יומני דרזדן

העברתי את השבוע החוף בכנס בדרזדן – כנראה הכנס הכי גדול בתחום שלי. אלף וחמש מאות פאקינג אנשים. פרט טריוויה מעניין: הכנס הבא יהיה בדיסניוורלד! כבר התחלתי להכין מאמרים כי לא מוותרים על טיול חינם לאורלנדו.

זו הפעם השניה שלי בדרזדן, כשהפעם הראשונה, בדצמבר שעבר, חשפה לעיני את אחד משווקי חג המולד האדירים בגרמניה וגרמה לי להתאהב לחלוטין בעיר. היא בינונית בגודלה, חצי מליון תושבים, כשהחלקים המעניינים בה הם האלטשטאט (העיר הישנה) והנוישטאט (העיר החדשה). העיר הישנה הינה אידיאל של יופי אירופאי. כמו שאמר לי חבר מהעבודה: 'אם אתה יושב בכיכר הטירה, מאחוריך הנהר, משמאלך המדרגות המובילות לגשר הטיילת העצום – ולפניך צריחים וטירות – ומשהו לא זז בך – אז אין לי מה לאמר. באמת. משהו בך מקולקל'.העיר החדשה, לעומת זאת, היא היפוכה המוחלט של הישנה. מין ברלין דחוסה לתוך כמה רחובות עמוסים כל טוב שמאלני ואלטרנטיבי. בתי קפה עם ריהוט משוק הפשפשים, פאבים, פנקיסטים, מועדונים וחצרות נסתרות. לא בא לי להכין 'מדריך השיכור לדרזדן'. כן בא לי להמליץ על שני דברים.


[בברלין יש את האקישר הוף – רשת חצרות פנימיות מקושרות גדולה ומיוח"צנת. ראו בדרזדן כי טוב, קינאו ויצרו את פסאז' האמנות. שבע חצרות פנימיות מחוברות, כשכל אחת מעוצבת בצורה אמנתית על פי נושא כלשהו. הן מלאות בבתי קפה ופאבים נהדרים (אל תחמיצו את הכלב השיכור!), ונודף מהן ניחוח ברלינאי חדש. כמו מכל העיר החדשה, בעצם]

ההוסטל
את הלילות הראשונים העברתי בבית מלון. האוניברסיטה שילמה. אחרי זה עברתי להוסטל – לא בגלל שהאוניברסיטה הפסיקה לממן, אלא יותר בגלל שכבר המון זמן לא הייתי backpacker בהוסטל. ואני מתגעגע לזה. השתכנתי, אחרי המלצה חמה ממישהו, ב – Lollis Homestay – ולא התחרטתי על זה לרגע. אחת ההמלצות הטובות שקיבלתי מעודי. זהו הוסטל עצמאי עם תחושה ביתית נדיבה מאד. ביום שבאתי, למשל, הגישו בשבע וחצי ארוחת ערב צמחונית חינם. יש אינטרנט אלחוטי חופשי, מטבח מאובזר בטירוף, אנשים ידידותיים – וגם מחשב, שאומנם עולה כסף תיאורטית להשתמש בו אבל לוקח בדיוק 30 שניות לפרוץ אותו (רמז: תכתבו admin, תלחצו על אנטר ואז תעטו מבט מופתע תמים וגשו לעיסוקכם). הבעיה היחידה הייתה רעש בחדרים. בין אם מאנשים סופר לא-מתחשבים שצריך להשליך למאסר עולם בצינוק (לא פחות!), או בין אם מהפאב שנמצא מתחת לחלוני. אבל כבר נאמר שמי שהולך לישון בהוסטל, שלא יצפה לליל דממה. בשביל זה המציאו אטמי אזניים.

מהר מאד מגלים שיש שם חבורה מקומית שנראה שהתגבשה סביב המקום: עובדים וחברים שלהם שמבלים שם מחוץ לשעות העבודה. ביחד הם הרימו מין 'סיור לילי' מאולתר כזה. עירבוב בין סיור הליכה למיני-פאב קרולינג. היה לי ערב פנוי – אז הצטרפתי.

סיור הליכה לילי בדרזדן


[הדלת הראשית של כנסיית האישה. נא לא להכניס חיות, סלולרי, אוכל, מצלמה, סיגריות ו.. שירותים! במונחים הילדותיים שלי זה הומור בחסד]

היינו שמונה אנשים: שלושה בריטים, שני אמריקאיים, זוג גרמנים וישראלי אחד. בשעה וחצי הראשונה הולכנו בסמטאות העיר החדשה, ושמענו קצת היסטוריה – והמון אגדות אורבניות. עכשיו – אגדות אורבניות של מי שהיה שם בזמן שדברים קרו הן פרייסלס. לא תמצאו אותן בספרי התיירות הרגילים שלכם. כשהוא מספר על שלבי הבניה השונים של חצרות-האמנות (ראו תמונה) והקשיים שלהם – זה נשמע משכנע. אפילו יותר משכנע איך הוא מתאר את חודש ההשתכרות הראשון של ב'כלב השיכור' – מסבאה מקומית מוצלחת במיוחד לדעתו. הבחור חובב צילום, וסוחב איתו אלבום תמונות אימתני במהלך הטיול. הוא הכריח אותנו להסתכל בו כל הזמן. הוא גם ממש אוהב לדבר, ואפילו כשישבנו בפאבים השונים ושתינו – הוא ישב איתנו, שתה, וסיפר. וסיפר. וסיפר. כל מה שרציתם לדעת על דרזדן ולא העזתם לשאול.

העסק היה משתלם ביותר! חמשת היורו כללו חוץ מהסיור גם שלושה שוטים וכניסה חינם למועדון בסוף. – וכמובן, סיור לילי ארוך מאד. הבחור הוא עכבר העיר מהלך לדרזדן, כך שתזכרו את השמות הבאים במידה ותגיעו לשם: קפה 100, Blue Note (פאב ג'אז מעושן) וכמובן: Die Reise Kneipe. מסבאת הטיולים בגרמנית. מקום שנראה כמו שהמטייל היה נראה אם היו מוסיפים לו מגוון בירות נכבד ומטבח בינלאומי משתנה נדיב. שם הייתה העצירה הראשונה שלנו, ואני שתיתי, מתוך מבחר הבירות הבינלאומיות שלהן, דווקא את זו המקומית. כל מי שקורא את הבלוג יותר מיומיים לא יופתע היות וברור שמטרתי העיקרית בחיים היא לטעום את כל הבירות בעולם.

אחרי זה צעדנו עוד שעה, וסיימנו בדאנס-בר חביב אך לא שווה אזכור (מה גם שאיני זוכר את שמו). שתינו עוד שוט ועוד בירה, ודיברנו עם הלקוחות. דרזדן מאד מרעננת בגיזרה האנושית. בברלין, הטיפוס הרגיל שתפגשו הוא סטודנט למדעי הרוח ליברל בעל אמונה חזקה שיש לו מוניטין על האמת, ודעות מקוריות שזהות לחלוטין לדעותיהם של כל ארבעים הסטודנטים שפגשתם לפניו. זה כאילו שמשכפלים אותם ושותלים אותם בנפרד במקומות הבילוי. בדרזדן, לעומת זאת, תפגשו אנשים אמיתיים! כאלה שמשלימים בגרות, או עושים מסלול למנהלים באיקאה תוך כדי לפרוש מהחברה אחרי הזמן הנדרש בחוזה ולצאת לדרך עצמאית. או את דירק, שלומד, ואני לא צוחק פה, 'מדעי העץ'. התבלבלתי. 'אתה מתכוון לנגרות, נכון?' שאלתי – והוא היסה אותי מהר: 'שששש! קצת פוליטיקלי קורקט, באמת. נגרות זו מילה כל כך של המאה הקודמת..'.

17 תגובות

  1. אלכס הגיב:

    המשפכים זה לבירה לא טובה?
    לא מזמן קניתי לואנבראו הזכורה לטוב משנות ה90 בארץ ,אך אויה קודם כל ראיתי שהיא מיוצרת בכלל ביון (זה בכלל שערוריה שכל מיני בירות מקומיות מיוצרות עי קבלני בירה בטיזבילוך,כמו קירין שמיוצרת בצכיה) בקיצור פתחתי תבקבוק והבירה פשוט השצפכה ממנו כמו שמפניה

  2. ניימן הגיב:

    בשנות ה – 90 לא שתיתי בירה :] תזכיר לי מה זה לואנבראו? וזה קורה לבירה אחרי המון זמן – שהיא תוססת יותר מדי וסוג של מתפוצצת מהבקבוק.

    אגב- למה להעליב את צ'כיה? הם צרכני הבירה הגדולים בעולם, ועד כמה שאני יודע המבשלות שלהם מצויינות! 🙂

  3. אלכס הגיב:

    http://www.loewenbraeu.com הסליחה עם תושבי צ'כיה השלווים, הגלובליזציה פשוט עלתה לי לראש.., היא אחלה מקום וגם הבירות טובות מאד אבל לייצר בירה יפנית בצכיה נשמע לא לעינין זה כמו נגיד שטובורג תייצרבאשקלון ,היא צריכה להוכיח תעצמה שיש לה האיכויות המקוריות וזה לא קורה בקירין מילר לואנבראו ועוד ועוד,לא שאני כזה פיינשמקר אבל אפשר להבחין בהבדל (נסו אותי : )

  4. ניימן הגיב:

    אה. לובן בראו. כן כן – את זה אני מכיר. האמת היא שאני די בטוח שאפשר להבחין בהבדל, מסיבה פשוטה מאד: הטעם של בירה מאד תלוי בסוג המים ממנה היא מיוצרת. וסוג המים ביוון כנראה שונה מזה של גרמניה (שלא לדבר על אשקלון ואירלנד..).

    אבל אני לא כזה פיינשמייקר כנראה – ולמרות שיש צדק בדבריך, אני עדיין נהנה לשתות את הגינס הישראלית.

  5. יעל הגיב:

    געגועיי להוסטלים ולטיולים…

    (משלמים על אינטרנט בהוסטלים אירופאיים?!)

  6. ניימן הגיב:

    תלוי בהוסטל. פה האלחוטי היה בחינם, והמחשב היה בכסף עד כדי רימוי פשוט..

  7. melquiadess הגיב:

    הו האימה!!!!
    כנס באורלנדו?
    אם הייתי שומע שהכנס שנה הבאה באורלנדו הייתי עושה הכל כדי לדחות את מאמרי לשנה שאחרי…
    לפני כחודש וחצי חזרתי מכנס באורלנדו, ואין ספק שאם אין לך תוכניות ללכת לאחד הפארקים מדובר במקום הכי משעמם עלי אדמות.
    אין שם פשוט כלום, חוץ מפאסט-פוד מלונות או מסעדות תיירים יקרות בצורה מוגזמת.
    מה גם שאנחנו מדברים על מקום שהבירה הכי טובה שאתה יכול להשיג בו זה באדוויזר אמריקאית :-\
    קצת מזכיר את אילת, רק עם אמריקאים במקום ערסים (ואחרי שפגשתי את האמריקאים נראה לי שאני כבר מעדיף את הערסים).

    אבל אני מניח שאם אתה הולך לפארקים אז אתה לא יוצא לגמרי מופסד.
    (אני לא הלכתי לפארקים, גם מפני שלא בא לי לשלם כמעט 100 דולר ליום אחד בפארק, וגם מפני שהעדפתי לבלות את הימים הפנויים לאחר הכנס בלבקר חברים במרחק כמה שעות נסיעה מאורלנדו).

  8. ניימן הגיב:

    עוד שנתיים. אולי עד אז ישפרו את המקום :] (הכנס הענקי הזה מתרחש פעם בשנתיים)

    ואני מתכוון לבלות את רוב גם כי כל זמני בפארקים כמובן! כלומר – חוץ מזה באמת שאין מה לעשות באורלנדו (אלא אם כן זו עונת האנ.בי.איי, ואז אפשר גם לתפוס משחק של המג'יק במחיר מופקע). אבל בשבילי הפארקים שווים כל גרוש. רק המילה 'דיסניוורלד גורמת לזכרונות הילדות שלי להציף אותי בתחושה מחוממת חמודה.

    אולי יש לי מזל שאין לי חברים בסביבה..

    באיזה כנס היית?

  9. המטייל הגיב:

    שאלה (קצת מצחיקה) על גרמניה באופן כללי:
    עד כמה האיש הממוצע ברחוב מדבר אנגלית?
    זתומרת, התיישבת ליד גרמני בפאב – מה הסיכוי שתוכלו לנהל שיחה באנגלית?

    [כי הפוסטים שלך באמת עושים חשק לנסוע, דמט!]

  10. melquiadess הגיב:

    הייתי באפריל בכנס IEEE RFID
    מאמר שהמנחה שלי לתזה ודוקטורנט שלו כתבו התקבל לכנס, אבל שניהם ממש לא רצו לנסוע לארה"ב באותם ימים (או שבעצם, הנשים שלהם לא היו מוכנות להשאר שוב לבד עם הילדים)
    אז מכיוון שהמאמר מאוד קרוב לנושא התזה שלי, נשלחתי על חשבון האוניברסיטה להציג את המאמר 🙂

  11. ניימן הגיב:

    המטייל: סיכוי די גבוה אם הוא עד גיל 30 (במזרח גרמניה) או עד גיל 50 פלוס (במערב). האנגלית לא תהיה טובה (ולכן אני מעדיף את הגרמנית העילגת שלי) – אבל אנשים מאד ישתדלו כי, נו, הם שמחים בדר"כ לפגוש זרים.

    מי שלא מדבר אנגלית הם מוכרים בחנויות וכאלה (ע"פ רוב). אבל כנראה שהם הולכים לפאבים אחרים משלי..

  12. ניימן הגיב:

    Melquiadess: דאם! ורק אני צריך לעבוד כמו חמור כדי להישלח לכנסים…

  13. ארז הגיב:

    אתה בדרזדן ואתה חושב על אורלנדו!?!?!KJ!J!:!J:!J!!!חהןף!#_@#%%(#$^^(#%*T#*!

  14. ניימן הגיב:

    אהמ.

    איפה שגיתי..?

  15. ארז הגיב:

    תחשוב לבד, ולא מתמטית

  16. ניימן הגיב:

    זה בגלל שאתה גרמנופיל :]

  17. ארז הגיב:

    האמת שאני צריך ללמוד ממך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting