השבת שלפני ליל כל הקדושים (הפרקים, הספרים, הסרטים והקומיקסים המפחידים ביותר אי פעם)

יום חמישי, תרשמו ביומנים, הוא ליל כל הקדושים. למרות שישראליים רבים, אפילו אלו שעברית היא שפת אמם, מתעקשים לקרוא לו 'האלווין'.


[מקור]

בארצות דתיות באמת, פולין למשל, ליל הקדושים הוא חג עצוב ביותר. אנשים נוהגים ללכת לבית הקברות להתייחד עם הקברים של אהוביהם שהמשיכו לעולם הבא.

בארצות הברית הדת מוסחרה מזמן מזמן. ידעתם, למשל, שצבעי האדום-לבן של סנטה קלאוס הם המצאה של קוקה קולה? בלי צחוק. בליל כל הקדושים המנהג הוא להתחפש בתחפושות מפחידות, לראות סרטי אימה ובכלל לחגוג את חג הרוחות, השדים והמפלצות.
—————

היות וזה יום השבת שלפני ליל כל הקדושים, ערכנו קרנבל אימה קטן בבלוג.

ראשית, באדיבות IO9: חמישים פרקי הסדרות המפחידים ביותר אי פעם. חלק א', חלק ב'. אני מסכים לגמרי עם המקום הראשון ברשימה, וחולק בערך על שאר הבחירות הבא. אימה זה דבר מאד סובייקטיבי (מלבד כך שכולנו, אני מקווה, נוכל להסכים שפרדי קרוגר הוא הדבר הכי מפחיד בעולם).

שנית, באדיבות רינת קורבט הבלתי נלאית: חמישים הספרים הכי מפחידים אי פעם. IT של סטיבן קינג? יש (הספר המפחיד ביותר שקראתי מעודי). אדגר אלן פו? צ'אק. לאבקראפט ודרקולה? יש ויש. מצד שני, קפקא ו – 1984?! מישהו פה לא מודע להבדל בין 'מדכא' לבין 'מפחיד'..

שלישית מגיע באדיבות עלילון. כל יום השבוע, החל מאתמול, הם מציגים קומיקס אימה חדש.

רביעית, באדיבות סריטה. כבר קישרתי לסיכום סרטי האימה של חודש אוקטובר שלהם. אבל זה הזמן לקשר לסדרת סקירת סרטי האימה האמריקאיים של כל הזמנים שלהם: שנות השבעים, שנות השמונים ושנות התשעים. פוסטים פנטסטיים, מאד אישיים ומלאי השראה.

חמישית ואחרון באדיבות הבלוג בלונדון יש: הלווין בניו יורק.

8 תגובות

  1. נעמה הגיב:

    חמוד 🙂 אנחנו עושים בבית את מסיבת ההלוואין (כן, כן) כמיטב המסורת מידי שנה בסגנון אמריקאי למדיי. רציתי להמליץ לך על שני דברים בהקשר הזה:
    1. הקומיקס של רותו מודן בשם "הנכס" שבו מראים קצת איך חוגגים הפולנים את ליל כל הקדושים שלהם. באופן כללי גם הקומיקס טוב ומומלץ לקריאה.
    2. חג המתים המקסיקני – אחד הדברים הכי יפים בעולם לטעמי. חל ב 2 לנובמבר. מין חג שמח-עצוב-מוטרף שבו המקסיקנים מתאפרים, מתחפשים לשדים ורוחות והולכים במין צעדה עם אוכל כדי לבקר את המתים שלהם עם מוסיקה וריקודים. זה חלום שלי להגיע למקסיקו ביום הזה…

  2. פשוט יעל הגיב:

    הלו, הלו, האדום-ולבן של סנטה קלאוס הם בהחלט לא המצאה של קוקה קולה. זה סתם מיתוס.
    http://www.snopes.com/holidays/christmas/santa/cocacola.asp
    האם קוקה קולה ניצלה את העובדה שהצבעים האלה היו מזוהים איתו, השתמשה בדמותו בפרסומות, וכתוצאה בזה גרמה לפופולריות העצומה של הדמות הספציפית הזו? כן. אבל הם לא המציאו את זה מאפס.
    (הם גם לא המציאו דובי קוטב, למרות שגם בהם הם השתמשו בפרסומות. P-: )

    ולגבי קפקא, לא קראתי המון דברים שלו, אבל סיפור כמו 'מושבת העונשין' יכול להיחשב סוג של אימה, בעיקר למי שמחבב gore.

    • ניימן הגיב:

      המקור שהבאת אומר: "The modern appearance of Santa Claus was a commercial creation of the Coca-Cola company". 🙂

      למרות שויקיפדיה מסכימה איתך. מצד שני, הם כן אומרים שזו המצאה של חברות מסחריות אחרות במאה העשרים (שקוקה קולה הפכה לפופולרית), כל שנקודה שלי נשארת בעינה ו potato potato :p

      לא קראתי את מושבת העונשין שלו (והיות ואני מתנזר מקפקא אז גם בטח לא אקרא). יש סיכוי שתספיילרי לי?

      • פשוט יעל הגיב:

        לא, התבלבלת – מה שאתה מצטט הוא ה-claim, ומתחתיו כתוב בגדול False (אגב, אם אתה לא מכיר את Snopes, זה אתר מצוין!). ההסבר גם מראה דוגמאות של תמונות סנטה קלאוס בתלבושת האדום-לבן המוכרת (כיום) שקודמות לקמפיין הראשון של קוקה קולה.

        בכל אופן, על זה שהחג ממוסחר אין ויכוח. 🙂

        מה שאני זוכרת ממושבת העונשין (סיפור מחריד שממש לא אהבתי) הוא כזה: מבקר כלשהו מגיע למושבת עונשין על אי מבודד, ופוגש שם את מנהל המושבה שמסביר לו בגאווה את השיטה החדשה שפיתח כדי להעניש את האסירים: מכונה שבה כופתים את האסיר, ואז יורד איזה מנגנון מתוחכם ומתחיל לחרוט עליו עם מחט את שם הפשע שביצע (נדמה לי, משהו כזה בכל אופן). בהתחלה בשריטות עדינות, אבל שוב ושוב ושוב, עד שבסוף, אחרי הרבה זמן, כמה ימים לפחות (שבמהלכם מספקים לו מין סמרטוט טבול בחומר מזין או במים, כדי שיישאר פחות או יותר בריא) הוא מת מאיבוד דם או משהו בסגנון. במהלך הזמן הזה האסיר גם קולט, מתוך החזרה של הכתיבה על הגוף שלו, מה נכתב שם, ולכן המנהל מתייחס לזה גם כאמצעי חינוכי.
        אני לא לגמרי מצליחה לזכור אם ההדגמה שבסוף מתבצעת על אחד האסירים או שהמנהל איכשהו נכנס/מוכנס למכונה בעצמו, אבל משהו משתבש והיא משתגעת ומשפדת את הקרבן.
        זה לא סרט אימה, זה?

  3. עדן הגיב:

    ממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממממששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting