יומיות 21.11.2016: תוכנית אלטרנטיבית ליישוב החלל, ספרי המדב"פ המומלצים של נובמבר, פרס הפנטזיה העולמי, ספרי השנה של גודריד, איך הפילו אינטרנט של מדינה שלמה ועוד

אמש היה היום הזה בו יוצאים לשתות עם חבר, פוגשים כמה אנשים בשולחן ליד, ומפה לשם נשארים בפאב עד ארבע בבוקר. לכן היום אני נח בבית ויש פוסט יומיות

לינקים: אם אתם רואים סאות' פארק, בטח שמתם לב שבפרק השבוע הם עשו חיבור יפה בין פרוייקט מאדים של איילון מוסק (ליישב את מאדים בעתיד הקרוב) לבין הבחירה של טראמפ: אנשים מבועסים מכדור הארץ ומחפשים לעוף מפה.

עם כל הכבוד לתוכנית של מוסק, היא שאפתנית, מורכבת ויש בה מליון שלבים שיכולים לא לעבוד. אז למה לא להתחיל במשהו קטן יותר? ג'ף בזוס מציע לחזור לרעיון מ-1976: לחיות בצילינדרים ענקיים בחלל. נותנים להם ספין, ככה שיש בהם כוח משיכה, היות ואין אטמוספירה הם מקבלים ים של אנרגיה סולרית, ואפשר לשים אותם הרבה יותר קרוב לכדור הארץ ובכיף לקפצץ בין הכדור שלנו לבין הצילנדרים המלאכותיים.

תמונה: פסל דרקון מפארק שעשועים רוסי. חובב האזוטריות בתוכי מעדיף לבקר את הפארק הרוסי לפני דיסנילנד.

יומיות 21.11.2016: תוכנית אלטרנטיבית ליישוב החלל, ספרי המדב”פ המומלצים של נובמבר, פרס הפנטזיה העולמי, ספרי השנה של גודריד, איך הפילו אינטרנט של מדינה שלמה ועוד

באיחור מטורף: מעבר על ספרי המדב"פ המומלצים לנובמבר. האמת היא שכמעט כל הספרים הם המשכים או פריקוולים לסדרות שמעולם לא קראתי, אבל הנה כמה שכן דגתי:

The Burning Isle – ויל פנזו: ספר פנטזיה עם פיראטים. מסקרן כי הסופר הוא עורך לשעבר במארוול.

The Lost Child of Lychford – פול קורנל: ההמשך למכשפות מלינצ'פורד עטור השבחים, שאני מתעתד לקרוא מאד בקרוב.

After Atlas – אמה ניומן: עוד המשך לספר משנה שעברה: Planetfall. גם פה הספר הראשון מתוכנן ברשימה שלי, ועל כן ראוי להזכיר את השני. הספר הראשון היה סיפור התיישבות אנושית בחלל. השני הוא מד"ב בלשי.

Alien Morning – ריק וילבור: התיאור מסקרן: ב-2030 חייזרים מגיעים לכדור הארץ, והאדם שמתעד את האירוע מבין שהמבקרים הם לא בדיוק מה שהם נראים.

—————————

נראה לי שעדיף לקחת המלצות מרשימת הזוכים של פרס הפנטזיה העולמי מאשר מהספרים החדשים של נובמבר. בפרס הגדול זכה The Chimes של אנה סמיל, ספר שמתרחש בלונדון אלטרנטיבית, בה אסור לכתוב או ליצור מוזיקה. נשמע כמו פנטזיה מאד ספרותית.

—————————

המקום הכי טוב לקחת עליו המלצות מכל הלינקים בפוסט הוא המועמדים לפרס ספר המד"ב וספר הפנטזיה הטובים ביותר של השנה של Goodreads.

—————————

הטרנד של התקפות על שרתים עובר כל גבול. קחו למשל את Mirai Botnet. זאת תוכנה, קוד פתוח (מאד מוסרי), שנותנת לכם "לגנוב" המון אביזרים שמחוברים לרשת, כמו מצלמות אבטחה, ולהיעזר בהם כדי להתקיף שרתים.

לפני כמה שבועות השתמשו ב-Mirai botnet כדי להתקיף את האתר של בריאן קרבס. זאת הייתה אחת ההתקפות הגדולות ביותר בהיסטוריה של הרשת. בתחילת נובמבר, השתמשו ב-Mirai כדי להתקיף… ארץ. כלומר, מישהו הצליח לשתק את האינטרנט של ליבריה (מדינה אפריקאית קטנה). מטורף.

—————————

הנה פוסט שהכותרת שלו מספיקה כדי לגרום לכמה מקוראי הבלוג לקרוא אותו: אני אוהב את בשורות טובות של ניל גיימן וטרי פראצ'ט. מה כדאי לי עוד לקרוא?

—————————

Magic Leap הוא אולי הסטארטאפ המסקרן ביותר בעולם.

למרות שהוא רץ כבר שנים במצב שושו, ולמרות שהוא מעולם לא פירסם מוצר, הכריז על מוצר או אפילו עשה הדגמה פומבית של מוצריו, הוא מוערך ב-4.5 בליון דולר. לא מעט בגלל דמואים כאלה:

מה שהם עושים, בגדול, זה לשדר את המציאות המוגברת ישר לתוך הרשתית של העין. זה אמור לתת תוצאה הרבה יותר אמינה משאר המוצרים שיש. מתי תוכלו לנסות את הטכנולוגיה הזאת? בקרוב אולי, היות והם סוף סוף החלו בקו ייצור בפלורידה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting