משחק מקדים: פרייז'ר הצעיר

(כתבתי את הפוסט הבא בתחילת שבוע שעבר. ברגע שסיימתי לכתוב אותו, החלטתי שהוא גרוע ברמות היסטוריות. לצערי, ולצערכם, לא עמד עלי ליבי למחוק אותו. ולכן, לאחר לבטים קשים שארכו כשלוש שניות, הוחלט שיפורסם כפוסט מקדים לפוסט הבירות שיבוא בהמשך)

הקטע החדש שלי בשבועות האחרונים הוא צ'ירס – או בעברית: חופשי על הבר. סיטקום שנות ה – 80 נהדר עם המון אווירה טובה של שתייה ופאבים. פשוט תפור עלי.

אתמול הגעתי לצמד פרקי הפתיחה של העונה השלישית, וכבר בדקות הראשונות יכולתי להבחין ברגע מכונן העומד להתרחש: פרייז'ר הצעיר נחזה, לראשונה בסדרה, יושב על הבר. בהמשך הוא גם דיבר (ודיבר ודיבר. הרי הוא פרייז'ר) ועשה לי צמרמורת קטנה. זה היה שונה מלראות פרק ראשון של סדרה גדולה – היות ושם כולם מקווים שאולי נעשית היסטוריה. אולם ספק אם מישהו חשב, או קיווה, בזמן הסרטת הפרק, שדמותו של פרייז'ר תמשיך ללוות אותנו במשך 17-פאקינג-שנה.

רק לאחר הצפייה הבחנתי עד כמה פרייז'ר הצעיר דומה לניילס (אחיו בסדרת ההמשך לצ'ירס). איזה הברקת ליהוק גאונה הייתה כשבחרו את דיוויד פירס לגלם את ניילס קריין.

פרייז'ר הצעיר וניילס

אגב, בפרק השמיני של אותה העונה, מתארחת אמו של פרייז'ר. בסדרת ההמשך מדברים עליה הרבה, אך לא רואים אותה, היות וע"פ הסיפור שם, היא נפטרה. האמא שמגיעה לצ'ירס היא אדם קשה, מסוכן (מאיימת לרצוח את דייאן), סנוב ומעצבן – וקשה מאד להאמין שזו האשה שהייתה נשואה למרטין קריין כל כך הרבה שנים. מישהו פה, פישל באחידות הסיפור.

כחלק מגל הנוסטלגיה, קבלו את שיר הפתיחה הטחון-עד-מוות של הצ'ירס: Where Everybody Knows Your Name ואת זה הפחות מוכר ושונה לחלוטין של פרייז'ר: Tossed Salads (תלחצו על הקישורים לצורך הורדה, זה לא לינק ישיר).

The Class

מאחר שאנו כבר בכל מקרה בעיצומו של פוסט טלוויזיוני, זה הזמן להזכיר את The Class. מעבר להיות הסדרה חמודה-לגמרי, גם התרחש בה מקרה מעניין לפני שלוש שבועות: אחת הדמויות שככיכבה בסדרה ב – 13 הפרקים הראשונים – הועלמה מהפרק הארבע עשרה ללא כל הסבר. מה שנקרא: סינדרום צ'אק קאנינגהאם. עוד לא ברור לחלוטין אם ההיעלמות תוסבר בהמשך הסדרה או לא, אבל לי לפחות, היעלמות לא מוסברת זו מפריעה עד-מאד להגיון הפנימי של התוכנית.

זהו. אלו היו מילותי האחרונות על טלוויזיה בזמן הקרוב. לפחות שעד ידגדג לי באצבעות לכתוב קצת על דקסטר.

בקטנה:
1. גרפילד, החתול והלזניה, חוזר לטלוויזיה – ואפילו עם אנימציה תלת-מימדית. השאלה המסקרנת ביותר: למי יש קול מספיק ציני ואדיש בכדי לדובב הפעם את החתול הכתום?

2 תגובות

  1. ליידי קילדר הגיב:

    לא יודעת, אני אהבתי את הפוסט. אולי זו לא חוכמה כי אני מכורת טלוויזיה אבל בכל זאת…
    צ'ירס אכן תפור עלייך. בשנייה הראשונה שקראתי שזה מה שאתה רואה בימינו (ואתה עוד מתלונן שאין לך זמן לראות דירט) לא הבנתי למה אתה טורח לבזבז את הזמן על סדרת האייטיז הזאת…ואז נזכרתי. האמת, אין בה שום דבר רע במיוחד, היו בה רגעים שנונים, אבל איכשהו ה"תמימות" היחסית שיש בה יחסית לסדרות של ימינו מפריעה לי, אבל ראיתי את זה ממש ממזמן אז יכול להיות שאני לא זוכרת טוב.
    אגב, כמה ענק היה הפרק האחרון של HIMYM? (עם הסופרבול) לדעתי, די קלסיקה בהתהוותה.

  2. ניימן הגיב:

    תראי, נכון שהיו בצ'ירס רגעים תמימים שלא היו נכנסים כיום לרוב הסדרות, אבל היו בה הרבה-הרבה יותר רגעים מתוחכמים, שנונים ורחוקים מתמימות מרחק שנות אור. הכי חשוב: היא הייתה מאד-לא-נוסחתית בצורה שקצת מזכירה את סקראבס היום. חוץ מזה, יש בה המון בדיחות שיכורים. כיף :]

    עוד לא ראיתי את הפרק האחרון של HIMYM. זה בדרך..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting