בחוץ הסערה

למה 'בחוץ הסערה'? כי בחוץ יש סערה, ואני, לצללי כאב הבטן שתקף אותי בימים האחרונים, נהנה מכל שנייה שלה במיטה. מה יהיה פה? עשרות הגיגים ולינקים על מוזיקה, אלכוהול, עישון, טבע ושאר פירות יבשים. למה לא עשיתי זאת בכמה פוסטים קטנים? כי, אהמ, שמעתם את הסיפור על הקורא ששאל 'למה? למה?'. לא? אה, זה בגלל שאף אחד לא שרד לספר אותו :]

הפוסט ארוך בצורה היסטרית, כמעט כמו הגלות. זה מה שקורה כשעולה רק אחד בשבוע..

1.
'חורף? זה חורף מה שיש אצלכם?!' צחקה עלי ידידה קולומביאנית, ושלחה תמונות של חורף לטיני אמיתי. דווקא העצים את רצוני לבקר בבוגוטה:

חורף בבוגוטה

2.
אה, כן – טבע. זה הזמן להזהיר (שיהיו עוד תמונות טבע בפוסט) ולהתוודות שבחודש האחרון התחלתי להתמכר למידע טיולים – בארץ ובעולם. בינתיים יצא שביקרתי החודש בנגב יותר פעמים מאשר בשלוש השנים האחרונות יחדיו. גם החלתי לחרוש גליונות מסע באחר בספריית האוניברסיטה. כל מידע שיהיה אולי שימושי לטיולים בעתיד מוצא משם ומסווג כראוי. זה פשוט כיף טהור כרגע :]

3. בואו נפנה לנושא החם והטחון בבלוגספירה החודש: חוק האנטי-עישון החדש. אין לי הרבה שקלים להוסיף עליו, אז סתם אביא כמה לינקים חמודים:

א. Islay יזמה רשימה מבורכת של פאבים האוכפים את החוק החדש (בסרגל צידי בצד ימין). רוצים לתרום למאבק נגד העישון בפאבים? מצוין! תתחילו להגיע רק לפאבים שמקיימים את החוק. במצב הנוכחים הנוכחי, לתבוע את בעל המקום זו בריונות גרידא. אבל זו רק דעתי.

ב. כבר כתבתי בפוסט אחר, אבל ראוי לציין גם פה: בנורמן, אחד *ה*מקומות החביבים עלי, אוכפים את החוק למשעי. בימים הראשונים נרשמה נדידה מרובת מעשנים, בצוותא עם כוסות משקה, אל מחוץ לפאב. זו הייתה יופי של תקופה, ע"פ הדיווחים, וכמות הפיקאפ והחברויות של אחים-לצרה בחוץ עלתה פלאים. בסופו של דבר התלוננו השכנים, בצדק, על המועדון שנוצר ברחוב, ונאכפה מדיניות חדשה של 'איסור הוצאת המשקאות החוצה'. התוצאה מבחינתי? חברים מפריעים לי במהלך שתיית הבירה ומשאירים אותי לחמש דקות לבהות בברמן\קיר. ממש כאילו שהכפילו את הפסקות השירותים :]

ג. באוניברסיטת ת"א הגדילו לעשות, והציבו שלטים האוסרים את העישון גם ברחבת חלק מהבניינים. הבניין למתמטיקה למשל. לא מאמינים לי? הנה, בבקשה:

אסור לעשן. גם פה.

4.
נסיון ב' של יוזמת ההפי האוורים: למרות ההיענות המועטה בפעם הקודמת (אפס אנשים), אנסה להריץ שוב את הקטע. הרעיון? ליצור עמוד קבוע עם רשימת ההפי האוורז בעיר. למה? כי זה יותר זול, יותר מואר, יותר ריק, יותר קל לתקשר עם זרים (זו לא הכמות, אלא האיכות) – ובכלל מזכיר חווית שתייה של ארצות אחרות.

אז יש לכם מידע על הפי-האוור במקום כלשהו? אל תשמרו לעצמכם! שלחו! שלחו! כל מידע נוסף ימיט אסון (על רווחי בעלי הפאבים, אך יעשה רק טוב לכיס שלנו!)

5. הנה שני שקל להתחלת היוזמה (אנשים שלא אוהבים בירה מתבקשים לעבור ארבעה אייטמים קדימה): בדאנסינג קאמל (התעשייה 12), המבשלה האהובה עלי בת"א (וגם היחידה, אבל לא ניכנס לזה), פתוחים לקהל כל יום א'. התירוץ הרשמי הוא שידור משחק פוטבול אמריקאי, אבל אנשים כמוני באים בעיקר בשביל הבירה המצויינת. בין 19:00 ל – 20:00 מוכרים, במסגרת הפי האוור, פיצ'ר של ליטר וחצי ב – 30(!) ש"ח. מצחיק כמה שזה זול. בשאר הזמן עולה אותו הפיצ'ר 60 ש"ח – שזה עדיין אחלה מחיר. זה מיועד לשניים-שלושה אנשים, ולא מומלץ לצריכה אישית! :]
רץ שם גם מבצע שמחלק את הארץ לאיזורים. כל יום ראשון, איזור אחר שותה בחצי מחיר. ב – 16/12 יהיו אלו תושבי ירושליים, ב – 23/12, אזרחי ת"א – וב – 30/12 – לקוחות עם רשיון נהיגה אמריקאי (שהם גם אנשים!).

6. ממשיכים עם בירות ומדרימים. לקיבוץ אורים אם נהיה יותר מדויקים. שם נמצאת מבשלת הנגב, של חבר בשם יוחאי. במאי האחרון הוא זכה בכמה מקומות ראשונים בתחרות הבירה הישראלית (קראו לה Long Shot) וזכה בטיסה לפסטיבל בירה בארה"ב. הוא חזר, כשבאמתחתו עשרות בירות ייחודיות, מיוחדות ומשוגעות – והזמין אותי לערב שתייה מיוחד של חלקן (כמה שנוכל לשתות למעשה). עצרנו בבירה ה – 17, ואחרי ה – 12 הטעמים התחילו קצת להתערבב. האשם לכך היא הבירה הזאת: IPA שחור (סתירה פנימית, אבל עזבו), חזק, עשיר בטעמים – וגם הדבר הכי מר שהכנסתי אי פעם לפה. אחריו עוד היו שני בארלי ווין שהצליחו לדגדג את חוש הטעם שלי, אבל זה לא המקום להרחיב עליהם.

לילה קשה עבר על כוחותינו בדרום

7. בסוף גם קניתי מיוחאי כמה מהבירות הנהדרות שלו: בירת פסיפלורה, פורטר עץ אלון ופורטר מעושן מצוין. רמת המקצועיות שהבחור מגיע אליה מדהימה, והבירות הן בלי ספק מהמצטיינות שאפשר להשיג בארץ. רוצים לטעום? למה שלא תסורו לפסטיבל הבירות הישראליות בהטורי הנזו (ספיר 1, הרצליה פיתוח) בראשון-שני הקרובים? מלבד מבשלת הנגב, ישתתפו גם מבשלת הגולן, בירה מלכה, מנפרד, דנסינג קאמל, א.א שילרס, המרכז לבירה ביתית ו – The beer & Winemaker. פרטים נוספים פה. (ושימו לב גם למידע על סדנת בירות הבוטיק האמריקאיות ב – 28/12).

8. רגע לפני שנסיים עם אלכוהול, חייבים לזרוק מילה (ותמונה) מערב הפתיחה הרשמי של בירדי. מלבד חבית ארדינגר, והבירות המעולות של בעל המקום, גדי, היה גם דובדבן מיוחד: חבית חמש ליטר של בוק של שלנקרלה. מלכת הבירות המעושנות מבחינתי. כמה חבל (או מזל) שנהגתי באותו היום.

אפילו עוד תמונה של בירה


9.
ועכשיו לשתי פינות אהובות על כולנו. נתחיל במוזיקה: דברים חדשים שיצאו שלשום לא שמעתי יותר מדי לאחרונה, אבל כן מצאתי עצמי חוזר וחורש את Challengers המדהים של The New Pornographers. לו ערכתי בחירה של דיסק השנה הלועזי, היה סיכוי טוב שהוא היה זוכה במקום הראשון. גם Sky Blue Sky של Wilco עושה רק טוב, ואפילו Systematic Chaos של Dream Theater מרקיד אותי. כאילו רק אתמול הייתי בן 18 מקפץ :]

בתחום היותר אזוטרי מככבת בחורה מוזרה בשם Janelle Monae. פרענק הגדיר אותה בקונכיה כמין 'סול-אלקטרוני', ובהיעדר הגדרה מוצלחת יותר, אצטרך לזרום עם זו כדי לתאר את החגיגה לאוזניים שהיא מביאה. מוזיקת הגשם שלי, שכה נצרכת בימים כמו היום, מגיעה מכיוון The Whigs, Cathy Davey – וכמובן: פי.ג'יי. הארווי המלכה.

חוץ מזה, תקפצו למייספייס של רפאל עזרן כדי לשמוע כמה דברים עבריים מיוחדים. יש לו סגנון שונה.
[הורדה: Janelle Monae – Sincerely Jane. באמת משהו אחר]

10. לסיום: אם חשקה נפשכם באוסף אינדי מגוון ומצויין מחודש נובמבר, פשוט תורידו את זה (ותעבירו שלושה ימים בלסנן וללמוד אותו בע"פ). לא מגוון כמו חולוני, אבל יותר אזוטרי בתחום מוזיקת האינדי.

11. פינתנו האהובה השנייה: ניימן עצבני. באחד מאחרי הצהריים המאוחרים החודש, נשמעה דפיקה על דלתי. פתחתי את החלון, ומולי עמד אדם שדרש בערסית מדוברת ש: א. אפתח לו את הדלת. ו – ב. אביא לו את מסיכות האב"כ. אוספים אותם מסתבר, בלי להודיע – לי לפחות (ולא,תיבת הדואר שלי לא "מאבדת מכתבים" כפי שהוא טען). מחשדנות ישראלית בסיסית הודעתי לו שאין לי מושג איפה המסכות בהתראה של חמש שניות, ושאין סיכוי שאפתח לו את הדלת בלי איזה משהו מזהה. הוא רטן, נתן מספר להתקשר כדי שאוכל להחזיר את המסכות מאוחר יותר.

במספר הייתה הודעה קולית, ששלחה לאתר, שבתורו שלח בחזרה למספר הראשון. צה"ל במיטבו. בסופו של דבר קיבלנו טיפ חם משכנה שגרה ליד, והצלחנו להחזיר את המסכות. אבל השיא חיכה במקום אחר.

יום שישי, תשע בבוקר, ואני מתעורר ממגה פון שנשמע מהרחוב. לשנייה חשבתי שהאלטע זעכן חזר לאופנה, עד ששמעתי את תוכן ההודעה: "אזרחים שלא יחזירו את המסיכות, לא יזכו לשירותים בהמשך" (העתקה חופשית מזכרון ישנוני). אזרחים?? לא יזכו לשירותים?? אלוהים, מתי עברתי לגור במדינה קומוניסטית בשנות החמישים, ולמה אף אחד לא חשב להודיע לי על זה? :]

12. רגע לפני שאחליף את טפט הדסקטופ הנוכחי שלי, הגיע הזמן להשוויץ בו. מי אמר ששיבוט זו טכנולוגיה בשלה ולא קיבל?

13. מידע למטיילים: על פארקי שעשועים של אוכל בטוקיו כבר שמעתם? אלי מדבר בעיקר Jiyugaoka Sweets Forest. ופסטיבל בליפ, שדווח עליו באריכות שנה שעברה, התרחש סופ"ש שעבר שוב. ושוב – פספסתי. תמיד מפלים אותי בגלל מגוריי בארץ רחוקה (מניו יורק).

14. אהמ, זו תפנית מעניינת. אני אשכרה רואה פחות סדרות טלוויזיה אמריקאיות השנה. תחילת ההתבגרות? לא חושב. מבין הסדרות החדשות, הכי טוב עושה לי צ'ק. מהפתיח השנון, הגיבור המגניייייב, והעובדה שהגיק משיג את הכוסיות. חוץ מזה, אדם בלדווין (ג'יין מפיירפליי) עושה בתפקיד המשנה שלו קסמים. נכון שרוב רובו מורכב מ 1-ליינרס, אבל כשבלדווין אומר אותם, הם פוגעים חזק, פוגעים במטרה – ובעיקר: מצחיקים כל כך :]

The Big Bang, הסיטקום הסופר-גיקי הכל כך נוסחתי, גם מדגדג לי את בלוטות הצחוק מסיבה מסוימת. דווקא Pushing Daisies, עם כל המקוריות שנשפכת שם, פחות מהנה. מסקנה? לא תמיד מקוריות זה הכל.

15. כמעט-לסיום: רעיונות וסתם דברים מגניבים:

א. רוצים קונספט מקורי לחתונה? מה דעתכם על קישוט האולם במפלצות ענק ידי אמן כיפוף בלונים? ובכלל, החלטתי שלא התעמקתי באמנות הזאת מספיק בחיי, ועכשיו הגיע הזמן לנבור בה קצת. יש למישהו מושג איפה מתחילים?

בלונים בלונים בלונים

ב. לא זוכר איפה קראתי [ניצן עוזר: קראתי פה] על הרעיון הבא, אבל עכשיו אני בונה לובי חזק כדי להריץ אותו: בתי קולנוע עם כסאות זוגיים. למה שחווית הצפייה המחובקת תהיה נחלת צופי הסרטים הביתיים בלבד? לא בדקתי, אבל אני מוכן להתערב שגיאחה יתמוך ברעיון.

ג. הקמע של אולימפיאדת החורף, ונקובר 2010, נחשף. הוא קנדי, והוא די הזוי:

ייטים בקנדה

16.
שרדתם עד לפה? מגיע לכם סוג של עונש. תמונות מטיולים. השמאלית היא מהאקוודקט הסופר-רומנטי בקיסריה, אליו הגעתי בסוף דייט מוצלח. הימנית שייכת לעתיקות ניצנה. איזור צחיח בנגב, עם חוות דבש נהדרת לידו (בקדש ברנע). היה להם דבש שחור! שחור!

נגב וקיסריה. החול אותו החול.

28 תגובות

  1. סטיבי הגיב:

    הקמע מקסים!
    🙂
    החלמה מהירה.

  2. ניצן הגיב:

    אולי שמעת על כסאות זוגיים כאן: http://www.fisheye.co.il/story_4198#318405

  3. שירי בירה הגיב:

    ארוך זה טוב.

  4. ניימן הגיב:

    תודה. סתם משהו לא טוב שאכלתי, לא נורא. וניצן – אכן שם! הבעיה הייתה שרק בדיעבד החלטתי שזה פשוט רעיון מדהים, ושכחתי איפה המקור. תודה :]

    ושירי – גם תודה כמובן :]

  5. אני מתגעגעת אליך!!! מתי נוסעים לחו"ל?

  6. ניימן הגיב:

    עזבי חו"ל. מתי נפגשים בארץ? כל פעם שאני מציע לך להצטרף לדרום "עוד חמש דקות", את טוענת שאת בארוחה משפחתית :]

  7. בירת פסיפלורה? זה בערך המקום היחיד שעוד היו לי ציפיות שאליו הפסיפלורה לא תגיע, והנה, גם אותו היא כבשה. פשוט בלתי יאומן.
    תודה על הפוסט המקסים (בעיקר הבירה…)

  8. markapuchino הגיב:

    תגיד, אתה תהיה בהטורי הנזו ביום ראשון? אני הולך לעבוד שם. עוד לא ברור בדוכן של איזו בירה – אבל מקווה שזו אכן תהייה מבשלת הנגב, היא נורא מעניינת אותי.

  9. ניימן הגיב:

    לא סוגרת ת'פה – אך. הבירת פסיפלורה הזאת היא משהו נהדר. האמת היא שהיא די ותיקה אצל יוחאי, אבל מופצת בעיקר בנגב.

    מרק – יום ראשון לא אצליח להגיע לצערי. אנסה מאד בשני. ואני מאחל לך את מבשלת הנגב. זו אחלה אופציה לטעימה בזמן המזיגה.. :]

  10. דייב דנ הגיב:

    Janelle Monae נפלאה, אני זוכר אותה מהפסקול של הסרט של האוטקאסט. טוב לדעת שיש לה עוד כמה דברים בארסנל.
    תרגיש טוב ואל תגזים עם הפירות היבשים.

  11. ניימן הגיב:

    דייב – ממש מדהימה. המשכתי לחרוש אותה היום וזה לא נגמר. אני גם מכריח את כל מי שנכנס בטעות לחדר שלי להאזין לה. עכשיו הזמן להתחיל לחפש את הבק-קטלוג שלה?

  12. Dead Swedish Girl הגיב:

    יש מצב שתרחיב קצת על הבירות שטעמתם?

  13. ניימן הגיב:

    אהמ. כן. בתנאי שלא איכפת לך לחכות עד הסופ"ש. אז יוחאי חוזר ממילואים, ויש לו את רשימת הבירות שטעמנו. לשלוח לך אולי רשמים למייל? איזה סוגי בירות מעניינות אותך? כי היו שם באמת רבות וטובות.

  14. Dead Swedish Girl הגיב:

    יאללה שלח!
    המממם – אפשר לצמצם את תחום הבירות שמעניינות אותי בצורה הבאה – בהירות מאוד, כהות מאוד, וכל מה שבאמצע, אז אל תטרח לדבר על כל האחרות.

  15. חובבן הגיב:

    הפלת אותי עם המשפט הסיום האדיר: "היה להם דבש שחור!"
    מייד חשבתי על
    SOYLENT GREEN IS PEOPLE!!!

  16. ניימן הגיב:

    lol. חובבן חובבן, אבל בסרטים קלאסיים אתה מבין :]

  17. markapuchino הגיב:

    ואי, אשמח גם לקבל את המידע שאתה שולח לבחורה השבדית המתה. אכן קיבלתי את מבשלת הנגב…היה אחלה אירוע. מקווה שיצא לך לבקר ביום שני.

  18. ניימן הגיב:

    לא יצא לצערי, אבל הצד הטוב הוא שיש מספיק בירה איכותית בבית בימים אלו?

    איך היה מבשלת הנגב? אהבת את התוצרת?

    ואגב, הייתכן שראיתי אותך מגיב איפושהו על נושאי NBA?? ממש בחור כלבבי! :]

  19. markapuchino הגיב:

    א. בהחלט יכול להיות שראית אותי מגיב בענייני NBA – מכור לעניין!
    מבשלת הנגב הייתה בעייתית – היה ריח לוואי מוזר לבירה שכל אלה שמכירים את יוחאי ואת התוצרת שלו טענו שאין בדרך כלל…אותה בעיה הייתה גם במבשלת הגולן. לכן אני נמנע מלהעביר ביקורת ואחכה להזדמנות נוספת לטעום אותה.
    תרשום לך – מדפרד הולכים להיות סנסציה בתחום הבירות הישראליות. פשוט איכות מהבירה עצמה ועד הבקבוק. וגם משילרס התרשמתי עד מאד. פרטים בקרוב בבלוג שלי ובאתר בקבוק.

  20. ניימן הגיב:

    שילר'ס מרשימים ותיקים. עוד בתחרות הבירות השנייה, בכפר אז"ר, התאהבתי בהם. יש להם נטייה בעייתית לשמות סופר-אובר יצירתיים. שזה נחמד מצד אחד, אבל מצד שני מקשה עליך לדעת מה אתה שותה..

    ומנפרד? טעמתי אותם בפסטיבל הקודם, ולא זכור לי כרגע רושם מיוחד. אבל לא הייתי הכי מרוכז בעולם, אז כנראה פספסתי משהו.

    ומפתיע מה שקורה עם יוחאי. בהחלט כדאי לך לתת לו עוד צ'אנס :]

  21. markapuchino הגיב:

    כמובן שיוחאי יקבל הזדמנות שניה! וגם שלישית.

    מנפרד הביאו את הPALE ALE שלדעתי ונדמה לי גם שלדעת שחר (הרץ) הייתה הבירה הטובה בפסטיבל. הם מאד רציניים ומחפשים כרגע איפה לפתוח פאב-מבשלה (באזור נס ציונה- רחובות -אור יהודה)

    בקשר לשילרס יש לי סיפור מעניין. עשיתי כתבה על הגורו שלהם (מקס טייגר) מפורטלנד (כשגרתי שם) לפני כשנתיים. גם הגורו הזה התקדם והיום פתח מבשלה יותר גדולה בפורטלנד (שאני מצפה שתצליח מאד).
    בקשר לשמות הבירה של שילרס – טעמתי את הנזיר המועד (וקניתי בקבוק הבייתה) – בפסטיבל הם קראו לו אמבר (שזאת אמורה להיות גרסה יותר אמריקאית) אבל על הבקבוק רשום בסגנון בלגי (שזה בעצם SAISON, לא?)…הכישות בכלל מצ'כיה. בכל אופן, היא ממש טעימה לי ולכן אני לא אהיה קטנוני 🙂 השם בכל אופן רומז למבשלה-מסעדה המקורית שבה עבד מקס טייגר (לפני שפתח את המבשלה החדשה) – FRYER TUCK'S (משחק מילים עם המילה פרייר – גם לטגן וגם נזיר)
    השם של הבירה השניה שטעמתי – ברטה השמנה (סטאוט בהחלט ראוי)- אכן מוזר משהו ובהחלט לא מגרה, אבל קשה לשכוח אותו והבירה עצמה טובה 🙂

    מרק טווין רואה את כל הסוגריים בתגובה שלי ומתהפך בקברו

  22. הייתי חייבת לטעום כדי להאמין. עכשיו אני יודעת. בירה פסיפלורה זה מגעיל. יש לזה טעם של מיץ פסיפלורה. טעם של בירה, בכל אופן, אין לזה.
    אבל למרות שלא מצאתי באירוע אפילו בירה אחת שממש נהנתי לשתות, נהנתי. היה אירוע מתוק מאוד (לצערי גם הבירות היו מתוקות מאוד…).

  23. ניימן הגיב:

    אהמ. זה כנראה ממש עניין של טעם – כי בירת הפסיפלורה היא אחת מבירות הפירות היחידה שאני אוהב. את הדאנסינג קאמל טעמת? זה הפייבוריט שלי..

  24. טעמתי גם טעמתי. את ה-India Pale Ale ואת ה-American Pale Ale, ושתיהן היו קצת מתוקות לי. אני כנראה אשאר עם הניוקסל שלי…

  25. ניימן הגיב:

    אהמ. פעם הבאה שאתקל בבירה מקומית לא מתוקה, אשלח לך דיווח ישיר. יש באמת איזה מגמה מסוימת של מתיקות וטעמים חזקים פה (כמו כל המטבח הישראלי, לא?) – אבל יש כמובן גם יוצאי דופן.

  1. 3 באוגוסט 2010

    […] להפסיק לנסות. אני כנראה יותר מזוכיסטית. בהמלצתו של ניימן בפוסט אחר (סעיף 7), החלטתי לנסות בירה פסיפלורה חורף. כן, אני יודעת, […]

  2. 13 באפריל 2020

    […] להפסיק לנסות. אני כנראה יותר מזוכיסטית. בהמלצתו של ניימן בפוסט אחר (סעיף 7), החלטתי לנסות בירה פסיפלורה חורף. כן, אני יודעת, […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting