דרייב

הולכות ונקרמות בראשי מחשבות מרושעות על פוסט סיכום מקיף של שנת הטלוויזיה האמריקאית. עד שזה יקרה (שבועיים-שלושה לפחות) בואו נדבר בינתיים על הסדרה שהכי חבל שלא קיבלה צ'אנס ראוי. דרייב.

דרייייייייייייב

לאלכס טולי יש יום רע: הוא איבד את אישתו – ואשה, בניגוד לבעל, זה לא יצור חסר אחראיות שהולך לאיבוד כל שני וחמישי. המשטרה, ישראלית באופיה, לא נותנת לאלכס יותר מדי תקווה – ובצר לו, מבצע הוא את טעות מספר #1 של גיבורי סדרות וסרטים במילניום החדש: עונה לצלצול מכשיר סלולרי מסתורי שהופיע לפתע בביתו. מסקנה? אלכס לא צפה ב'תא הטלפון', 'סלולר' או אחד משלושים-אלף סרטי ה'צלצול'. עכשיו שתבוא ועדת שוחט ותגיד שהשכלה קולנועית לא עוזרת בחיים.

האנשים בצד השני של הקו (להלן: "הרעים") מספרים לאלכס שאישתו בחיים. הם אפילו יותר מישמחו להשיב אותה לחיקו – לו רק יואיל להתמודד במירוץ חוצה-ארה"ב-לא-חוקי קטן וצנוע, עם סכום פרסים כולל של 32 מליון דולר (פחות מהרולאן גרוס, אבל לא רע). יחד איתו מקבלים אנשים נוספים את אותה הבשורה: כדאי להם להגיע תוך 15 דקות ברכב למיקום מסוים, אחרת יפספסו את הזדמנות חייהם. כולם מסכימים – וזה טוב. אחרת לא תהיה לנו סדרה.

יש שתי סיבות עיקריות לכך שחובבי הטלוויזיה חיכו לדרייב: לראשונה קוראים נתן פיליון, או קפטן מל ריינולדס מספינת החלל סרניטי. סדרה שהפכה אותו לסופר-דופר מפורסם בעולם הגיקים הכבדים. לשניה קוראים טים מינר, אחד משותפי ההפקה. כותב עבר בסדרות שוליות כגון פיירפליי או אנג'ל. במילים אחרות, שם שמפריח ניחוח ווידוני באוויר. גם הפיילוט הרצחני הבטיח טובות – וההייפ היה בשיאו.

אקשן ברמה של נמלטים, משולב ברגעי וידון-וורלד מוכרים. הפרצוף העקשן של פיליון מגיח ברגעים הקריטיים, הדמויות כתובות בצורה מגה-אמינה, ועלילה שתופסת אותך מרגע אפס. שלושת הפרקים הבאים בסדרה לא הכזיבו – ולצד טוויסטים נהדרים, הם הכלו גם את רמת הכתיבה הגבוהה שמצופה מסדרה כזאת. המבקרים אהבו, הגיקים אהבו. הצופים לא באו – ורשת פוקס ביטלה.

המשפט האחרון לא מפתיע במיוחד את מי שעוקב אחר רשתות הטלוויזיה בארה"ב. בשנים האחרונות עברה פוקס שינוי תדמית דרסטי, מרשת שנותנת במה לסדרות לא שגרתיות, ואף מעניקה תקופת חסד ראויה לאלו, לרשת שעדיין נותנת במה לסדרות לא שגרתיות, אבל מבטלת אותן אחרי עשירית השניה. עד כמה הן נהיו צפויים? עד כדי כך שכל בלוגר טלווייזיה ברשת ידע למלמל, עוד לפני שידור הפרק הראשון, שדרייב, למרות היותה מוצלחת, לא תגמור עונה. כך הושאר ניימן אחד עצוב עם ששה פרקים בלבד (שניים עוד לא שודרו) ביד.

נו, לפחות לא נוגעים לי בערב הסדרות המצוירות.

בקטנה:
1. מסע קידום המכירות של הסדרה כלל יום בו תיפקדו כוכבי הסדרה כמתדלקים בלוס אנג'לס. כתב Tv Squad התכוון להגיע ולהורות לנתן פיליון: "Hey Nathan, Fillion-her-up please". למזלם של חובבי חוש ההומור הלא-גרוע, לא הצליח למצוא את השחקן בסביבה.
2. אם כבר טלוויזיה: ורוניקה מארס הסתיימה השבוע (הסדרה, לא רק העונה) – ולמרות שהייתה ירידת רמה מסוימת בעונה השלישית, היא עדיין הייתה מהדברים הטובים בסביבה. תחילה, היו קצת לחשושים על עונה רביעית של הסדרה, המתרחשת כמה שנים "בעתיד", כאשר ורוניקה כבר סוכנת FBI מדופלמת. בהמשך, רעיון זה ירד מהפרק, אולם תיאור של הפיילוט שהוצע ניתן למצוא ב – Tvsquad. סוג של "מה הפסדנו". כמו שזה נראה, לא יותר מדי.

אגב, יש גם שמועות על סרט קולנוע של ורוניקה. הן כנראה לא מבוססות, ונשמעות גם כרעיון רע למדי. לא כל דבר זה פיירפליי.

10 תגובות

  1. פלאפי הגיב:

    למרות אהבתי לכל דבר שהוא איכשהו Joss-Related, ל"דרייב" לא התחברתי.
    אני לא מבטל את האפשרות שזה כי ידעתי מלכתחילה שהיא לא תשרוד את העונה, אבל מצד שני – יכול להיות שכל ההייפ שקיבלה נבע רק מהשמות שהיו מקושרים אליה, ולא בזכות האיכות האובייקטיבית שלה?

    טוב גם שוורוניקה בוטלה. חבל שזה היה שלוש עונות מאוחר מדי.

    ודבר אחרון – למה ת'יליון? מאיפה הגיע ה-Th לשם?

  2. ניימן הגיב:

    המפף. נסיון העבר מלמד ששמות מרשימים לא גורמים לי להנות מסדרה – כך שאני אישית כן אהבתי את איכותה. מצד שני נראה שגם על ורוניקה אנחנו לא מסכימים, כך שייתכן שיש פה פער טעמים גדול (לפחות בסדרות "הרפתקאות").

    למה ת'יליון? אה. בגלל שאני עילג, וכותב מהר בלי לחשוב ובלי לבדוק 🙂 תוקן..

  3. זה ידוע שפלאפי מנהל מסע-צלב נגד ורוניקה מארס בכל מקום. אל תדאג, אני יודע איפה אתה גר. וגם אם לא, ורוניקה יכולה לברר את זה תוך 10 דקות.

  4. פלאפי הגיב:

    רואה, כל מה שאני מנסה לעשות זה לתת איזו קונטרה לשלל ההשתפכויות על הסדרה הזאת שלצערי אני רואה בכל מקום ברשת, ולו כדי שקוראים מזדמנים שלך ושל ניימן יוכלו לקבל החלטה מעט יותר מודעת האם להתחיל לצפות בסדרה או לא. וגם כדי שאנשים שצופים בסדרה ומודעים לבינוניות שלה לא ירגישו שהם לבד בדעתם, או שהם מפספסים משהו.

    אז כן, "ורוניקה" היתה סדרה בינונית להפליא, ואני רוצה להאמין שהסיבה היחידה שאנשים העריצו אותה היא כי שלוש עונות הטלוויזיה האחרונות היו בינוניות להפליא באופן כללי.

  5. אוי, אני אוהבת את המחשבות המרושעות שלך. אל תאיים, תעשה! (מישהו אמר לי פעם שתיזה זה ללוזרים, לא?:-))

    אני לגמרי איתך בנוגע לדרייב. הסדרה הייתה פשוט פאן טהור, וממש נהניתי מכל רגע של צפייה. אפילו נייתן פיליון לא הצליח לעצבן אותי כאן (וכן, הוא עשה את זה גם בתור הכומר בבאפי וגם בתור הקפטן בפיירפליי). הדמויות, על אף הסטריאוטיפיות הקלה, היו מסקרנות ובעלות פוטנציאל. בכלל על כל הסדרה הזה כתוב בגדול: "בעלת פוטנציאל". התעלומה האמיתית כאן היא למה טים מיניר ממשיך לעשות סדרות אצל פוקס? הוא לא מצליח לקבל חוזים בשום מקום אחר? זה לא הגיוני. לפחות יש איזו סדרה של בריאן פולר עם אחד מכוכבי Wonderfalls שהולכת להיות משודרת בקרוב. מעניין כמה זמן היא תחזיק מעמד.

    יש לך לינק במקרה לשמועות הלא מבוססות על סרט? כי אני דווקא חושבת שהסיפור שהתחיל בפרק האחרון היה יכול להיות יופי של רקע לסרט, אם הוא היה עשוי בצורה משובחת כמו בפרק.
    Damn, אני אתגעגע לורוניקה…

  6. גל ביש מזל הגיב:

    אמנם תגובתי מתייחסת לפוסט הקודם, אבל לא יכולתי להסתכן בהשארת שאלה ללא מענה. אני תוהה כבר שנים, איך לכל הרוחות מבטאים את המילה "דפק"?

  7. דייב דנ הגיב:

    אני אשמח לקבל ממך תשובה על זה ניימן,
    האם שווה להתחיל לראות את הסדרה,
    או שהיא ירדה ללא סגירה (closer) הגיוני.
    והשאלה הכל כך מתבקשת, האם יש תרגום לעברית ברשת?
    🙂

  8. ניימן הגיב:

    שני הפרקים האחרונים של הסדרה עוד לא שודרו (אמורים להיות משודרים ב – 4 ביולי), כך שעוד איני יודע את הסוף. מצד שני, קשה להאמין שהוא יהיה סגור לצערי..

    ואין לי שמץ של מושג לגבי תרגום ברשת. אני עצלן מדי מכדי לחפש כאלה..

  9. דייב דנ הגיב:

    תודה, אולי ננסה בהמשך. לטעמי אין סיבה להתחיל לראות את הסדרה אם היא תפסיק לה ככה סתם.
    לגבי תרגום, אני עצלן מכדי להקשיב לאנגלית. אני מעדיף לקרוא את עמית יקיר.

  10. ניימן הגיב:

    הגיוני. גם אני בדרך כלל לא נכנס לסיבה אם אני יודע שהיא הפסיקה באמצע. פה הפיתוי היה פשוט גדול מדי..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting