יומיות 24.12.216: הספד לפבל, המון רשימות סיכום שנה, רשימות של הרצאות מתמטיקה, אנימציה צרפתית ועוד

מרי כריסמס! שנתחיל?

לינקים: הספד ל-Pebble.

בעולם מושלם, פבל היה אמור להיות Apple של הגיקים. קמפייני הגיוס המונים לשעונים החכמים שלהם שברו את שיאי כל הזמנים, היה להם שיק גיקי ובאז מפה ועד הודעה חדשה.

לתקופה קצרה הייתי מעריץ שלהם. אפילו כתבתי watchapp משויף וציירתי סדרת מסכים (שמתבססת על הילד הצהוב, הקומיקס הראשון בהיסטוריה). הייתה לי התלהבות זהירה מנושא השעונים החכמים.

אז למה פבל נכשלו? ראשית, כי הייתה להם הרבה תחרות. כמו מיני חברות כמו אפל וסמסונג יצרו שעונים חכמים שגורמים לזה של פבל להיראות כמו צעצוע מהאייטיז.

שנית, וזה הרבה יותר חשוב, המוצרים שלהם לא היו טובים. הם סבלו משלל פגמים קטנים, שחירפנו אותי בתור לקוח, וגרמו לכך שכבר יותר מחצי שנה לא השתמשתי בשעון.

בעיות לדוגמא? השעון עצמו לא היה מחובר לאינטרנט. אם אין סלולרי לידו, הוא נעשה מאד טיפש (ולא תאמינו כמה פעמים מצאתי עצמי בלי סלולרי ליד). האפליקציה ביקשה ממני להכניס שם וסיסמא יותר מדי פעמים, והאפשרות לשמור אותם לא עבדה. כשאבד לי כבל ההטענה של השעון, הסתבר שזאת חתיכת משימה להשיג אחד חדש, כשאפילו כבל של דגם אחד של פבל לא עבד עם הדגם שלי. יופי.

לא ויתרתי עדיין על חלום השעון החכם. אבל אולי קהל היעד שלו הוא לא האדם הפשוט, אלא האקרים עתידניים. אנשים שרוצים ארנק ביטקוין על האמה, מצלמה קטנה, כרטיס איחסון עם מלא סודות מוצפנים וכו'.

פבל נמכרה החודש ל-Fitbit. הם קנו בעיקר את התוכנה של פבל. ייצור השעונים ייפסק לחלוטין, וכך גם התמיכה. עוד כמה שנים זה יהיה פרט טריוויה על פרויקט עם המון פוטנציאל, ומעט מימוש.

תמונה: הפוסטר הזה נוצר כקידום מכירות לספר Culdesac של רוברט רפינו. בלי לדעת על הספר כלום, אני מניח שיש שם חתולים שונאי אדם?

יומיות 24.12.216: הספד לפבל, המון רשימות סיכום שנה, רשימות של הרצאות מתמטיקה, אנימציה צרפתית ועוד

תעיפו מבט ב-Embedding Projector החדש של גוגל. אחד הכלים היפים לויזואליזציה של מידע בשלושה מימדים. אני מת למצוא תירוץ להשתמש בזה.

—————————

כל מיני רשימות:
15 רגעי הקומיקס הטובים של השנה.
20 הקומיקסים הטובים של השנה.
ספרי המד"ב לנוער הטובים ביותר של השנה.
התגליות המדעיות הגדולות ביותר של השנה.
ספרי הפנטזיה האפלים והאימה הטובים ביותר של השנה.

10 סרטי המד"ב הזרים של העשור האחרון. מה הם מעלים את הרשימה הזאת עכשיו?

—————————

הסטודיו הצרפתי אנקמה שיחרר לא מזמן משחק תפקידים מרובה משתתפים, Dofus. עכשיו הם משחררים גם סרט על פי המשחק.

הסרט עצמו בדיבוב לאנגלית, אם כי הטריילר שמצאתי הוא בצרפתית. אני לא מבין שם כלום, אבל וואי – זה נראה מעולה. כמו קומיקס צרפתי אידיאלי מונפש.

AMS החלו אתר חדש של רשימות של הרצאות מתמטיקה להורדה. יש שם כמה דברים נהדרים, למקרה שחיפשתם משהו ללמוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting