רק שיהיו בריאים

איני נוטה להביא דעות פוליטיות בבלוג. יש לכך כמה סיבות: הראשונה, כמובן, היא שזהו בלוג תרבות ולא פוליטיקה (אם כי לקח זמן עד שהגדרה זו התהוותה). השניה, ולמען הכנות, היותר חשובה, הינה מיעוט הנושאים הלא-אפורים. שדרות, תשאלו? ברורים לי המניעים בעד ונגד מיגון. התפטרות אולמרט? גם פה יש לכאן ולכאן, קיימות גישות שונות ואיש לא חקק בסלע את ההתנהגות הראויה. עישון? אלו צודקים שרוצים מקום לעשן, ואלו צודקים שרוצים לצאת בלי לסבול מעשן. קשים ואפורים הם רוב נושאי המחלוקת בחיים.


[עולם חולה. מתוך Machinaruim]

אבל יש גם נושאים פחות אפורים. ועניין טיפול רפואי לפליטים ועובדים זרים הוא כזה. שוקי גלילי מספר וקורא לבלוגרים להביע עמדה בנושא:

בשבוע שעבר נסגרה מרפאת הפליטים בתל-אביב. עמותת רופאים לזכויות אדם שהפעילה את המרפאה, קוראת למדינת ישראל להכיר בבעיה, ולהעניק לפליטים (והעובדים הזרים) טיפול רפואי.

ביום שלישי הקרוב, ה-8 לאפריל 2008, יתקיים דיון מיוחד בנושא בכנסת, בהשתתפות חברי וועדות הרווחה, הבריאות והעובדים הזרים. ההחלטה שצריכה להתקבל שם – ההחלטה הנכונה, הנבונה, המוסרית והיהודית – היא לקחת אחריות.

הצד השני של המטבע קל להבנה: אין תקציב. ויש גם שיאמרו שעניי עירך קודמים – כלומר, עדיף להפנות משאבים להקמת בית חולים באשדוד, למשל. אולם, אף על פי אלו, לא יכול המצפון שבתוכי להתעלם מכך שאנשים חולים נמצאים במדינתי, אף אם אינם אזרחים, ולמדינה אין אופציה לטיפול ממוסד בהם. אני לא מחפש פתרון מקיף שיפתור כל מקרה ומקרה, אלא לקיחת אחראיות בסיסית. נסיון כלשהו להתמודד עם המצב, להראות שאיננו מפלצות.

רשימת בלוגרים נוספים שתמכו בנושא נמצאת בפוסט המקורי של שוקי. לכו, תקראו. זה מעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting