המדף הז'אנרי: Sleeping Giants – סילביאן נויוול (Sylvian Neuvel)

Sleeping Giants הוא ספר מתח מד"ב יעיל עם תעלומה בה האנושות מוצאת חלקי רובוט ענק קבורים באדמה.

סייג לחוכמה שתיקה, וכל המוסיף לביקורת זו גורע.

המדף הז’אנרי: Sleeping Giants – סילביאן נויוול (Sylvian Neuvel)

למי שבכל זאת מתעקש, הנה תוספת לביקורת.

רוז, ילדה חמודה בת 11, יוצאת לרכב על האופניים. לפתע נשמטת הקרקע מתחת לרגליה, והיא נופלת לבור. צוות ההצלה שבא לחלץ אותה פוער פיו בהלם. למה? כי רוז הקטנה נמצאה יושבת בתוך כף יד ענקית של רובוט.

טה דה דם דם דרמטי.

17 שנה עברו, אף אחד מצוות ההצלה לא סיפר על כף היד לאף אחד בעולם, ורוז מוצאת עצמה מפקחת על פרוייקט ממשלתי סודי שבא לחקור את כף היד הענקית. מהר מאד היא מגלה שיש עוד מלא חלקי רובוט ענק קבורים בשאר כדור הארץ, ומתחילה לחפש אותם.

האם הצוות יצליח לגלות את כל החלקים? מהו הרובוט? מאיפה הגיע? נכנסתם כבר למתח?

הסיפור מועבר בצורה של ראיונות עם אדם אנונימי רשמי שאחראי על הפרוייקט. זאת דרך מאד אפקטיבית להעביר ספר מתח. האדם עצמו הוא התגלמות הכנות הרשמית. הוא תמיד אומר את הדבר הנכון, בצורה הכי מקצועית שיש. יש לי המון מה ללמוד ממנו.

דמות המראיין הכי מעניינת בספר. אפילו היחידה שממש מעניינת. זה בגלל שהוא כולו רשמיות, אבל מדי פעם מתפלק לו רגע כנה של רגש אנושי, וזה מרתק. שאר הדמויות? יעילות. מאופינות היטב ולרגע לא יוצאות מהאפיון שלהן.

Sleeping Giants הוא ספר מתח כתוב היטב ומאד יעיל. לא תהפכו לאנשים יותר טובים אם תקראו אותו, אבל הוא כן יעביר לכם בכיף טיסה מברלין לתל אביב.

מה שהרבה יותר מקורי הוא סיפור פירסום הספר. כי כמו שקורה להרבה סופרים מתחילים כיום, אף אחד לא היה מעוניין לפרסם את Sleeping Giants, וכמו הרבה סופרים אחרים, סילביאן נויוול החליט לפרסם את הספר בהוצאה עצמית.

אבל מעטים אלו שקנו את הספר.

בניגוד לסופרים אחרים, נויוול לא וויתר. הוא שילם תמורת הזכות שמבקר אלמוני יכתוב ביקורת על הספר ב-Kirkus. הביקורת הייתה מתלהבת לגמרי. נשפכה על הספר כמו חלב על הרצפה, והגיעה לעיניו של בעל חברה להפקת סרטים.

מפה הדרך לתהילה קצרה. בעל החברה קרא את הספר, התלהב וקנה את זכויות ההסרטה. הוא חיבר את הסופר למפיץ מהוקצע, וביחד עם חתמו חוזה ענק עם הוצאת דל ריי. ספר המשך יצא שנה הבאה, והסופר כבר עובד על הספר השלישי בסדרה.

עם כל זאת, אין הרבה מה לומר על הספר חוץ מאשר 'ספר מתח מד"ב יעיל".

מספר ציטוטים:

"קרה והתאהבתם במישהו, יש סיכוי לא רע שהוא לא יאהב אתכם בחזרה. שנאה, לעומת זאת, היא בדרך כלל הדדית."

"עקרונית, אנשים נוטים לא לפקפק במה שאמרו להם. מדענים פועלים בצורה דומה, ההבדל היחיד הוא שאמרו להם הרבה יותר דברים."

[Sleeping Giants – סילביאן נויוול (אמזון), 304 עמודים, 216]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting