ברלין בששה ימים: הסיור האלטרנטיבי

[הפוסט הזה תוכנן לעלות אתמול. איכשהו יצא שכל מיני דברים לא הסתדרו ובסופו של דבר חזרתי מאוחר הבייתה קצת שתוי. ככה נדחים דברים ליום המחרת]

ברלין בשישה ימיםלא מזמן* דיברנו פה על הסיור החינמי בברלין. תיירים מתקדמים, כאלה שיש להם לפחות 3-4 ימים בעיר, ירצו אולי לברר את הגירסא האלטרנטיבית של העניין. האמת היא שיש לפחות שלוש גירסאות כאלה. אני לא ניסיתי אפילו אחת מהן (אם כי זה בתכנון). חברים שלי ניסו את זו שאני מתכוון לספר עליה, ונהנו מאד.

מסלול הג'ין
[זה המקום המושלם לשים בו תמונת ה – Gin Lane של ויליאם הוגרת'. התמונה מתכתבת ישירות עם מסלול הבירה של הוגרת'. בזו של הבירה הראה הוגרת' את ההשפעות הטובות של בירה על העיר – ויש הרבה כידוע. בתמונה הנוכחית הוא מנסה לשכנע אנשים לא לשתות משקאות חזקים – כמו ג'ין – ומציג את ההתנהגות השלילית תחת המשקה. פרסומות תוצרת המאה ה – 18. עוד מידע פה]

אז מה עושים שם? כמו הטיול הקודם, גם כאן נפגשים ב – 11 (לפנות בוקר. כרגיל). הפעם המיקום הוא אלכסנדר פלאץ** שבעבר היה המקום האהוב עלי בברלין. בתוכנית? 5-6 שעות של הליכה והרבה נסיעה ברכבות התחתיות של ברלין. יקחו אתכם לראות גרפיטים מפורסמים ויסבירו על כל אחד ואחד למה איך ואיפה הוא צויר. תראו סמטאות קטנות, סקוואטים מפורסמים, חנויות מגניבות בעליל (חנות לבגדים יד שניה לפי משקל) ותשמעו אינסוף אגדות אורבניות על העיר. המחיר? כמו בסיור הקודם – חינם עד כדי טיפ. וכמו שאמרתי פעם קודמת: אנא, לא להתקמצן. בכל זאת, אנשים פה עובדים בשבילכם.

אה כן – אם מישהו מחליט במקרה לקחת את הסיור הזה הוא מוזמן לעדכן אותי על כך. אולי אצליח סוף סוף להצטרף :]

כרטיס ביקור:
שם: The Alternative Berlin Tour
איזור: מיטה (Mitte)
כתובת: Alexanderplatz
שעות התחלה: 11:00.

—————
* חצי יום ככה.
** אל תבהלו לי מהשמות הארוכים\מפחידים שנזרקים כשמדברים על ברלין. הכל נראה יותר הגיוני אחרי שמגיעים לעיר.

3 תגובות

  1. דביבון הגיב:

    הביקור האלטרנטיבי שם דגש בעיקר על תרבות ההיפ הופ המקומית..נושא הגרפיטי מקבל שם ביטוי מאוד מעניין, בברלין מסתבר שיש מספר לא מבוטל של גרפיטים שוברי שיאים. כמו ציור הגרפיטי הגדול ביותר בעולם שצויר תוך יממה.

    האנשים שמארגנים את הטיול הספציפי הזה הם חבורה של מספר סקוטים, שגרים בברלין מזה שנה ומספרים על חוויותיה של העיר מנקודת מבט של אנשים הגרים בה שנה. הטיול מלווה בהרבה המרות אגב.

    אם ניימן היה מארגן טיולי יום סביר להניח שזה הטיול שהוא היה מדריך.

    אחד מהדברים מהשעשעים שיש בטיול זה ביקור בסקוואת שקוראים לו תאכל'ס (כן כן המילה בעברית). לראות סקוטי שהעירו אותו בעשר בבוקר עם חמרמורת מנסה להסביר את משמעות המילה תאכל'ס באנגלית במספר משפטים מאוד מרעננת, רק מילת אזהרה, אל תצעקו לו get to the point, כי מסתבר שזה לא אחד מהתרגומים לשפה האנגלית של המילה תאכל'ס וגם מסתבר שזה עלול להיות קצת מעליב 🙂 ראו הוזהרתם!

  2. Moshe הגיב:

    I think that it has something to do with the Yiddish pronunciation of the Hebrew word Tochelet, in the meaning of the essence of things, their Tochelet.

  3. ניימן הגיב:

    לא חשבתי על זה. תודה :]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting