פתיחת שערים

נתחיל מהשורה התחתונה: 'ניימן 3.0' עובר דירה. מהיום אנחנו בלוג וורדפרס עצמאי וגאה (לא בצורה הזאת! סוטים!) עם כתובת אמיתית: www.neiman.co.il .

הבלוג בישראבלוג יפסיק להתעדכן כמובן, אבל יישאר עומד על כנו (לפחות כרגע) מתוך נוסטלגיה טהורה.
ואוו. יש לי בלוג שנראה אמיתי. מגניייייייייייב.


מהרגע ש'ניימן 3.0' עלה לאוויר, אמרתי לכל מי שרצה לשמוע (ובעיקר לעצמי) שישראבלוג היא אכסנייה זמנית. טענתי שאם אתמיד בבלוג עד הנסיעה לחו"ל, אעבור מיד אחריה לפלטפורמה מקצועית יותר. באיזשהו שלב, קצת לפני הנסיעה, וויתרתי על הרעיון מכיוון שדי נהניתי מהחברתיות של האכסניה הישנה. הוויתור הזה לא החזיק מעמד הרבה זמן, ועקב לחץ של אנשים שונים, כולל הרגשה שלי שהבלוג לא מספיק אישי בכדי להיות בישראבלוג, התחלתי לעבור על מעבר לוורדפרס.

לאילו דברים צריך לשים לב?
דבר ראשון, שימו לב לתגובות שהיו פה לפוסט השלום עולם. אני מאד מרוצה ממה שהתפתח שם.

דבר שני, שימו לב לקישורים המגניבים שהתווספו בצדדים. פינת הבלוגים שאני קורא התרחבה והשמינה, נוספו רשימת פוסטים שאישית חיבבתי בבלוג (לווא דווקא הכי פופולריים) ונוספה רשימת חמשת הטקסטים האינטרנטיים השווים האחרונים שקראתי. אתם יודעים, למי שעיתותיו בידו.

וזהו. הפוסטים עצמם לא השתנו.

אז מה יהיה לנו בזמן הקרוב?
השבועיים-שלושה הקרובים יוקדשו להתאקלמות באכסניה החדשה. פיצ'רים חדשים יוספו, והמראה הכללי של הבלוג יגדל וישתפר. מעבר לכך, ייתכן שיהיו פוסט אחד או שניים שיכללו התעסקות עצמית כבדה בבלוג החדש. זה יעבור די מהר – אל דאגה.

בטווח הארוך יותר, כנראה וקצב העדכון שלי יירד טיפה. כרגע הוא עומד על חמישה פוסטים בשבוע: ארבעה רגילים ואחד אירועי-השבוע-האמיתיים. אני מאמין שבמהלך השנה, עקב עומס בלימודים, הוא ירד בחלק מהשבועות לארבעה פוסטים בשבוע. אחד מהם תמיד יהיה 'אירועי השבוע האמיתיים' – זה הבייבי שלי.

איך אפשר פוסט פתיחה בלי תודות?
ראשית כל, תודה גדולה לתום סלע, שמארח את הבלוג על השרת שלו בלי שהוא מכיר אותי בכלל ובלי לבקש כלום בתמורה. יצוין גם ששיגעתי לו את השכל בחודש האחרון, והוא הצליח לא להתעצבן.

תודה גם ליושי, שעשה את הציור בכותרת של הבלוג (ולא רצה שאודה לו על כך בבלוג. איזה מזל שאני מתעלם מרוב מה שהוא אומר). תודה ענקית לסלע, שמעצב כמעט כל דבר שאני עושה כבר בערך חמש שנים – כולל עבודת גמר לאוניברסיטה. ואני לא צוחק. תודה עתידית לגיאחה שאני עלול לנצל את ההצעה שלו לעזור קצת בארגון פה בשבוע הראשון.

תודה אישית אחרונה לג' (שם בדוי) איש הסיסטם הכי מוכשר שאני מכיר. בלעדיו הייתי דופק את הראש בקיר בתהליך השגת הדומיין. לאור בקשת הקהל אני חייב להקדיש לו את שיר הסיסטם אדמין.

תודה מגיעה לכל האנשים שדחקו בי לעבור לפלטפורמה יותר נורמאלית – ועשו זאת בדרכים יותר או פחות אלימות. תודה גם לאמי, אחי, דג הזהב שלהם, החתול הקטן שמילל לי מתחת לחלון כבר שבועיים וחצי והבחור שמכר לי שדכן בדיונון אתמול. לא עזרתם לי בכלום אומנם, אבל תודות לא עולות כסף – אז אני מפזר אותן בלי הגבלה 🙂

  1. הבלוג יושב על פלטפורמת וורדפרס שתורגמה לעברית בידי רן הרשטיין. כולם יודעים זאת, אבל עדיין צריך לאמר. יש שימוש בלא מעט פלאגאינים שהתקין תום סלע, כולל בכמה שהוא כתב.
  2. רשימת המנויים הועברה באופן מלא מהבלוג הישן לבלוג הזה. לצערי, יש בעיות לא מסוברות עם שליחת המיילים (לחלק מתאי הדואר שלי הוא שולח עדכונים, וחלק לא). אם אתם רואים שעוברים יומיים-שלושה בלי שקיבלתם מייל על עדכון בבלוג – אנא הודיעו לי על כך בהקדם האפשרי!
  3. יום אחד אספר לכם כמה תלאות יכול בן אדם לעבור בשביל להפעיל את הדומיין שהוא קנה באיגוד האינטרנט הישראלי. לקח לי בסך הכל שבוע וחצי לגרום לזה לעבוד.
  4. החומר מהבלוג הישן הועבר בשיטה הישנה, האמינה והטובה: ידנית. למה? בגלל שהסתבכתי עם הפלאג אין שמטפל בעניין, והחלטתי שאין כל כך הרבה להעתיק. חלק מהתגובות עדיין מועתקות לאט-לאט מישראבלוג לכאן, והתהליך בטח יסתיים בשבוע-שבועיים הקרובים.
  5. הרגע גיליתי שלכתוב פוסט עם וורדפרס זה הרבה, אבל הרבה (פי 2 בחזקת 64) יותר כיף מלכתוב פוסט בישראבלוג.

ניפגש בסיבוב,
ניימן.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

13 תגובות

  1. אקס הגיב:

    הו! נשמע כל כך מעניין! ובעיקר הרבה ברכות. סעיף חמש קצת מנקר עיניים, אבל אני אתגבר.
    יש לי איזו הרגשה שבישראבלוג יותר קל להגיע לקוראים. אולי אני טועה.

    אניווי. שיהיה בהצלחה.

  2. עידן הקטן הגיב:

    מגניב!!!!!!!!!!!!!!!!!11

    ניימן 3.0 שוללללללללתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

  3. ניימן הגיב:

    תודה לכולם 🙂

  4. דב הגיב:

    תתחדש

  5. סנדי ש הגיב:

    אז כאן המסיבה?
    יפה פה (-:

  6. ניימן הגיב:

    באת בדיוק בזמן, להביא לך משהו לשתות? 🙂

  7. טלג הגיב:

    אז זה אומר שצריך להחליף את הפיד אה… נו שויין.

    מזל טוב !
    אני שמח על המעבר, ואתה גם מוזמן לפנות אלי לעזרות ושאלות, אם תרצה (יש לי כל מיני דברים שהייתי ממליץ לך לעשות. לדוגמא לארגן לעצמך שימוש בגוגל אנליטיקס – שתוכל לראות סטטיסטיקות סבירות יותר, אלא אם כבר התקינו לך פיירסטאטס)

    כמו כן, למה אתה לא קורא קבוע את החומוס להמונים ?!

    וניתראה באונ'…

  8. ניימן הגיב:

    גוגל אנליטיקס כבר מותקן פה. חבר שלי, אחד בשם טלג', המליץ להוסיף אותו לפני שבוע. רואה? אתה מלמד ואני מקשיב 🙂

    בשביל חומוס יש לי את מומחה החומוס הפרטי של הפקולטה. הוא משאיר אותי מעודכן בכל ההתפתחויות החדשות בתחום (וגם סוחב אותי לירושלים מדי פעם). לא מספיק?

  9. אני יודע!

    אתה לא רוצה שכולם ידעו שאני עוקף אותך בכניסות!!!!!!!!!

    עליתי עליך!!!

  10. ניימן הגיב:

    דווקא יש מעקב הדוק סביב מספר הכניסות, ואני שמח לדווח לך שכבר עברתי אותך ממזמן. הייתי מעוניין מאד לחשוף את המספרים המדויקים, אולם לצערי המדיניות של הבלוג היא חסיון נתונים מוחלט. רק כך ניתן לנהל משא ומתן מוצלח עם נותני חסות, אתה מבין. 🙂