הסיפורים הקצרים של ההוגו

אני עסוק עד מעל הראש בלימודי מתמטיקה בימים אלו. כך שבצורה טבעית יוצאים לי כל מיני פוסטי תרבות מהיד. אם שלשום דיברנו על הרומנים הגראפיים שמועמדים להוגו, הרי שהיום הגיע תור הקטגוריה האהובה עלי: הסיפורים הקצרים. וזה לא שאני מחבב סיפורים קצרים בדר"כ (מעדיף רומנים), אבל לפחות בהוגו נוהגים רוב המחברים זמן קצר לפני התחרות להעלות את המועמדים לקריאה חינם ברשת. כך שיוצא תמיד שזו הקטגוריה היחידה שאני אשכרה מעורב במה שקורה בה, ומוכן להתחיל ויכוח מתלהם על סיכויי הזכייה של כל אחד מהסיפורים.


[התמונה מאוסף הפליקר המק-סים(!) הזה]

החלטתי להעלות פה רשימה מסודרת של הסיפורים ואיפה אפשר לקרוא אותם. מתוך חמשת המועמדים עלו בינתיים שניים בפורמט טקסט + אודיו, שניים בפורמט טקסט בלבד – ואחד, של מייק רזניק, שעוד לא עלה בשום פורמט ולכן אוטומטית לא מגיע לו לזכות. בינתיים קראתי רק את הסיפור הראשון ברשימה: Exhalation של טד צ'יאנג ובכלל לא התחברתי אליו. יותר מדי טכני, פחות מדי סיפורי. כבר שנים שאני חושש שחובבי טד צ'יאנג, המהווים את רוב האוכלוסיה האנושית לדעתי, ינדו אותי מהחברה. לכל השאר אגיע בתקווה בימים הקרובים. רוצים לעשות תחרות מי מסיים לקרוא אותם ראשון? :]

הערת אגב: עלעול קצר במועמדים מראה היטב מהו הטרנד החם של השנה: קופים. זה לא מפתיע בכלל לאור הפופלריות הגואה של היונק ההולך על שתיים ולא רחוק היום בו הוא ידיח את החתול מתואר 'החיה החמודה בעולם'. כן כן, היכונו למתקפת ה – Lol-kof. בתיבת הדואל הקרובות למקום מגוריכם.


[התמונה מפה. בניגוד לראשונה היא אשכרה קשורה לתוכן הפוסט]

הסיפורים הקצרים:
1. Ted Chiang – Exhalation [קריאה, האזנה]
2. Mary Robinette Kowal – Evil Robot Monkey [קריאה, האזנה, אתר]
3. Mike Resnick – Article of Faith [קריאה, אתר]
4. Kij Johnson – 26 Monkeys, Also the Abyss [קריאה]
5. Michael Swanwick – From Babel's Fall'n Glory We Fled [אין קריאה ואין כלום. בווווווווווווווווווווז!]

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting