יומיות 18.03.2016: פיירפוקס OS, המערכונים הישנים גדולים ביותר, האקר מפורסם חשף עצמו ועוד ועוד

יצא לי אתמול לראות, לראשונה ואולי לאחרונה, סמארטפון עם Firefox OS.

Firefox OS הוא פרוייקט של מוזילה שבוטל כבר. הם ניסו לעשות מערכת הפעלה לטלפונים בלי אפליקציות. רק אתרים ו-webapps. התוצאה נראית פנטסטית: הם משתמשים במיטב הטכנולוגיה כדי לגרום ל-webapps להיראות כמו אפליקציות – ומצליחים! לא מצאתי שום הבדל בין אפליקצית telegram בסלולרי שלי, לבין אתר טלגרם ב-Firefox OS.

אז למה הפרוייקט נכשל? שוק רווי. היצרנים הגדולים העדיפו לעבוד עם גוגל ומיקרוסופט. מוזילה היא חברה גדולה מדי בשביל לעבוד עם כל מיני יצרנים קיקיונים. הפרוייקט הפך למשהו שרק גיקים שמפרמטים לעצמם את הסלולרי יכולים להתקין.

בינתיים מוזילה העבירו את מערכת ההפעלה לחפצים. נראה איך יעבוד להם שם.

לינקים: אני מתפרץ לדלת של שונית וממליץ על פוסט בעברית. ילדי הקומדיה אספו עשרה מערכונים בעברית שעמדו במבחן הזמן. הגשש, לול, ניקוי ראש, ספי ריבלין וכל החבר'ה האלה של לפני 30-40 שנה. יש שם סרטון של כל מערכון, כי יוטיוב וכאלה. תענוג.

אני לשניה אוסיף מערכון\שיר מניקוי ראש. לדעתי רלוונטי היום אפילו יותר מאז.

תמונה: גיבורי קומיקס מזמן לא נראו כל כך חמודים כמו בסדרת Little Friends של דארן רולינגס. הנה דדפול ו-Deathstroke.

יומיות 18.03.2016: פיירפוקס OS, המערכונים הישנים גדולים ביותר, האקר מפורסם חשף עצמו ועוד ועוד

דורון קרמר ביקר במשחק ליגה א' בכדורסל וחזר מלא אבחנות סוציוליוגיות.

—————————

מכירים את Ghostshell? הוא אחד ההאקרים המפורסמים של זמננו. מאז 2012 הוא אחראי למאות פריצות והדלפת מידע לרשת. כולל למבצרים כמו ה-FBI, NASA הפנטגון והדלפת ענק של 2.5 חשבונות רוסיים.

האיש אגדה. הוא נועז, שחצן, דקדקן ופרנואיד.  בזמן שכל מיני האקרים מפורסמים אחרים נעצרו, היה רושם שאת Ghostshell אי אפשר לתפוס. מה שהתברר כנכון. ועכשיו, כדי לעזור למשטרה, Ghostshell חשף את עצמו.

רגע, מה?! חשף את עצמו? יאפ. עם תמונות, צילום דרכון, כתובת מגורים אמיתית ואפילו טלפון. מסתבר שהוא רומני מובטל בן 24, שלא מצליח למצוא עבודה. התכנון שלו זה עיסקת טיעון עם הפרקליטות, ואז קבלת עבודה בתעשיית אבטחת המידע. נשמע הזוי.

—————————

קומיקס חמוד על הקשר בין החלטות רעות לתוצאות רעות.

—————————

שוחרר הקוד של Serious Sam, משחק יריות מתחילת המילניום. אני חייב לשאול: למה שאיזשהי חברה שהוציאה משחק לפני יותר מ-15 שנה לא תשחרר את קוד שלו?! הרי כבר אין שם סודות, זה צעד יח"צ נהדר, ומזמין מלא גיקים לשחק עם הקוד ולעשות שם טוב למשחקי Serious Sam הבאים (אם יהיו).

—————————

חדשות מעולות לחובבי סדרות אנימציה: מי שיעשו את סדרת וולטרון החדשה הם האנשים שעשו את אווטאר והאגדה של קורה.

למי שלא יודע: שתי הסדרות הללו הן מסדרות האנימציה הטובות ביותר של השנים האחרונות. מה שאומר שוולטרון זינקה לה בקלילות לראש רשימת הסדרות שהניימן-רוצה-לראות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting