ארנב גדול

כדי להראות את כוחה של תוכנת האנימציה בעלת הקוד הפתוח, בלנדר, נאספו שבעה אנימטורים, שמנא וסלתא של קהילת התוכנה, כדי ליצור סרט אנימציה בן עשר דקות. שמו? Big Buck Bunny. קצת קשה לי לתרגם זאת לעברית.

Big Buck Bunny

Big Buck Bunny הוא לא הדבר הכי חמוד שתראו אי פעם בחיים שלכם – בטח לא בשבוע בו וול-אי שובר קופות (62 מליון דולר בייבי!). אבל הוא חמוד מספיק. חמוד מאד. למרות שהתרגלנו מיצירות כמו דוני דארקו ומוני פייטון שארנבים גדולים הם יצורים מרושעים ומסוכנים – כאן הסרט התפקידים התהפכו. הארנב הלבן הגדול הינו יצור חמוד וטוב לב (אם כי נקמני משהו), בעוד שכל שאר החיות בסרט מזכירות את חבורת חיות-היער הרצחניות מסאות' פארק.

הסרט נוצר תחת רשיון CC, וניתן להורדה בשפע גירסאות, חלקן איכותיות להחריד, מהאתר הרשמי. תחנות טלוויזיה מסויימות כבר הרימו כפפת ה – Creative Commons, ושיבצו את הסרט בפריים טיים אצלהם. ואצלנו? מישהו בערוץ הילדים מעוניין?

[Big Buck Bunny: האתר הרשמי]

בקטנה:
1. לא נעים לדווח: הסרט החדש של פיוצ'רמה: The beast with a billion backs פשוט לא הצחיק אותי כל כך.

5 תגובות

  1. פרנק הגיב:

    תודה על ההמלצה! אני מוריד עכשיו את הסרט החדש וגם את הישן יותר שעשו עם אותה התוכנה, חלומו של פיל: http://www.elephantsdream.org
    הורדתי גם את התוכנה, שיהיה. מי יודע, אולי מתישהו אני ארגיש יצירתי…

    לגבי פיוצ'רמה – שמעתי על הרבה ביקורות מאוכזבות מהסרט הראשון, בזמן שאני התלהבתי ממנו כל כך ואף חשבתי שהוא היה כל מה שהסרט של הסימפסונז לא היה (שזה אומר, לקחת את הסדרה לאיזה מימד חדש ומרגש שקשה להגיע אליו בפרקים של 20 דקות). בסרט השני צפיתי שילשום והוא אמנם היה פחות טוב, אבל בניגוד אליך, מראש לא ציפיתי שהוא יצחיק אותי. אולי זה יישמע מוזר, אבל אני אף פעם לא ממש צחקתי מפיוצ'רמה. ההנאה שלי מהסדרה נובעת מהסיפורים המצויינים, והעובדה שדווקא בסדרה קומית מצויירת, הכותבים מצליחים ליצור מדע בדיוני מרתק שכל כך חסר בתקופה הנוכחית, שבה הז'אנר כמעט נעלם ממסכי הקולנוע והטלוויזיה. לגבי הסרט השני – יש בו רעיונות מעניינים ומעוררי מחשבה, ואני מאמין שעוד אחזור אליו.

  2. ניימן הגיב:

    את הסרט הראשון דווקא אהבתי.

    האמת היא שגם אני לא מצפה שפיוצ'רמה תצחיק אותי. אני כן מצפה שהיא תעשה אחד משני דברים: או תספר סיפור טוב – או תצחיק. הסרט הנוכחי לא עשה לי את זה משתי הבחינות. אם יש בו רעיונות מעוררי מחשבה? ובכן… קצת. אבל משהו בצורה בה הוגשה העלילה הרגיש לי כאילו שהתסריטאי הוא נער בן 16 שאתמול נשבר ליבו ואז חווה טראומה מינית איומה, ובא להתמודד עם זה בדרך קלה. במילים אחרות: לא התחברתי.

    אגב, מד"ב אמיתי היה אי פעם נפוץ בטלוויזיה\קולנוע יותר ממה שהוא עכשיו? תמיד היו 2-3 סדרות ז'אנר (מקסימום) וזהו – ונראה לי שזה גם המצב כרגע (הד"ר, באטלסטאר גאלאקטיקה ו, אהמ, ובטח יש עוד משהו שחומק ממני 🙂 )

  3. חובבן הגיב:

    מישהוא חוץ ממני שם לב למוטיב אנטישמי חוזר פיוצ‘רמה?
    בסרט הקודם, זה היתה דמות שנלקחה ישר מקרירטורות נאציות, שסימלה את חנוכה(?), ועסקה בלסובב סביבונים. גם הפעם דחפו איזה יהודי שלא קשור לכלום.
    וזה בלי להזכיר את ד"ר זוידברג, שנכון שהוא דמות מצחיקה, אבל ניראה שאין לא תפקיד חוץ מלדחוף עוד כמה בדיחות על יהודים.

  4. ניימן הגיב:

    אנטישמי? פיוצ'רמה? אבל… אבל… הם צוחקים על הכל! ג'מייקנים, נשים, גברים, אמריקאים, שחורים, לבנים, חייזרים – ומה שהכי כואב לי: מדענים. דווקא לא נראה לי שיש עודף בדיחות על יהודים.

    חוץ מזה, מאט גרונינג, יוצא הסידרה, הוא יהודי. אז מותר לו.
    http://www.jewwatch.com/jew-entertainment-folder.html

  5. קפה הגיב:

    איזה יופי !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting