ביטים של ברלין 2015: IPA Bar

IPA Bar הוא פאב בירות בוטיק לבירות IPA בלבד.

הוא שייך לבעלים של ה – Hopfenreich (פאב בירות הבוטיק הטוב בברלין), וממוקם בפאתי נויקלן. זוהי נקודה עדיין לא טרנדית של העיר (אבל היא תהפך טרנדית תוך שנתיים, אל דאגה).

אם אתם חובבי בירות בוטיק, או חובבי IPA, המקום חובה עבורכם. יש להם ארבע בירות מהחבית, ועוד עשרות בקבוקים של מבשלות בוטיק מכל העולם.

אם אתם לא יודעים מה זה בירת IPA? הסכיתו הקשיבו נא לסיפור. כי אגדת בירת ה – IPA היא מהיפות שבאגדות בירות הבוטיק.

ביטים של ברלין 2015: IPA Bar

האגדה מתחילה בתקופה בהם אנגליה שלטה בהודו. אלו היו הימים לפני המצאת החשמל והמקרר, ואי אפשר היה להכין בירה בממלכת הודו הענקית. עבור החיילים הבריטים זה היה אסון אפוקליפטי.

הפתרון שניסו היה לייבא בירה מאנגליה. החיילים הבריטיים קיבלו את המשלוח הראשון בשמחה, פתחו את החביות, טעמו ו.. פיכסה! הבירה התקלקלה במסע הארוך על הספינה בלי מקרר.

אבל הייתה בירה אחת שעברה את המסע לא רע: October Beer של מבשל Bow Brewery. זאת הייתה בירה בסגנון Pale Ale (הסגנון הפופולרי ביותר באנגליה), עם אחוז גבוה מהרגיל של כישות. הכישות שמר על טריות הבירה, ונתן לא טעם מרענן גם אחרי כמה שבועות. היא הפכה לסגנון האהוב על האנגלים בהודו.

מבשלות אחרות החלו לחקות את ההצלחה. לסגנון החדש שנוצר, Pale Ale עם הרבה כישות, קראו Indian Pale Ale היות והוא נשלח בעיקר להודו. או בראשי תיבות: IPA

IPA נמכר עד היום באנגליה, אבל הוא שונה מאד ממה שרוב העולם מכיר בתור IPA. אין בו המון אלכוהול, הוא לא מוגז (כמו רוב הבירות הבריטיות), וגם ריח הכישות בו לא חזק כמו שהייתם מצפים.

בשביל להבין את מקורות ה – IPA המודרני צריך להרחיק עד השנים הראשונות של תעשיית בירת הבוטיק בארה"ב. המבשלות הקטנות שהחלו לקום אז, חיפשו סגנון שייחד אותם. משהו מעניין, אבל ידידותי לחיך. שונה, אבל לא שונה מדי.

כך נוצר ה – IPA המודרני. בירה עם יחסית הרבה אלכוהול והמון כישות. הוא הפך לפנים של סצינת הבוטיק האמריקאית.

כשסצינת בירת הבוטיק הגרמנית החלה לקום בשנים האחרונות, היא גם אימצה את הסגנון לחיקה. בניגוד להרבה סגנונות בוטיק אחרים, הוא מספיק דומה ללאגר כדי שהגרמני הממוצע יתייחס אליו בתור 'בירה'. (סטאוט, נגיד, זה לא בירה מבחינת, אלא משקה אלכוהולי ככה).

בימינו אנו IPA הוא המלך הבלתי מוכתר של בירות הבוטיק. לכל מבשלה יש לפחות בירה אחת בסגנון, ויש כאלה עם קשת שלמה של בירות IPA עם ניואנסים שונים.

ואם הפוסט הזה לא עשה לכם חשק ל – IPA, אני לא יודע מה כן יעשה. ואם חשקתם ב – IPA, אתם יודעים איפה למצוא אותו נכון? IPA Bar מחכה לכם.

[IPA Bar. כתובת: Karl-Marx-Straße 195. שעות פתיחה: רביעי-ראשון, מ – 17:00. שני-שלישי סגור.]

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting