קריאה נרגשת לקוראים: עזרו לבלוג לבחור את הספר הבא במועדון הקריאה!

הכותרת מלאת הפאתוס רומזת: נתגלו קשיים בבחירת הספר הבא למועדון הקריאה. יש שני מועמדים, ושניהם נראים טובים.

המועמד הראשון הוא הכבאי של ג'ו היל (שידוע גם בתור 'הבן של סטיבן קינג). המועמד השני הוא Rook של דניאל או'מאלי: ספר מד"ב אוסטרלי עטור שבחים ופרסים.

קראתי חצי מהכבאי וחמישית מ-Rook. שניהם מצויינים בינתיים, כל אחד בצורה שונה לגמרי.

אין לי מושג איך לבחור ביניהם, אז.. עזרת הקוראים מתבקשת!

קריאה נרגשת לקוראים: עזרו לבלוג לבחור את הספר הבא במועדון הקריאה!

הכבאי עושה רעש בארה"ב בימים אלו. גם המון ביקורות חיוביות וגם אהדת הקהל. זה סיפור דיסוטופי, על מחלה שגורמת לאנשים לעלות ספונטנית באש ומאיימת להשמיד את האנושות.

בצד החיובי, הכבאי הוא מד"ב שעשוי בצורה הכי נכונה שיש. רעיון פשוט, מקורי בטירוף ומוגדר היטב. העלילה מושפעת ישירות מעולם המד"ב בו היא מתרחשת ולא יכלה להתרחש בשום ספר אחר. רואים היטב שג'ו היל הוא הבן של סטיבן קינג: הכתיבה שלו מקצועית ומזכירה את האב.

מצד שני, הכבאי הוא ספר ארווווך: 768 עמודים. כמה קוראים ישרדו את זה? הוא גם עצוב וכבד, ולא איזושהי גלולת שמחה. בעשירית הראשונה של הספר לא התחברתי אליו בגלל הכבדות. רק אחרי שליש ספר התחלתי ממש להתלהב ממנו. עכשיו אני חושב שיש פוטנציאל לקלאסיקה חדשה.

—————————

Rook עשה המון רעש באוסטרליה ב-2012. יש כמעט קונצנזוס של מבקרי המד"ב שהוא ספר מעולה. הוא גם זכה ב- Aurealis, שזה ההוגו של אוסטרליה.

העלילה היא סוג של אקסמן פוגש את זהות בדויה. יש לו את אחת ההתחלות שאני הכי אוהב: הגיבורה פותחת את העיניים בלי זכרון ונופלת ישר לתוך תעלומה. מזכיר מאד את ההתחלה של סדרת אמבר (סדרת הפנטזיה הטובה ביותר בכל הזמנים לדעת כותב שורות אלו).

מדובר בספר שונה לגמרי מהכבאי: סוחף, page turner מותח ומשהו שאי אפשר להניח מהיד. יש בו 496 עמודים, אבל כבר עכשיו אני יכול לומר לכם שהם כנראה מרגישים כמו 300.

הסיבה הכי טובה לבחור ב-Rook היא שהמליץ לי עליו חבר שאני סומך על טעמו בעיניים עצומות. אם הוא אומר שזה ספר סוחף ומעולה – אז זה ספר סוחף ומעולה. יכול להיות שאוהב אותו יותר או פחות, אבל נפילה? קשה לי להאמין.

—————————

אז מה אומרים הקוראים? הכבאי או Rook? ספר מד"ב למיינסטרים פופולרי או ספר אהוב המבקרים? ספר ארוך וכבד או ספר קל וסוחף?

הבחירה בידכם.

8 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    נשמע שהתשובה בגוף השאלה
    קל וסוחף

  2. ארני הגיב:

    אחרי נייט וייל, קל וסוחף נשמע מאד אטרקטיבי

  3. עמית הגיב:

    נשמע ש-Rook עדיף בגלל הקלילות, אך אם אתה חושב שהכבאי יאפשר דיון יותר פורה הייתי מסתכן והולך עליו. בכל מקרה תוכל לשמור את הספר שנשאר למועדון שאח״כ.

    • ניימן הגיב:

      אני חושש שלא מספיק יקראו את הכבאי, כי הוא ארוך. לפחות עד שהוא יתורגם לעברית. נראה לי שאפרסם עליו ביקורת עוד שבועים-שלושה, ומי שירצה להספיק לקרוא עד אז – שיבורך.

      (מאמין שאסיים אותו הסופ"ש)

  4. ארז. הגיב:

    למה לא לשמור את הכבאי למועדון אחרי-הבא, ואז גם לאפשר לאנשים לדעת מראש שזה ספר שכדאי להתחיל לקרוא מוקדם?

    בגדול אני אוהב שספרי המועדון הם כמה שיותר חדשים. גם אם אני לא מספיק להגיב בכל פעם, המועדון הוא הזרז הכי גדול שלי לצאת מאיזורי הנוחות שלי (שכוללים בעיקר סדרות ארוכות) ולקרוא ספרי סטנד-אלון חדשים. גם אם מד"ב אוסטרלי נשמע לי, על הנייר, כיף יותר מסיפור של ג'ו היל, אני כן חושב שכיף יותר להתייחס לספר שעושה באז בימים אלה ולא ב-2012.

    בקיצור: גם וגם! הכי כיף גם וגם.

  5. ירון הגיב:

    הו!! הרבה זמן לא בדקתי את האתר כי חיכיתי לנייט וייל (וחבל שכך).

    אני המלצתי לך על The Rook? לא זוכר.
    אבל ממש אחלה ואכן יש בו משהו כייפי למרות הבלאגן ההיולי שבו.
    ממליץ לנסות אותו באודיו, למקריאה יש מבטא פשוט מקסים 🙂

    וההמשך יצא ממש לאחרונה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting