתה לומד בחיפה?

    שבת שלום,
    ליאור.

  12. ניימן הגיב:

    אני לקחתי את זה קצת יותר רחוק ממך: הכי זול וזמין לי זה לטעום בירות חדשות. האיכותיות ביותר מביניהן, עולות 50 ש"ח (במקרים מאד מאד חריגים), בעוד שיין איכותי עולה 150-200 ש"ח ומעלה. יוצא לי להגיע לטעימות יין מדי פעם, ובטח אחרי הלימודים (עם משכורת יותר גבוהה), זה יתגבר.

    נופ. אני לומד בת"א. מה שכן, אני רודף אחרי פסטיבלי בירה לאן שלא יילכו. כך מגיעים לחיפה :] אתה סטודנט בחיפה?

  13. drinking הגיב:

    אני אכן סטודנט בצפון. לגבי יין, אפשר למצוא בקבוקים מצויינים (יש לי קישור להמלצות בצד ימין בעמוד) בחמישים ש"ח, ואם הולכים לאזור ה-70 אפשר בכלל למצוא דברים נהדרים.ב-150 ש"ח אפשר לקנות יינות מצויינים (וגם כאלו לא מלהיבים), אבל אפשר להנות מאוד גם בחצי ובשליש מהמחיר הזה…

    לגבי בירות, אני עדיין די בור בנושא ונאמן באדיקות לגינס. אולי באירוע בהסל'ס נפתח את העיניים קצת לדברים חדשים.

  14. יוגב הגיב:

    עדיין מייצר, ותודה על המחמאה

    יוחאי, באמת לא שמעתי ממך מאז הארגז – מקווה שעמד בציפיות

    Have Mor Beer
    י.

  15. שלום, שמי אביתר סדן, הנני בעל חנות משקאות המוכרת בשם "שר המשקאות" .אז מה בעצם מייחד אותנו? העובדה שבשר המשקאות קיים מבחר הבירות הגדול ביותר בארץ ובירות מכל רחבי העולם. מה שמוביל אותי לנקודה הבאה,ופה אתה נכנס לתמונה.. אז כיאה לחנות שמחזיקה את מגוון הבירות הגדול בארץ אנו עורכים את פסטיבל הבירה ה- 6…. קצת פרטים לפרסום אם אפשר : לאור הביקוש הגדול החליט שר המשקאות לארח אתכם בפעם ה-6 לפסטיבל גדול מהחיים ! לפסטיבל הבירה ה- 6 בשר המשקאות ! מגוון הבירות הגדול ביותר בארץ,למעלה מ- 150 סוגי בירות מכל העולם. בינהם מבשלות פרמיום, מבשלות בוטיק בטעמים נדירים של דבש,בננה,תות,דובדבן,קרמל ועשבי תיבול שונים. דמיינו לעצמכם שאתה מסתובב בינהם,לטעום,להריח .. להצליח לרחף למקומות אחרים בעולם שמעולם לא ביקרתם.. ולטעום טעמים מתרבויות שמעולם לא טעמם .. ואם חשבתם לעצמכם שדברים טובים נגמרים מהר,כדאי שתחזיקו חזק חברים,כי הפעם השר החליט לקחת אתכם לחוויה מתמשכת,מתוקשרת ומטורפת !!! תרשמו תרשמו.. החל מהתאריך ה- 15.4 באפריל, כבוד השר מזמין אתכם ל-48 שעות מטורפות שבו יהפוך שר המשקאות לבר ענק המשלב,מוסיקה טובה,מאנצסים טובים, ועוד אטרקציות רבות ומגוונות. תרשום תרשום.. פסטיבל הבירה ה-6 בשר המשקאות יתקיים בתאריכים ה- 15.4 ,16.4 באפריל הבירות והכניסה חינם ! תבואו עם נהג תורן,כי אם שותים,לא נוהגים ! "שר המשקאות" רח שלבים 4 מול בלומפילד פרטים נוספים ניתן למצוא ב- http://www.mashkaot.co.il

  1. 17 בפברואר 2007

    […] 3. עמית ארז, הידוע גם בכינוי ’אלוהים-אדירים!-כמה-יפה-הוא-שר‘, מופיע בצוזאמן בחינם(!). לילינבלום 25. 22:00. 4. אנרגיה חולנית, להקה היוצרת בסגנון המקורי ’פופ פסיכדלי‘, נמצאת היום בלבונטין 7. 21:00. 30 ש“ח. 5. Between the Bars מנגנים פולק רוק בקפה מאפו (מאפו 18). 21:00. חינם. 6. אייל ברקן (יוצר האלקטרוניקה מימי התיכון שלי?) מופיע בבנצ‘מארק (נחלת בנימין 37). חינם. 7. ליידי מקבת‘, הסופר ותיקים, נמצאים בלבונטין 7. 23:00. 30 ש“ח. 8. היום מתחיל פסטיבל הג‘אז בסינמטק ת“א. אין לי הרבה מה לאמר עליו מוזיקלית (אז תסתכלו באתר), ועל הקשר שלו לבירה כבר דיברתי השבוע. 9. בסטאוט (הארבעה 14) נמצאים היום אלעד וילק, נועם וצבא הישע ומיקלה ואסף. 22:00. חינם. 10. אפי ואפי עושות בלאגן על הבר, הוא ”ליין“ חדש שהחל שבוע שעבר ברוחמה (פלורנטין 5). הקטע: לשתי הברמניות קוראים אפרת, שתיהן שותפות לדירה, ושתיהן מלאות בהמון המון כריזמה ומרץ. תוסיפו את המחירים הנוחים של המקום (חצי גולדסטאר ב – 16, שליש בעשר ועוד) ותקבלו נוסחא לערב חביב. 22:00. כניסה חינם כמובן. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting