ספר מתכוני ניימן: טיול באי הונג קונגי (Tap Mun)

המתכון שלנו השבוע הוא מתכון מהיר שמתאים לכל מי שמחפש חוויה פחות שגרתית בהונג קונג. כמה פחות שגרתית? עד כדי כך שהמקום אליו מגיעים כמעט נטוש לגמרי. וזה באחת הערים הצפופות בעולם!


[אין סיכוי בעולם שצלם לא מוכשר כמוני יצליח להעביר את אווירת ויופי האי]

כללי: Tap Mun הוא אי דייגים קטן שנמצא שעה וחצי שיט מהאוניברסיטה הסינית בהונג קונג (Chinese university of hong kong). יש בו איזה מאה תושבים, מקדש אחד וסלע אחד מפורסם שנראה כמו אות סינית. באמצע השבוע, כשאני הייתי, היה המקום נטוש לחלוטין. אולם עמדות הפיקניק הרבות שמוצבות לאורך האי מרמזות שבסופ"ש ובחגים מגיעים לשם מקומיים לנופש. יש שתי אפשרויות חזרה מהאי, כך שהביקור מוקבל לבין שעה וחצי לבין שבע שעות. אני אישית ממליץ על השעה וחצי. אלא אם כן בא לכם לבלות שם שבע שעות עם ספר ביד על הדשא ופרות בר ליד. בעצם, זה לא נשמע כזה רע.

איך מגיעים: איני מומחה להונג קונג, אז אתאר את דרך ההגעה בה אני השתמשתי.בטח יש אחרות. מתחנת הרכבת 'אוניברסיטה' הולכים לרציף המעבורות (כ – 10 דקות הליכה. תשאלו איך מגיעים לשם, זה לא סוד גדול). המעבורת יוצאת בשמונה וחצי בבוקר, והיות שהבעלים לא מדבר אנגלית, הייתי ממליץ להצטייד במקומי או בפתק עליו רשום שם האי בסינית. עלות הנסיעה הוא 18 דולרים הונג קונגיים (ייתכן שבסופ"ש המחיר גבוה יותר). האי הוא התחנה השלישית בדרך, כששתי התחנות הראשונות (איים קטנים בפני עצמם) מופיעות די בתחילת הנסיעה. יש איזה 45 דקות בין התחנה השניה לאי שלנו. מה עוד? הנוף בנסיעה מהמם. פשוט מאמם! אוי, כמה שהיה יפה.

אז איך יודעים שהגענו לאי שלנו? או שסופרים שלוש תחנות. או שסופרים שעה וחצי. או שהבעלים בא ואומר לכם Tap Mun (נשמע כמו אתה-מון כשהם אומרים זאת). במקרה לי כל השלושה התממשו ולא הייתה בכל בעיה.


[בדרך לאי]

מי יהיה איתכם על המעבורת? רק מקומיים. באמת. רק אחד מהם ידע אנגלית, והוא נסע לאי הרביעי כי, אם הבנתי נכון, הוא עובד שם. הוא גם טוען שזה האי הכי יפה, אבל אני לא זוכר את השם כמובן. שאר האנשים נסעו עם חכות לכל מיני איים קטנים והזויים. ניחוש "פרוע" שלי? הם באו לבלות יום חופש בדיג.

מי יהיה על האי? גם רק מקומיים! יש באי, על כל הק"מ וחצי המרובע שלו שני כפרי דייגים זעירים ובערך 100 תושבים (כלשכל אחד יש כלב שמסתובב חופשי בחוץ. אבל הם לא מסוכנים). הם יסתכלו בכם בסקרנות כשתעברו, ואתם תחזירו מבט סקרן לתוך הבתים המאד-מעניינים שלהם. בחלקם לא הבנתי אם זה מוצג או שאנשים באמת גרים שם.


[הכפר]

מה עושים על האי(1)? מקיפים אותו. יורדים מרציף המעבורת, לוקחים שמאלה עם השביל ומתחילים ללכת. תעקבו אחרי שני שלטים: תחילה זה שמכוון למקדש Tin Hau שנמצא די בהתחלה. קחו תמונות ותמשיכו ל – Balanced Rock: אבן שנראית כמו סימן סיני כלשהו. אחרי שתגיעו אליה תמשיכו ללכת עם השילוט לכפר הדייגים (בית קברות קריפי בדרך). כשתגיעו אליו פשוט תמשיכו עוד קצת עם שביל עד שתגיעו, אחרי חמש דקות, בחזרה לרציף. לי לקח כל העסק 45 דקות.

מה עושים על האי(2)? אוכלים! משפחת Lam מנהלת מסעדת מאכל ים שלא טעמתי ממנה אבל גם שינג ידידתי וגם האינטרנט ידעו לספר עליה. שינג גם הוסיפה על מסעדת נודל מקומית. אני לא חיפשתי ולכן לא מצאתי. לעניות דעתי? מי שיהיה מעוניין יוכל לאתר בקלות. בסה"כ יש לכם רק 100 אנשים לשאול. כמה זמן זה כבר יכול לקחת? :]

איך חוזרים? מעבורת בחזרה לאוניברסיטה יוצאת פעמיים ביום: פעם אחת ב – 11:10 (זו שאני לקחתי). נכון שזה משאיר לכם קצת יותר משעה על האי, אבל לי זה הספיק. השניה היא ב – 17:30 אחה"צ (תבדקו שעות מדויקות בלוח הזמנים שבאי). יש גם מעבורות באמצע שיוצאות פעם בשעתיים ומגיעות למקום ממנו אפשר לקחת אוטובוס שמגיע לאוטובוס שמגיע לתחנת רכבת כלשהי. לא רציתי להסתבך עם זה, אבל עושה רושם שכל מקומי יוכל להסביר לכם את כל פרמוטציות החזרה.

מה יש על האי? תחילה? המון שקט. שנית? נוף מהמם. מהסוג ששום תמונה שאקח לא תוכל להעביר את הפסטורליות הדרמטית עוצרת הנשימה שלו. אין הרבה דברים יותר אקזוטיים מזה. ראיתי גם המון פרפרי ענק, אבל באמת המון. בדרך יש כל מיני פרות בר, עם עגלי בר, שאוכלות דשא בשלווה ומתעלמות ממך בנחת. עוד נחזה: עכביש גדול מפחיד אחד. סתם, שתדעו.


[פרות בר]

מידע נוסף: גיגול שם האי יניב עודף מידע מועיל. הנה קישור אחד שנראה מוצלח. בטח יש עוד כאלה.

ותגידו שניימן שלח אותכם.


[לקינוח: תמונה גרועה של עכביש גדול. אבל זה כבר מאי אחר – Lamma Island]

7 תגובות

  1. שירי בירה הגיב:

    ד דארלינג!
    קקצת באיחור אבל אני עדיין מתרשמת ממחזיק המפתחות, הצמיד וארוחת הבוקר….

  2. ניימן הגיב:

    גם אני עונה קצת באיחור. את מחזיק המפתחות והצמיד תראי בעוד כמה שבועות. כשאגיע לארץ..

  3. שירי בירה הגיב:

    ואללה? הידד!!!!! מקווה שהפעם נשב כמו שצריך, בדיוק כמו שישבתי איתך בברלין ולא לחצי שעה חפוזה בקפה ליד הבית שלי.

  4. בועז הגיב:

    וואו.

    יפה לאללה!

  5. ניימן הגיב:

    זה אי קטנטן. איך הוא יכול להיות אחרת? :]

  1. 7 ביולי 2009

    […] ארוחת בוקר וביקור באי Tap Mun. כבר דיברנו על זה, […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting