ביטים של ברלין 2015 (הגרגרן): פפאיה – מסעדה צפון-תאילנדית שתאילנדים הולכים אליה

[מתוך ספיישל הגרגרן]

יש לי חבר, כבר הרבה שנים, שמעורה בתרבות התאילנדית. אשתו תאילנדית, הם חיו שם תקופה מסוימת, ועכשיו הם חלק מהקהילה התאילנדית בברלין.

טבעי שהוא יקח אותנו לאכול אוכל תאילנדי.

פפאיה היא המסעדה התאילנדית "השניה בטיבה בברלין" לפי דבריו. רק שהראשונה, DAO (ששוכנת ממש לידה) יקרה להחריד ו"המחיר לא שווה את האוכל". בפפאיה הכל בחצי מחיר והאיכות "עדיין מעולה".

החבר בחר בעצמו את האוכל. הייתה לו תוכנית מוכנה בראש והוא הזמין את המנות בתאילנדית שוטפת. הגיעו: שתי מנות ראשונות ושלוש עיקריות שאת כולן חלקנו. "כי ככה עושים בתאילנד", מסתבר.

המטבח בפפאיה שייך לאיזור איסאן בצפון-מזרח תאילנד ומתאפיין בהמון דגים. המנות הראשונות היו שיפודי דגים ברוטב בוטנים (מדהים) ו"עוגות דגים" (מה שנשמע קצת מוזר אבל היה מעולה).

למנות העיקריות הזמנו עוף בקארי ירוק, "כדי שיהיה גם לניימן מה לאכול", אורז מטוגן עם פירות ים והדובדבן שבדגל: דג. אחד מהמוני הדגים שיש בתפריט. הוא הגיע שוחה ברוטב בישול והיה חצי-מרק חצי-מנת דג.

את המנות המיוחדות של פאפיה לא תמצאו בכמעט אף מסעדה אחרת בעיר. גם המנות הרגילות שבהן מדויקות מהרגיל. הן לא מחפפים באף רכיב, משתמשים בכל העלים שאפשר למצוא רק בחנויות התאילנדיות ויוצרים אוכל שהוא "כמו שם".

מומלץ למי שהיה בתאילנד ורוצה להיזכר, או למי – שכמוני – רוצה להכיר.

[פפאיה. Kantstr. 122. פתוח כל יום מ – 12:00 עד 23:00. מומלץ, אם כי לא חובה, להזמין מקום במספר: 0049-30-319-97572]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting