מה אם היטלר היה מוסרי?

מה אם מלחמת העולם הראשונה לא הייתה מתרחשת? ודמוקרטיה, ובעקבותיה גם פשיזם על שאר צורותיו, מעולם לא הגיעה לאירופה? מה אם העניינים היו הולכים טיפ-טיפה שונה? האם אדם כמו היטלר, שעל אף היותו מפלצת מהלכת על שתיים קשה שלא להודות שהיה לו כשרון או שניים (כריזמה? שפם מעוצב?), היה יכול להפוך לנלסון מנדלה\מלקולם אקס\אביגדור ליברמן (מצא את יוצא הדופן) שכזה?. כן, אלו שאלות מעוררות תחושות לא נעימות כאלה – אבל מה לעשות – שבדיוק בזה דן הסיפור הקצר 'קיץ בפאריז, אור מהרקיע'?. סיפור שהורדתי (חינם וחוקית) כפודקאסט מהאינטרנט ושמעתי בדרך לקרנבל יום חמישי השמן.

רגע של מידע יבש לא מעניין: שמעתי על הסיפור, והפודקאסט, דרך פורום אורט, שיושביו ידועים, חוץ מהיותם לא מחויבים לקהילה כמובן, גם בטעם משובח ביותר. מדובר ביצירה בז'אנר ההיסטוריה האלטרנטיבית – ז'אנר מסובך ביותר לתיוג כי הוא לא באמת היסטוריה, לא באמת סיפור – ולדעתי גם לא פנטזיה\מד"ב. אגב, שם עממי ופופולרי יותר לז'אנר הוא פשוט What If. מארוול הוציאו סדרת קומיקס תחת הכותרת הזאת (מעולם לא קראתי). אניווי, היות והוא סיפור משובח עד מאד, וגם מחולק חופשי להאזנה ברשת, החלטתי לזרוק את הלינק לבלוג.

לכו – תחגגו! אתם יודעים איך להוריד קובץ, נכון? [הורדה]

בקטנה
1. פוסט זה הוא חלק מחגיגת 'אין יותר אירועי השבוע האמיתיים'. מה שאומר שמעכשיו אפשר לכתוב מה שרוצים ואיך שרוצים, בלי לחשוש שכל המלל יפחיד את אלו שבאו רק בשביל ערימות האירועים :]

7 תגובות

  1. יש לסטיבן פריי ספר טוב ומצחיק בז'אנר, שנקרא עושים הסטוריה

  2. ניימן הגיב:

    שמעתי עליו אבל לא קראתי. האמת היא שבאופן כללי אני לא מתחבר לז'אנר ההיסטוריה האלטרנטיבית (או לפחות למעט שקראתי עד עכשיו). האהבה שלי לסיפור המדובר ממש הפתיע אותי.

    אבל אני יכול לנסות לחפש את סטיבן פריי. למה לא בעצם? :]

  3. עזוב אותך מז'אנרים – זה סטיבן פריי

  4. ניימן הגיב:

    סופר וקומיקאי??

    תגיד – הוא גם יודע לבשל? :]

  5. ניקו הגיב:

    גם אני ישר חשבתי על making history, שהוא לדעתי אחד המשובחים של פריי (אם כי יש לציין שהתחרות קשה במיוחד).

    ניימן: חפש, חפש – הבנאדם שנון, מצחיק, מדויק, מקורי, מפתיע ועוד שלל שבחים שמגיעים לו. אגב, מישהו זוכר שהיה לו תפקיד קטן וקרוע ב"עלילות הפתן השחור"?

  6. ניימן הגיב:

    ויל דו! (ממש אחרי שאחזור מהטיול ואעבור דירה :] )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting