פסטיבל סרטי האנימציה של Cartoon Brews ועקרון שש דרגות של הפרדה

בקרטון ברוז מריצים כבר כמה שבועות פסטיבל סרטי אנימצית סטודנטים: כל שבוע עולה סרט סטודנטים קצר אחר. סה"כ עשרה סרטים מחמש מדינות. חלק מהסרטים עטורי פרסים. הנה, Defective Detective זכה באוסקר. הסטודנטים. במדלית ברונזה. מאד מכובד (בלי ציניות). הוא הסרט האהוב עלי מאלו שעלו עד עכשיו – יצירה קצרה מצוינת. שיפטו בעצמכם.

עכשיו, קוריוזים:
א. אחד מיוצרי הסרט הוא אבנר גלר. שם ישראלי לגמרי – ואכן, לאחר כמה שניות הבנתי שהוא לא רק אח של ידידה, אלא שהיא גם הראתה לי עבודה מוקדמת שלו לפני כמה שנים וכבר שם ניתן היה לראות ניצנים של פיקסר עתידי!
ב. לא יודע אח של מי הוא אמיר אבני, אבל גם עליו קרטון ברוז דיברו החודש, גם סרטון שלו הם העלו – וגם לו יש, מה לעשות, שם מאד ישראלי.
ג. סרטים מצוירים קצרים לעיתים קרובות אילמים. סרטים מצולמים קצרים? אולי אם הם experimental. הסיבה לכך מן הסתם מאד פשוטה: אנימטורים יודעים לצייר, אבל לא יודעים לדובב. עם זאת, התוצאה מקסימה לדעתי. אני חושש שבערוב ימי אני מתאהב מחדש בסרט האילם. בקרוב: מרתון סרטים אילמים בחורף בברלין.
ד. מבין כל המדיומים שאני אוהב, אנימציה הוא זה בו תור הזהב עוד לא הגיע לדעתי. צפויים לנו עוד עשרות דיסנים, מיאזאקים ובראד בירדים. מילה שלי. ניפגש עוד חמישים שנה ונראה.

עדכון אנימציה: בדיוק עלה הטריילר החדש לסרט הכריסמס של אולפני אארדמן (אלה מוואלס וגרומיט) – Arthur Christmas. סתם, שתדעו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting