YouMake, ReMake: לא סוגרת ת'פה מבקרת במופע יוטיוב!

[לא סוגרת ת'פה מכה בפוסט נוסף! למי שלא יודע: לא סוגרת ת'פה כותבת בדר"כ על אוכל. מדי פעם, במקרים נדירים ביותר, יש לה מה לאמר גם על דברים אחרים. אז הטקסט שלה מגיע לבלוג שלי, שיותר משמח לארח לה אכסניה. הפעם: מתי פעם אחרונה קראתם פוסט על מופע ריקוד (לא רק, אבל גם)? הסתקרנתי]

———–
המופע YouMake, ReMake, ביוזמתה של הרקדנית והשחקנית רננה רז, מספק פרשנויות אומנותיות לסרטונים מה-YouTube. הסרטונים משודרים על מסך ענק, וקטעי האומנות משודרים לפני, תוך כדי או אחרי, אם על-ידי מחול, שירה או משחק.


[תמונה מפה]

שמעתי על המופע מחברה. וכך, כשאתר סלונה, שמארח את הבלוג שלי, הציע הגרלה של כרטיסים במתנה, מיד נרשמתי להגרלה – וישר שכחתי מכל העניין. אבל יום אחד קיבלתי למייל הודעה שזכיתי בזוג כרטיסים. גייסתי את אותה חברה והלכנו. לא קראתי דבר וחצי דבר על המופע, ולכן באתי נטולת ציפיות לחלוטין. החברה, לא רק שהיתה נטולת ציפיות, היתה גם עייפה במיוחד, וחששה להירדם. כשגילינו שהושיבו אותנו בשורה הראשונה, החברה הבינה שנמנום בעת המופע אינו בא בחשבון. למזלנו, המופע התגלה כמופע מעורר וממריץ, ולכן תנומה לא היתה על הפרק. בערב בו צפיתי במופע הקהל היה מורכב בעיקרו מצעירים אמריקאים, כפי הנראה משתתפים בפרויקט "תגלית", וכמה מבוגרים.

כדי לא לקלקל את עוצמת החוויה, אתן רק טעימות.

המופע נפתח בקטע מחול. הרקדן, לבוש במכנסי פיג'מה וגופייה, פתח בריקוד תמוה. בעוד שהצעירים האמריקאים צחקו בשאגות רמות, הקהל המבוגר יותר היה בעיקר נבוך. אבל משנגמר קטע המחול והוצג סרטון ה-YouTube שהיווה את ההשראה לקטע, התגלה מי הכוריאוגרף של הריקוד. אני לא רוצה לעשות ספויילר למי שעוד ילך להופעה, אבל בואו נגיד שמדובר בהחלט בכוריאוגרף מפתיע. בשלב הזה כל הקהל, מבוגרים וצעירים כאחד, התגלגל מצחוק סוער.

ומיד אחרי שהסתיים הסרטון הראשון, החל הסרטון הבא, סרטון הדרכה איך לרקוד דיסקו, בשפה שאינה מובנת, כפי הנראה משנות ה-70 המוקדמות.

הקטע בפני עצמו משעשע במיוחד, אבל כשבסופו עלה זוג רקדנים, וביצע את אותו קטע ברצינות תהומית, לא יכולנו לעצור את נחשולי הצחוק. הרקדן הישראלי סיפק טקסט אלטרנטיבי משלו, בעברית כמובן, מה שהוסיף נדבך נוסף לחוויה.

עוד הוצג הקטע הבא, קטע רב עוצמה בביצועה של נינה סימון, שבמהלכו הוצבו על הבמה פסנתר ותופים, ובעוד ראינו את נינה, שמענו את הזמרת הפסנתרנית שעל הבמה, שלא רק שליוותה קולית את הסרטון, אלא גם שחזרה את המחוות הגופניות של נינה. היה הורס.

ולסיום, עוד טעימה קטנה ומשעשעת. הסרטון המוצג – הרקדן האוטומטי של צביקה פיק. מדובר בביצוע ששודר בתוכנית עוד להיט. צביקה פיק על התופים, ובפרונט קטע ריקוד סוער של ג'וקי ארקין ולהקתו. קטע הוידאו בפני עצמו קורע מצחוק.

על הבמה שלנו – רננה רז בתפקיד ג'וקי ארקין, עם פיאה, שפם וגרב במכנסיים, שתי רקדניות מלוות, עושות אחד לאחד שחזור של הריקוד מהסרטון.

היה גם קטע אחד בו הקהל עלה על הבמה. בהמוניו. אבל השתיקה יפה לו.

היינו עם חיוך מרוח על הפנים לאורך כל ההופעה (בין פרצי הצחוק המתגלגלים שלנו). ובדצמבר או ינואר עולה גרסה חדשה להופעה, עם סרטונים חדשים ופרשנויות חדשות.

[YouMake, ReMake – בית מיומנה (אתר הבית של המופע). יש שם את קטעי המופע, וגם כמה שלא היו במופע, אבל אל תתפתו לצפות, כי זה יהרוס לכם.]

9 תגובות

  1. תמיד שמחה להתארח… תודה שמסכים לארח, לא משנה מה אני כותבת 🙂
    וזה לא מופע מחול… אם כבר הייתי מגדירה אותו מופע חווייתי.

  2. ניימן הגיב:

    טוב. האמת היא שהחלטתי שאני לא יודע איך להגדיר את המופע הזה. לכן תשונה הכותרת למופע יוטיוב.

  3. שרון הגיב:

    נשמע מופע מוצלח ומעורר השראה!!

    מודה שממש רציתי לשמוע עוד על ילדי תגלית חדורי הציונות ותגובותיההם למיצג. האם באותו הקטע שהשתיקה יפה לו, גם הם עלו על הבמה?

  4. ברור שאת רוצה לשמוע עוד על ילדי תגלית חדורי הציונות. את יודעת שזה כבר גובל בפדופיליה, נכון?
    ולא "גם הם" עלו על הבמה. "גם אני" עליתי על הבמה. רק הם ואני. בערך, יובל שרף גם עמדה לידי.
    וכן… השתיקה יפה לו, נשבעת.

  5. שרון הגיב:

    נשמע ש"לא סוגרת ת'פה" מצליחה לסגור אותו- מדובר באוקסימורון!!. מה היה שם?? וכמה צעירים (שאלה בשקיקה) "הם" היו? (מבחינת הגיל- וכן, גם מבחינה כמותית)

  6. כן, רק את וניימן יכולים לחפש את הסתירות הפנימיות האלו.
    גם הוא כבר מצא אוקסימורון שכזה, כשכתבתי בפוסט שלי שביטני אמרה די. הוא לא קנה את זה.
    וכמו שאת יודעת, גם דברים שהשתיקה יפה להם, אם לוחצים אותי מספיק, בסוף אני מספרת… (ואת אפילו לא באמת לחצת, סיפרתי לגמרי ביוזמתי…)

  7. שרון הגיב:

    אני שמחה שסיפרת ולו רק כיוון שהסתירה בין שמך להתנהגותך היתה קשה מנשוא. באשר למידע שסיפרת- אכן צדקת, השתיקה היתה מאוד יפה לו, וכשאני כותבת "מאוד" זה בלשון המעטה. כעת אני תוהה האם ניימן, המארח לצורך העניין, יודע עד כמה הוא בר מזל שלא חלקת את המידע במעונו הווירטואלי..

  8. אתה לא רוצה לדעת, תאמין לי.
    השיחה הזו התדרדרה שזה אי אפשר לתאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting